• zeta72
    Äldre 2 Dec 09:39
    14235 visningar
    5 svar
    5
    14235

    Trombyl - biverkningar?

    Hej!

    Undrar om det är någon som har känt av mer eller mindre kraftiga biverkningar av Trombyl, och kanske till och med slutat ta dem under behandlingen?
    Är själv "ruvare" och har tagit Trombyl i elva dagar, men har idag fått allt mer känningar i magen. Lätt illamående och lite "värk" högt upp i magen. 

      

  • Svar på tråden Trombyl - biverkningar?
  • Äldre 2 Dec 09:42
    #1

    Jag har ätit Trombyl sedan v.7 och kan känna av sveda i magsäcken, liknande magkatarr men jag antar att det inte är så konstigt eftersom det verksamma sustanset är en syra.
    Jag försöker ta Trombylen någon timme efter jag ätit så slipper jag besvären i magsäcken av den.
    Något illamående av just Trombylen har jag inte upplevt.


  • Äldre 2 Dec 09:45
    #2
    zeta72 skrev 2010-12-02 09:39:26 följande:
    Hej!

    Undrar om det är någon som har känt av mer eller mindre kraftiga biverkningar av Trombyl, och kanske till och med slutat ta dem under behandlingen?
    Är själv "ruvare" och har tagit Trombyl i elva dagar, men har idag fått allt mer känningar i magen. Lätt illamående och lite "värk" högt upp i magen. 

      
    Inte testat trombyl, men skulle vilja inför nästa IVF. Fick fragmin förra graviditeten, Vilken dos tar du? Har läst om flera som fått lite "sur mage" av trombylen och lätt illamående kan ju vara gravsymptom . Håller tummarna för dig! Inte tänkt tjuvtesta?
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • zeta72
    Äldre 2 Dec 09:56
    #3

    Tack till er båda för snabba svar! :)

    IssaPissa: Det stämmer det du beskriver om en sveda i magsäcken. 

    Vickan: Tack för dina tummar! :) Vågar själv inte ens tänka i de banorna...eftersom jag knappt haft ett enda symptom förutom lite lätt illamående. Ska försöka vänta med att testa till TD.
    Det här är första gången jag provar Trombyl och jag tar 75 mg per dag. Var din förra graviditet ett resultat av IVF? 

     

  • Äldre 2 Dec 10:51
    #4
    zeta72 - Ja precis. Sonen blev till på ET och jag fick då ta fragminsprutor då jag tidigare haft en blodpropp i benet. Nu har vi gjort tre syskonförsök (FET) som misslyckats. Minus första försöket, svaagt plus på RD 10 och 12 som blev minus på TD 16 vid andra försöket och någon form av (vad de tror) utomkveds den här sista gången. Hcg steg men de hittade ingen grav någonstans och jag fick metotrexat (eller vad det hette) cellgiftssprutor för att avsluta det hela. Blodprov igen på måndag och då hoppas jag hcg ska vara nere på 0 så vi  kan ta nya tag i januari .

    Håller verkligen tummarna för dig! Hade som HEMSK mensvärk (på natten bara) med sonen och var säker på att det var kört, men plussade på RD 9 . Inga andra symptom.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • zeta72
    Äldre 2 Dec 18:57
    #5

    Vickan: Jag lovar att hålla alla mina tummar för dig också för att ditt hcg ska gått ner till veckan!
    Härligt att ni lyckats med IVF tidigare och att du därigenom fått en Alvin! Glad
    För min del är det här mitt 3:e IVF. Att bli gravid börjar kännas lika sannolikt som att vinna en resa till månen, men vi fortsätter att hoppas.

    Lycka till!    

Svar på tråden Trombyl - biverkningar?