• rackarmorsan

    Vad kallar ni kvinnors könsorgan?

    Det finns ju säkert någon annan sån här tråd men jag hittade ingen.


    När jag pratar med vuxna så kallar jag alltid kvinnors underliv för fitta eller pussy.


    Men när jag pratar med barn så vet jag liksom inte vad jag ska säga. Jag tycker inte om namnet snippa och alla andra namn jag hlrt tycker jag bara låter konstiga och sjuka typ "kissen" "musen" "kissemurran" "muffen"...


    När ni pratar med era barn vad använder ni för namn på pussyn?


  • Svar på tråden Vad kallar ni kvinnors könsorgan?
  • lykantrophona

    Nu har jag inga egna barn, men när jag pratar med barn så säger jag snippa. Jag tycker det är ett bra ord, och väldigt spritt så alla vet vad man menar.

    När jag pratar med vuxna säger jag oftast fitta, förutom möjligtvis med läkare då.

  • SuzR

    till vuxna: hoo haa elller mutta
    till barn: förmodligen snippa (till mina framtida egna barn fast jag hatar det ordet för att det låter fult men har inget bättre förslag)

  • redneck girl

    säger inte snippa. hatar det ordet . här säger vi musen eller pullan .

  • redneck girl

    även till barnen................


    redneck girl skrev 2010-11-26 15:07:30 följande:
    säger inte snippa. hatar det ordet . här säger vi musen eller pullan .
  • mullzack

    Mina barn säger höna, men jag tror det är ett norrländskt ord. Själv blir det oxå höna


    Julia 05 Kevin 07
  • rackarmorsan
    mullzack skrev 2010-11-26 15:08:09 följande:
    Mina barn säger höna, men jag tror det är ett norrländskt ord. Själv blir det oxå höna
    Haha höna?
  • lennartsdotter

    Mutta alldeles oavsett om jag pratar med en vuxen eller med ett barn. Pratar jag detaljerat (vilket jag främst gör med vuxna) använder jag de anatomiskt korrekta termerna.

  • PCOskruttan

    Snippa om jag pratar med barn, musen, fitta eller underlivet om jag pratar med vuxna (beroende på vad det handlar om.)

  • Underbara ungar

    I familjen säger vi snippa, dottern på 3 år får nog höra bebben/beppen på dagis för så säger hon allt som oftast.


    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
Svar på tråden Vad kallar ni kvinnors könsorgan?