• Shasti

    Rekommendera firma för lägenhetsrenovering i Stockholm?

    Har någon vänlig själ en seriös, prisvärd firma att rekommendera i Stockholm som kan åta sig renovering av en bostadsrätt? Jag har letat på nätet och tagit in ett antal anbud men antingen känns de oseriösa eller så hör de inte av sig eller så är det för dyrt... suck.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-20 19:30
    Det måste vara ett riktigt företag så man kan ta referenser och kolla upp det, och med f-skatt så jag kan utnyttja rotavdraget.
  • Svar på tråden Rekommendera firma för lägenhetsrenovering i Stockholm?
  • Shasti

    Lite blandad kompott - kakling i kök, golvläggning, målning & tapetsering.

  • CallGirl

    Vi har bara anlitat målare och då anlitade vi en liten firma som heter Valfiskens måleri. Vi blev nöjda med pris och utföreande

  • Veritaslux

    Jag har använt denna tjänst: http://www.brabyggare.se

    Då bara för att söka elektriker, men blev mycket nöjd. Det blev Induktor, Karlbergs El jag valde. Jag sitter i styrelsen och vi har anlitat dem i BRF också och är mycket nöjda.

  • Shasti
    Veritaslux skrev 2010-11-19 09:34:34 följande:
    Jag har använt denna tjänst: www.brabyggare.se

    Då bara för att söka elektriker, men blev mycket nöjd. Det blev Induktor, Karlbergs El jag valde. Jag sitter i styrelsen och vi har anlitat dem i BRF också och är mycket nöjda.
    Jag har använt den tjänsten också. Ingen av dem jag fått erbjudanden av där känns seriösa tyvärr.
  • Veritaslux
    Shasti skrev 2010-11-19 10:07:02 följande:
    Jag har använt den tjänsten också. Ingen av dem jag fått erbjudanden av där känns seriösa tyvärr.
    Ajdå, vad synd. Kan inte tipsa om något mer än elektriker då heller tyvärr...
  • kattm

    Vi har använt bello.se och svenskhant.se för att få in offerter. Sen valde vi ändå ett annat företag i slutändan, som vi kontaktade direkt. Det var dock en våtrumsfirma, så det hjälper nog inte er.

  • Shasti
    kattm skrev 2010-11-19 16:50:35 följande:
    Vi har använt bello.se och svenskhant.se för att få in offerter. Sen valde vi ändå ett annat företag i slutändan, som vi kontaktade direkt. Det var dock en våtrumsfirma, så det hjälper nog inte er.

    Nä, våtrum behöver jag inte göra nåt i... men tack ändå.

    Någon annan?

  • Trollet124

    Jag har tips om bra, duktiga och seriösa hantverkare. De är erfarna och gör allt inom snickeri, bad och kök och har humana priser. Om du är intresserad så lämna en mailadress eller tel nr så ska jag be dem kontakta dig.

  • Butterscotch

    Vi använde polacker när vi renoverade vår lägenhet, och det ångrar jag. Vi hade inte möjlighet att vara på plats varje dag och övervaka arbetet, vilket vi hade behövt vara. De var inte kunniga i nivå med svenska hantverkare vi tidigare anlitat, de slarvade och hade en annan syn på standard och kvalitet. I slutändan blev det nog inte så mycket billigare än om vi anlitat svensk arbetskraft från början.

    Nåja, till nästa gång vet vi bättre.

Svar på tråden Rekommendera firma för lägenhetsrenovering i Stockholm?