• Äldre 1 Dec 14:30
    13782 visningar
    11 svar
    11
    13782

    Möhippa, förslag på vad man kan göra!!

    Hej, jag har fått i uppdrag att fixa en möhippa. Jag är brudtärna och är ensam om det förutom brudens dotter som är 10år gammal. Jag behöver lite förslag på vad man kan göra. Bröllopet kommer att vara i slutet av februari så jag vill ha förslag på roliga aktiviteter som man kan göra. Jag vill inte att det ska vara förnedrande typ "bruden säljer en kyss för 50öre till främlingar" Utan annat. Vi kommer på kvällen att möta upp svensexan så sen kväll och natt är redan fixad. Men vad kan man göra innan? :)

  • Svar på tråden Möhippa, förslag på vad man kan göra!!
  • Heaven­lyfait­h
    Äldre 1 Dec 14:37
    #1

    Var bor ni?


    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Siriva
    Äldre 1 Dec 14:41
    #2

    vilken ort ska möhippan hållas på?
    Kan det vara utomhusaktiviteter (trots årstiden)? 

    Har varit med om olika saker men det har ju varit på sommarhalvåret.
    Det beror ju på hur många som ska vara med också.

    En rolig sak som inte kostar så mycket är om man har en lunch (picknick i februari Obestämd ) så kan var och en av deltagarna ta med sig en inslagen present. Sedan ska blivande bruden gissa vem som har gett presenten, den ska visa hur man känner varandra eller symbolisera något man gjort tillsammans eller så. Det tycker jag var mycket kul.
    Jag har varit med på äventyrsbanor, bruden har fått åka konstflygning (med looping och så), åkt ribbåt.

    En kul idé är att göra falska kidnappningar, lämna brev helgen innan med  instruktioner att gå till en butik eller så där får hon ett nytt brev där det står "lurad" eller liknande.
    Eller att några kommer till jobbet en fredag några veckor innan och hon tror att det är kidnappning men sen så går ni bara och äter lunch (kan vara en bra idé om alla inte kan vara med på möhippan)

    På en svensexa var de på stuntmanäventyr, fick se hur man gör olika filmeffekter och så.

    Sedan kan man ju åka gocart, klättra på klättervägg, åka till något spa och mysa lite en förmiddag, göra en skattjakt i närområdet där hon ska lösa uppgifter eller klura ut frågor.

    Ja det var lite idéer … 

  • Äldre 1 Dec 14:46
    #3

    *Åka en rutt med en sopbil

    *Åka snowbord(om nu inte den blivande bruden kan sånt redan)

    *Spela in en egen CD & åk sedan runt med lokalbussarna och spelan den i bussarna + att blivande bruden ska sjunga själv till den

    *Rida på islandshästar el dyligt?

    *Hundspann, mm

    *Hyra en bagarstuga och baka sånt man inte bakar hemma annars å så.

    *Göra en "motionsrunda" i ett huskavrter och sätt ut hos folk ledtrådar vart hon ska ta vägen + att det ska vara en sak hon hämtar upp på varje ställe tex en plastpåse EJ genomskilning & PLOMBERAD å ladda alla hennes kläder hon ska ha på sig under kvällen ,,dock ska hon ha sin tiara+slöja från start (det ska ju synas att det är hon som har möhippan. Okänt folk ställer upp på sånt å är mer än gärna en "hållplats"  för sakerna.
    Sist ska hon hamna där NI andra håller till och förbereder maten,,,där kan inomhuslekar fortsätta, mm.

  • Bumbi6­666
    Äldre 1 Dec 14:47
    #4

    SPA...


    ♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • mysFli­san
    Äldre 1 Dec 19:39
    #5

    Att greja en möhippa e int så lätt som man tror...det ska passa alla som e me och framförallt ska bruden få en minnesvärd dag :)
    Sen beror det ju på hur många ni är och vad det hela ska få kosta,nu kommer du ju ant ha möhippan efter jul & nyår och då kanske det är lite halvtomt i allas plånbok...

    Jag tror du kan få många tips på bröllopstorget

    det vi gjorde var
    * skumpa frukost hemma hos henne
    * "smink-kurs" på make up store då ficka alla bli sminkade och man var snygg för kvällen :) skumpa fick man ta me sig eller annat man ville dricka
    * vi var och käkade ihop
    * bowling
    * pristävling....hon fick frågesport om sin blivande..självklart had ju han redan svarat på frågorna så man visste att det blev rätt..
    ...hon fick fråga par på stan (när vi förflyttade oss från ställe till ställe)..deras bästa tips för ett lyckat äktenskap som man kan bära me sig i bagagen..
    ..frågor om oss som var med på hippan..
    priser kan man ju ha något som bruden tycker om...vår hon gillar choklad så det blev inköpta chokladpraliner fr chokladfabriken,spa produkter,fotobok..
    jag minns inte riktigt allt men det var en dag som blev lyckad iaf och det var inte på nåt sätt skämsigt för henne...det enda hon hade var ett didem med en liten slöja på..

    det finns så mycket man kan göra men vikitgast att alla ska känna att de har råd så alla kan vara med och att bruden får en toppen dag

    Lycka till

  • Äldre 5 Dec 13:26
    #6

    Kroki och kroppsmålning med manlig modell är populärt.
     

  • Äldre 10 Dec 16:14
    #7

    poledancing.. det gjorde vi för vår tjejkompis..

  • Äldre 10 Dec 16:36
    #8

    Vi hämtade en tö på morgonen, åt frukost och sedan drog vi till stan. Hon fick göra sitt egna smycke och vi andra gjorde varsitt som vi sedna alla bar på bröllopet. Hon fick en bok att fylla i under dagen, samla kärlekstips från folk på stan. Sedan åt vi lunch i en park. Efteråt så gjorde vi stripaeorobic, HUUUUr kul som helst. Sedan for vi hem, lagade middag i hop och drack gott, snackade en massa. Hon fick sedan ballonger med fd pojkvänners namn på som hon skulle berätta om o berätta om varför det inte blev just dem som par, så fick hon "smälla" varje ballong efteråt.

    en anna fick veta at thon skulle lista ut dagens tema (hennes man friade på kebnekaises opp så temat var höga höjder). Hon fick gå i vråålhöga klackar heladagen, gjorde en höghöjdsbana och åt lunch på heaven i Gbg, blanda sin egna drink med namn som påminde om just höga höjder. Även massage och ansiktsbehandling och så middag.

    Min sambo var bestman på ett bröllop och de kidnappade brudgumen genom att ring ahonom o säga, om en kvart kommer en taxi o hämtar dig. Sagt o gjort taxin kom o körde till ett hotell där alla var samlade så åt e hotellfrukost ihop. perfekt att slippa släpa med sig grejer och laga själva, slippa disk o allt. Sedan fick han 100 kr i kontanter att köpa sin stass för i en secondhand butik, allt utom skor. HUR bra som helst!!!! Gokart, tivli, femkamp och en massa öl på detta....

    Jätteroligt!!!

  • Äldre 10 Dec 20:58
    #9

    Det är ju jättesvårt att ge ett bra råd bara sådär när man inte vet något om tjejen...

    Är hon sportig?
    Gillar hon spännande saker eller är hon lugnare av sig?
    Gillar hon att stå i centrum eller är hon jätteblyg?
    Kan hon tänkas gilla spa/smink/mys-grejer eller avskyr hon sånt??

    Vad jobbar hon med? Vad jobbar han med??

    ...

    Det jag tycker låter roligast är när man gör hela möhippan på ett tema som binder ihop allt, och givetvis anpassar det till bruden. Vet tex några som gjorde en cowgirl-hippa där de stack iväg på ponnyridning allihop, fick en lektion i linedance och sen avslutade med bad och bastu för att mjuka upp kroppen innan de gick ut på kvällen.

    Sen måste inte allt kosta en massa pengar. Många av de roligaste sakerna är om man lägger in små aktiviteter som kräver omtanke och förberedelse, men kanske inte pengar. Tex gör små tävlingar och quizz, låt alla ta med ett foto som de tycker beskriver bruden bäst och ge henne, skriv ihop med bok med råd inför livet som gift osv.
    Om brudgummen har något kul jobb/hobby så testa henne på det osv.

  • vinter­blomma
    Äldre 10 Dec 21:15
    #10

    Var med och ordnade en möhippa som var i januari i år. Då det var ruskigt kallt valde vi inomhus aktiviteter.

    Det vi gjorde var
    - kidnappning (på eftermiddagen)
    - linedancing (riktigt kul faktiskt, lagomt svårt för oss alla)
    - samling i hyrd lokal där det först blev champange och snittar mm, stannade där resten av möhippan.
    - sexleksaksparty där blivande bruden fick hjälpa till och sälja till oss vänner. (många skratt)
    - middag
    - allmänt snack, bruden fick måla en bild som skulle representera hennes blivande man. Vi ramade sen in den och gav den till honom på bröllopet.
    - avrundade med drickar och liknade samt singstar. Alla utmanade bruden vilket ledde till att hon lärde sig låtarna och spöades oss alla Skrattande

    Till saken hör att hon egentligen inte ville ha någon möhippa och hade vi dragit henne runt stan hade hon troligtvis stypt oss. Men hon var väldigt nöjd med det hela och var glad att vi lagt ner så mycket tid på en kväll för henne.

Svar på tråden Möhippa, förslag på vad man kan göra!!