• Skehamn2012

    Är det okej att ta med sig sin hund in i affärer/köpcentrum?

    Jag har sett det några ggr att en del tar med sig sina småhundar in på affären. Jag kan väl tycka att det inte gör något så länge man har dom i en väska men förra veckan när jag köpte lunch på affären innan jag skulle gå till bussen så kom en man in på ett av stadens köpcentrum (det jag befann mig på). Han hade med sig sin dobermann. Dock var det så att det var snöstorm ute och mannen ville nog in och värma sig.

    Borde vi kanske tillåta hundar i köpcentrum och affärer (ej mataffärer) så länge ägaren har koll på dom?
    Jag vet inte vad jag tycker. Mig stör det iallafall inte.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att ta med sig sin hund in i affärer/köpcentrum?
  • Bottis

    Jag tycker att man borde få ta in hunden om man har koll på den. Tycker att samhället är alldeles för mycket anti-hund.

  • Kodjuret

    Men det handlar väll inte om att de som äger hunden ska ha koll på den utan att människor som är allergiska ska kunna gå in på ica utan att få en astma attack och vara tvungen att åka in på akuten för att hunden inte kunde vänta utanför.

  • Turbomorsan

    Nej jag tycker inte att hundar har i affärer att göra faktiskt, finns ju dom som är allergiska, ska dom då inte kunna gå å handla för att folk ska ta med sig hundarna in???
    Har sett folk ta med sig hundar in i klädaffärer och tycker det är helt fel, jag är inte allergisk mot just pälsdjur själv, men vill ändå inte köpa kläder med djurhår på...

  • Turbomorsan
    Bottis skrev 2010-11-14 23:08:49 följande:
    Jag tycker att man borde få ta in hunden om man har koll på den. Tycker att samhället är alldeles för mycket anti-hund.
    Jo men hur mycket koll ägaren än har så spelar det ju ingen större roll om det är ngn där som är väldigt allergisk mot hundar eller är väldigt rädd...
  • Skehamn2012
    Bottis skrev 2010-11-14 23:08:49 följande:
    Jag tycker att man borde få ta in hunden om man har koll på den. Tycker att samhället är alldeles för mycket anti-hund.
    Där håller jag med dig. Bort med anti-hund mentaliteten. Hunden är ett älskat husdjur och borde vara välkommen på flera platser.
  • Turbomorsan
    Skehamn2011 skrev 2010-11-14 23:14:28 följande:
    Där håller jag med dig. Bort med anti-hund mentaliteten. Hunden är ett älskat husdjur och borde vara välkommen på flera platser.
    Ja men vad bra då kör vi anti allergiker istället...
  • jådåsåatt

    Ja, klart att hundar ska få vara med överallt.
    Skit i att vissa får allergi eller astmaattacker då, respekt för omgivningen är överskattat.

  • Zäta

    Jag hatar när folk tar med sig hundar in på mitt jobb. Som om de tror att bara för att den är liten så är det ingen hund.
    Vi ar personal på jobbet som är både rädda och allergiska.
    dessutom har vi en skylt på dörren där det är en överstruken hund. Men små hundar är inga hundar!?

    Sen måste man ju dra en gräns någonstans. Ska man då fixa en längdgräns för hundar i affärer? För inte tusan kan jag tänka mig att någon skulle få för sig att gå in med en jättehund.

     

  • RosaNapp

    Köpcenter vore ok för mig, så länge dom är kopplade och folk har vett att ha rastat dom innan så det inte pissas överallt.
    Affärer anser jag inte är ok.

  • GrodanHopp

    NEJ! Allergiker går före hundar!!! Jag önskar att hundarna kunde följa med överallt, men så är det o då får man acceptera det!

Svar på tråden Är det okej att ta med sig sin hund in i affärer/köpcentrum?