• mammaNena

    gammalt spel, magneter och kula

    Hej alla.
    Är det någon som förstår vad jag menar och vet någon om det säljs fortfarande?

    Var som en "klippvägg" (fanns säkert i olika utföranden) Så hade man en liten metall kula, och denna kula skulle man ta från start till mål. allt från att man skulle flytta den med en magnet bom, till att det kom upp små "stubbar" så kulan rullade vidare. osv osv.

    Någon som fattar mitt svammel? Flört

  • Svar på tråden gammalt spel, magneter och kula
  • mammaNena
    karilee73 skrev 2010-11-18 19:17:25 följande:
    Fortuna? Loppis brukar ha detta spel iaf.
    jag har ingen aning om vad det heter! Men kommer så väl ihåg det från min första dagmamma. så en ca 25 år sedan
  • mammaNena
    karilee73 skrev 2010-11-18 19:17:25 följande:
    Fortuna? Loppis brukar ha detta spel iaf.
    googlade på det och ett sånt är det INTE. 
  • Argo

    Ligger ett hemma på vinden i föräldrahemmet. Om jag går upp där nån  gång och ser det ska jag komma ihåg den här tråden.

    Nä, det säljs garanterat inte längre. Borde gå att få tag på begagnat men då måste du komma på namnet eller tillverkaren.

  • Argo

    OK då. Den här bjuder jag på:

    http://www.tomy.co.uk/products/screwball-scramble/

    *Screwball scramble - och det säljs fortfarande*

    I Sverige såldes det tydligen som "tricky golf".

    Tacka killarna på Flashback som hade en exakt likadan tråd med samma förfrågan. Där var det någon som kände till det och svarade.

  • mammaNena

    å tack! nu är det ju iaf någon som vet vad jag menar
    den va inte helt olik en sån jag hade när jag va liten, men jag spelade en roligare hos min dagmamma, då gick det hela tiden uppåt på en "bergsvägg". men nu kan jag ju utgå från den länken och se om jag hittar fler!
    tack igen!

  • Dumbledore
    izzi2012 skrev 2017-01-20 07:40:46 följande:

    Hej. Tomy tricky golf tror jag du menar ????


    Tror du verkligen att ts fortfarande undrar, sådär sex år senare? :)
Svar på tråden gammalt spel, magneter och kula