• helene­306
    Äldre 19 Nov 11:30
    4778 visningar
    23 svar
    23
    4778

    Vad för slags tv ska man köpa?? LCD, Plasma ???

    Maken (tekniknörden) säger LED Sen säger han:
    Vad tittar ni mycket på? Sport, film Aktuellt?
    Billig tv och glo på sport/film  med snabba rörelser: Plasma-tv. Med plasma kan bilden bränna fast, ja. Typ statiska bilder som tv 3:s logga uppe i högra hörnet på tv-skärmen.
    Ska ni bara koppla till dator eller  titta på vanliga tv-program: LCD-tv
    Kan ni lägga mer pengar: LED, den klarar båda av det ovanstående.

    Vi kommer köpa LED så småningom. Nu har vi 2 LCD-tv, lite dyrare som klarar snabba rörelser eftersom vi kollar mycket på film. LCD-tv är mer energisnåla om man ska se till miljö också.

    Kolla på www.prisjakt.nu


    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene­306
    Äldre 19 Nov 15:14
    #14
    skorpionen80 skrev 2010-11-19 14:12:48 följande:
    Jag inser just att vi har lagt väldigt mycket pengar på vår TV. Köpte en för 22 000kr. Hade för mig att det var rätt normalt. Föräldrarna har alltid köpt Bang & Olufsen, så vår var billig i mina ögon.

    Men jag kikade runt lite på OnOff, och ja, så var inte fallet.

    Ni kommer bli helnöjda med LED:en!! De jag kikat på har haft en helt underbar bildkvalité! Har ni sett TV:n i verkligheten eller köpte du osedd?
    Men det kanske var för några år sen och enstörre tv? Den sista maken köpte gav han 19 000 för 42":aren. Maken har alltid köpt dyrare, från 14 000-24 000:- i strl 37"-42" De apparaterna vi har nu är 4 och 5 år gamla så det är dags att byta enligt herrn 37":aren ska visst bytas mot en 46" LED. Nån gång. Antar att det är den jultomten kommer med?
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene­306
    Äldre 19 Nov 15:36
    #17
    Mirris skrev 2010-11-19 15:31:59 följande:

    Däremot ångrar jag lite nu att jag inte köpte en storlek större. Vart så puttigt på bänken... tjocktvn var ju SÅÅÅÅ Stor åt alla håll... den här är pytteliten trots att det var storleken större än den jag hade!


    Jaja, om 100 år är det väl dax att köpa en ny, och då kan jag ju köpa större.


    Det är en vanesak. Snart tänker du inte på det
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene­306
    Äldre 19 Nov 15:51
    #21
    Anghammarad skrev 2010-11-19 15:39:58 följande:

    Ser att ts redan köpt en TV men ville ändå bara tilläga ett par saker. LCD och LED är samma teknik, det som skiljer är att bakgrundbelsyningen består av lysrör på en LCD TV och (surprise) LED på en LED TV.


    Vill man ha absolut bästa bild är det fortfarande plasma som gäller. Nackdelarna är att de är ganska känsliga när man skall flytta dem och sätta upp dem och att de drar mer ström. Inbränningar är inte ett större problem än på en LCD idag.


    Maken har full koll på sånt här. Han vill ha det senaste så fort vi köpt nytt Jag bryr mig inte ett smack. Bara jag kan läsa textremsan så är jag nöjd Han tycker det blir lite flimmer (eller kontraster) i mörka färger på den LCD vi har nu så han vill byta. Jag ser ingen skillnad, bara inte bilden pixlar sig som vissa kan göra. LED är väl tunnare än LCD också vad jag har förstått? Han vill ha en sån tunn sak och hittade en på nätet men sen läste han något negativt omdöme gällande ljudet så nu avvaktar han. Det är inte bara bilden som ska vara perfekt. ljudet också för effekter i filmerna. Det är väl dags för ny ljudanläggning snart också känner jag på mig ... 
     
    Vi flyttar dem inte. De hängs upp på väggen  och blir kvar där. Maken jobbar med el och vill ha energisnåla apparater så där går plasma bort.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vad för slags tv ska man köpa?? LCD, Plasma ???