• Tvillinggravid

    Mina killar slåss hela tiden

    Hej
    Mina tvåäggspojkar är nu 18 månader. De är i luven på varandra hundra gånger om dagen. Nästan varje gång är det Oskar som flyger på Melker. Jag vet att jag läst att just tvåäggspojkar är de av alla fem tvillingkombinationer som bråkar mest, men herregud, någon måtta får det väl vara. Man vågar knappt lämna dem utan översikt ens några minuter.
    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Mina killar slåss hela tiden
  • viseversa

    Nu har jag inga tvillingar. men när vi växte upp så umgicks vi väldigt mycket med min mammas kompis som hade tvilling pojkar. Och dom slogs JÄMT. Den ena drog stora tussar ur håret på den andra. Och det kunde börja med småsaker som att den ena kastat något som av misstag träffade brorsan så var dom igång. Deras mamma fick gå emellan och hålla isär dom för att bryta bråken. Det höll i sig långt upp i åldern. men idag är dom 24 år och bästa polers=)

  • Julia1234

    Har iofs en tjej och en kille, men de bråkar också varje dag (14 månader) Här är det iofs tjejen som flyger på killen

  • pecosita

    jag är tvilling själv och höll på att bråka med min syrra sjuuuuuuuuuuuuuuukt mycket som liten... Det var någon slags maktkamp eller avundsjuka eftersom man delade på uppmärksamheten.......

    Har själv tvillingar nu på 5 månader men en av varje kön och hoppas att det ska göra att de inte bråkar lika mycket...

  • mandelblomma

    mina killar är bara drygt 2 år bråkar förvisso men inte så farligt. Vill minnas att mina nu stora barn med 2 år emellan bråkade mer. Men som sagt var, de är bara två år ännu ;)

  • gedansk

    hej

    har tvillingar på 1,5år och min son får man passa för han biter ibland sin syster. Detta händer bara hemma då jag var rädd att det var så på dagis också. Min son är också bufflig på sin syster så man ibland får säga ifrån.

  • Dohgon

    vilken ålder började de bråka? våra tvåäggskillar är snart året och kryper över varandra och tar varandras leksaker.. längtar inte tills det blir bråk =/

  • gedansk
    Dohgon skrev 2011-12-19 09:34:03 följande:
    vilken ålder började de bråka? våra tvåäggskillar är snart året och kryper över varandra och tar varandras leksaker.. längtar inte tills det blir bråk =/
    Jag tror att mycket är problemet med att komunicera med ord och personlighet som avgör.
  • bananflugan82

    Mina pojkar blir 2 år nästa månad och slåss flera gånger dagligen. Mest för att ena killen är mer dominant och tar den andres saker. Det började tidigt. Dessutom har vi ju våra fighter eftersom dom trotsar och dom blir så arga att dom står och stampar och gallskriker om dom inte får som dom vill...


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Svar på tråden Mina killar slåss hela tiden