• Knytets

    Lux dammsugare?

    Hej
    Är lite nyfiken, har haft en försäljare här för lux dammsugare och skulle vilja höra om någon annan köpt en sådan och om ni är nöjda. Vilket pris fick ni ge för den? och hur länge har ni haft den?


    //Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Svar på tråden Lux dammsugare?
  • Kick

    Dom ska man akta sig för! Dom lyckades lura på min mamma en dammsugare som kostade 10 000:- Sen efter några år så erbjuder dom en "gratis" service och ALLTID är motorn trasig då. Då ska dom sälja en ny dammsugare för 10 000:- och när det inte går så erbjuder dom att byta motor svart för 2000:- Dessa är pålästa lurendrejare och man ska bara säga skarpt NEJ och avsluta samtal med dom! 

  • skpklm
    Kick skrev 2013-09-20 08:16:11 följande:
    Dom ska man akta sig för! Dom lyckades lura på min mamma en dammsugare som kostade 10 000:- Sen efter några år så erbjuder dom en "gratis" service och ALLTID är motorn trasig då. Då ska dom sälja en ny dammsugare för 10 000:- och när det inte går så erbjuder dom att byta motor svart för 2000:- Dessa är pålästa lurendrejare och man ska bara säga skarpt NEJ och avsluta samtal med dom! 
    Jo,  precis så beter de sig!   Ringer upp och påstår att det gäller service.   Då får man veta att  dammsugaren man råkat köpa av dem tidigare är kass.   Min skulle börja brinna när som helst påstod försäljaren.  Det är 6 år sedan,  den har inte brunnit än.   Googling på eldsvåda orsakad av dammsugare gav inte mycket.

    Nu skulle de ge service igen,  ja TVÅ  karlar kom det!    Häromdagen  kastade de HEPA-filtret,  det hade blivit värdelöst,  enligt dem.
  • bellamy

    Lux dammsugare är väldigt bra! Men de kostar. Och frågan är om en dammsugare är värd sådana summor. Försäljarna är luriga. De säljer ju oftast på provision. Jag betalade 16.000 för en lux intelligense för sex år sedan (2012), med extra "mattpiskare" , har 30 års garanti, och den fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Däremot hör de av sig då och då och vill sälja en luftrenare, i sken av att kolla att dammsugaren fungerar bra, och det gillar jag inte. Astma och Allergiförbundet lovordar de senatse lux-dammsugarna. Jag rekommenderar att fundera länge på ekonomin innan du köper en Luxdammsugare (inte trådstartaren som med all säkerhet redan har köpt en dammsugare, utan nytillkomna debattinläggare)

Svar på tråden Lux dammsugare?