• Anonym (tjejgäng??)

    Vill vara med i ett tjejgäng

    Hur skaffar jag mig nya vänner? Jag har några få ytliga vänner men jag vill också tillhöra ett gäng tjejer som har middgar osv. Jag är social och glad. Intresserad av att lära känna nya människor. Men hur kommer jag in i en sådan gemenskap?

    Hur gör man??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-04 23:42
    Jag bor i Linköping och är 22år =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-06 10:50
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m55979780.html

    Till alla sthlm:are =) Önskar er all lycka.
    Någon får gärna höra av sig och meddela hur det går för er.. Om ni får ihop nått.. =)

  • Svar på tråden Vill vara med i ett tjejgäng
  • Anonym

    Går med i en grupp på familjeliv med samma intressen som du själv har kanske? :) Eller så bjuder du hem de ytliga vänner du redan har och får dem att bli dina nära vänner.

  • Anonym (Allie)

    Det är svårt med nya kontakter då man blivit vuxen och av någon anledning inte umgås med dem man gjort tidigare. Jag har nyligen flyttat och ännu inte lärt känna nya människor. Jag har hittat ngn på denna sida som bor i samma stad som jag har fikat med. Vi fick barn ungefär samtidigt. Jag kommer även att försöka gå med i föräldragrupp eller andra aktiviteter med barnet och hoppas så finna nya vänner.
    Bland dina ytliga vänner, det finns inga där som du vill bjuda hem på middag och på så sätt starta ett tjejmiddags gäng?

  • Anonym (tjejgäng??)

    Vart finns det grupper på FL. Vill ju ändå ha dem i samma stad..

  • Anonym (Allie)
    Anonym (tjejgäng??) skrev 2010-12-04 17:08:50 följande:
    Vart finns det grupper på FL. Vill ju ändå ha dem i samma stad..
    Var bor du? Du kan söka på din stad!
  • Kicki86girl

    Jag vet hur det känns, det är som om ens chanser till tjejgäng tog slut iom att man gick ut gymnasiet, efter det är det som om alla har hittat sina vännerkonstilationer och har kankse inte lust/tid/ att få nya vänner.
    När jag och min man gifte oss var det hur jobbigt som helst med inbjudningarna eftersom jag inte hade några tjejvänner att bjuda (eller vänner alls överhuvudtaget).

    Nu har jag fått några vänner på jobbet som jag kan träffa på fritiden ibland men det är rätt stor åldersskillnad mellan oss (jag är 24, de är runt 50) men det är kul iaf.

    Har du något fritidsintresse som kan generera nya vänskaper?

  • bakeacake

    Jag känner att jag är i samma sits. Jag har bytt stad, mina barndomsvänner har flytt landet eller bor ca 30 mil härifrån...

    Jag har alltid varit väldigt social, men nu sitter jag här och känner mig ensam...


    www.sofiabrandon.blogg.se - Hertiginnan av Bålsta, Den ocensurerade sanningen...
  • Dalton

    Den här frågan kommer alltid upp, och jag har samma problem. Jag skaffade man med bonusbarn så vi levde helt olika liv som mina partyvänner. Idag är jag singel men nu har mina vänner familj och småbarn med parmiddagar där jag inte passar in. =(

    FL borde starta ett underforum: Nya kompisar. Glad

  • Fru Sveden

    Starta en tråd här på FL. Du kan ju alltid döpa den till typ: vill du vara med i mitt tjejgäng? Och sedan staden du bor i. Alla de jag umgås med idag och som har barn i samma ålder dom mina och jag träffat här så för mig har det varit ett bra forum att träffa nya människor i

    Ts var bor du? Bor du i Sthlm så kan du inboxa mig letar alltid nya bekantskaper

  • bakeacake
    Fru Sveden skrev 2010-12-04 18:02:23 följande:
    Starta en tråd här på FL. Du kan ju alltid döpa den till typ: vill du vara med i mitt tjejgäng? Och sedan staden du bor i. Alla de jag umgås med idag och som har barn i samma ålder dom mina och jag träffat här så för mig har det varit ett bra forum att träffa nya människor i

    Ts var bor du? Bor du i Sthlm så kan du inboxa mig letar alltid nya bekantskaper
    Är det ok om jag inboxar, bor inte i sthlm men i Bålsta och tar mig gärna in till stan..
    www.sofiabrandon.blogg.se - Hertiginnan av Bålsta, Den ocensurerade sanningen...
Svar på tråden Vill vara med i ett tjejgäng