• Zelmil­ainen
    Äldre 21 Nov 18:13
    8158 visningar
    11 svar
    11
    8158

    Passar Britax bas till Emmaljunga vagn?

    emmaljunga har ju en med bas som sitter kvar i bilen... kolla i emmaljungatråden under föräldrar --> barnvagnar. just detta diskuterades för ett tag sedan. två modeller (varav en kräver extra adapter) tror jag ska fungera).


    nehepp...
  • Zelmil­ainen
    Äldre 21 Nov 20:27
    #4
    Naura skrev 2010-11-21 20:26:00 följande:
    Jag har varit till två butiker och frågat, i den ena sa dom att emmaljunga bara har en bilstol som fästes med bälte varje gång, den saknade visst en fast bas som man kan klicka fast stolen i bilen. Där sa dom att de trodde det fanns nåt annat märke som passar i emmaljungas adapter, men de visste inte vilken... och i den andra visste dom inte alls, iaf inte den personen som jag frågade. Tänkte att ni på FL vet allt, så jag frågar här. :)

    Ska åka ut igen och fråga nu innan jag beställer vagnen så jag vet om jag ska beställa en adapter eller inte, och vilket babyskydd jag ska köpa.
    det FINNS en bas till emmaljungas egna bilstol. det är folk i el tråden som har den
    nehepp...
  • Zelmil­ainen
    Äldre 22 Nov 06:31
    #7
    svalsta skrev 2010-11-21 21:56:06 följande:
    Jag läste ett test i en testfakta tidning och just den nya emmaljunga babyskydd (som man kan ha med bas) fick sämst betyg och var renav livsfarlig om man krockar

    säger de här för att vi själva funderade på att köpa en sådan då vi själva har emmaljunga vagn men efter den läsningen blev man ordenligt avskräckt. vi köpte en akta graco
    och det som var fel ät åtgärdat alltså INGET man behöver oroa sig över.
    nehepp...
  • Zelmil­ainen
    Äldre 22 Nov 16:23
    #9
    Eldig72 skrev 2010-11-22 09:01:05 följande:
    Jo det funkar! Glad

    Vi har gått i samma tankar, ville så gärna ha Emmaljungas vagn men helst inte deras babyskydd. EL finns nu med bas men jag känner ändå att jag vill ha en med bättre betyg.

    Jag hade läst om att ELhar en Britaxadapter och frågade på Barnens Hus men där sa de att de enda babyskydd som passar till EL är deras egna... Men så hittade jag den här:

    www.britax.se/bilbarnstol/kompatibilitet

    Har också hittat ställen på nätet som säljer adaptern och den går på ca 400:- Själv tänkte vi avakta för att se om vi verkligen har behov för den. Det är alltså INTE Emmaljungas egen adapter.
    där är två olika britax stolar som fungerar till emmaljunga. men det står mer i el tråden som sagt *L*
    nehepp...
Svar på tråden Passar Britax bas till Emmaljunga vagn?