• små grodorna

    Ensamstående som valt att skaffa barn på egen hand?

    Hej! Finns det några fler därute som valt att skaffa barn på egen hand? Skulle vara roligt att träffa likasinnade och dela erfarenheter och tankar. Jag har en 2,5 åring och väntar mitt andra barn i februari 2011.

  • Svar på tråden Ensamstående som valt att skaffa barn på egen hand?
  • VeraLu

    Hej!


     


    Jag är visserligen ensamstående men barnets pappa är en god vän till mig sen många år tillbaka och vi kommer båda två att vara engagerade i barnets uppväxt. Jag är precis i början av graviditeten och bor i Göteborg (centrum). Vi inseminerade hemma och det gick på första försöket. Tur, kan man säga. Eller en MIRAKEL?!

  • NalaNala

    Hej!

    Min efterlängtade lilla skatt beräknas landa i april :)

  • små grodorna
    NalaNala skrev 2010-12-06 10:44:30 följande:
    Hej!

    Min efterlängtade lilla skatt beräknas landa i april :)
    Hej!

    Grattis till ditt lilla underverk. Glad Är det ditt första barn? Har du hunnit fundera på hur du ska göra vid förlossningen? Ska du genomföra den själv eller ska du ha med er ngn?
    För mig känns det konstigt att ha med mig ngn så jag kommer nog att köra själv.  
  • små grodorna
    VeraLu skrev 2010-11-29 19:46:46 följande:

    Hej!


     


    Jag är visserligen ensamstående men barnets pappa är en god vän till mig sen många år tillbaka och vi kommer båda två att vara engagerade i barnets uppväxt. Jag är precis i början av graviditeten och bor i Göteborg (centrum). Vi inseminerade hemma och det gick på första försöket. Tur, kan man säga. Eller en MIRAKEL?!


    Grattis till ert lilla mirakel! Glad När är du planerad till? Ska ni ha delad vårdnad sedan eller hur har ni tänkt? Kommer han att vara med vid förlossningen eller ska du köra själv?
  • NalaNala
    små grodorna skrev 2010-12-06 13:38:24 följande:
    Hej!

    Grattis till ditt lilla underverk. Glad Är det ditt första barn? Har du hunnit fundera på hur du ska göra vid förlossningen? Ska du genomföra den själv eller ska du ha med er ngn?
    För mig känns det konstigt att ha med mig ngn så jag kommer nog att köra själv.  
    Tack! Ja, första barnet. Troligtvis kommer jag ha med någon pålitlig :)
  • VeraLu
    små grodorna skrev 2010-12-06 13:45:03 följande:
    Grattis till ert lilla mirakel! Glad När är du planerad till? Ska ni ha delad vårdnad sedan eller hur har ni tänkt? Kommer han att vara med vid förlossningen eller ska du köra själv?
    Tack! :) Sorry för sent inlägg, är inte här så ofta....Om allt går som det ska så är BF 2 augusti 2011. Vi ska ha delad vårdnad. Och ja, jag förutsätter att han är med vid förlossningen. Vårt inseminationsförsök föregicks av månader av planering då vi diskuterade igenom allt möjligt betr. boende, ekonomi, värderingar, uppfostran, föräldraledighet. Han ska flytta in i min lägenhet under första tiden så att vi kan hjälpas åt (jag bor i en 6:a på 180 kvm så det är ingen risk att vi går varann på tårna!). Sen har vi bestämt att jag är hemma de första 3-4 månaderna så tar han över sen vilket passar mig jättebra. När är du beräknad till?
  • yllet11

    Hej

    Det var ett tag sen senaste inlägget här, men jag provar ändå. Jag funderar på att inseminera själv, men är orolig över att sen känna mig ensam, inte orka osv osv.  Så jag undrar - ni som har skaffat barn som ensamstående - hur har ni organiserat nära och kära runtomkring er så att ni fått saker att flyta på? Jag tänker t ex att man kan kolla upp med folk innan om de vill och kan tänka sig ett visst ansvar, typ vabba (mina föräldrar), vara barnvakter osv. Min fråga handlar både om hur man får det att gå ihop under graviditeten och sedan första tiden med barnet.

    Hoppas på svar!

  • MikuAndSaraLi

    Jag hoppar på här =)
    Jag har gjort heminsemination med en väldigt nära vän till mig och nu väntar jag mitt andra barn.
    Det gick på första försöket men jag fick missfall i vecka 3.
    Nu är jag i vecka 4+2 och imorgon ska jag berätta för honom att det lyckades på andra försöket också =)
    Träffas gärna med andra i samma situation =)

  • Wimlan
    MikuAndSaraLi skrev 2012-06-07 20:31:41 följande:
    Jag hoppar på här =)
    Jag har gjort heminsemination med en väldigt nära vän till mig och nu väntar jag mitt andra barn.
    Det gick på första försöket men jag fick missfall i vecka 3.
    Nu är jag i vecka 4+2 och imorgon ska jag berätta för honom att det lyckades på andra försöket också =)
    Träffas gärna med andra i samma situation =)

    Hej och kul att tråden tycks ha något litet liv iallafall Grattis till graviditeten! Jag är gravid genom insemination av anonym donator men har gjort det utanför vården, så det räknas väl som en slags "heminsemination", och det lyckades på första försöket! Jag är över 40 år och har klassats som "steril" efter sjukdom i livmodern och senare en Thermachoice-behandling, så man får ju säga att det är ett mirakel jag har i magen Om två månader har jag BF så jag går här och vaggar, smidig som en valross. Jag bor i Skåne. Vart bor du?
Svar på tråden Ensamstående som valt att skaffa barn på egen hand?