• Alvöra

    Använder/har du använt olja mot hudbristningar och har det hjälpt dig?

    Jag är lite nyfiken på om ni som använder eller har använt en olja eller kräm mot hudbristningar har klarat er!?
    Det kan ju bero på allt från hormoner till för snabb viktuppgång, men jag vill gärna se lite statistik :)

    Skriv gärna vilken vecka du är i eller om du har fött, hur länge du har smörjt in dig och med vad, hur ofta och hur nöjd du är :)

    Jag är själv i vecka 31(+5) och  har använt weledas havandeskapsolja från vecka 8, varje dag och jag har inte fått några bristningar än så länge. Det har börjat klia på brösten och ibland på magen men det känns bra att smörja så jag är nöjd ..än så länge! :)

    Hoppas så klart att vi alla klarar oss igenom det här helskinnade! hihih ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-06 15:30
    Jag kom på att jag tar också något som heter Kisel-gel som mest är kändt för att det är bra för magen, men det mjukar upp vävnaden i kroppen så det är typ som att "smörja" huden innifrån, för det gör den elastisk, så jag hoppas lite på att det ska hjälpa huden att dras ihopa igen efter förlossningen. Man ska iofs. använda den i 3 månader för att det ska ge märkbara resultat, men jag började med den precis 3månader före termin :)

    Någon som provat det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder/har du använt olja mot hudbristningar och har det hjälpt dig?
  • Spexig

    Med ettan (jag var då 28 år) smörjde jag med magolja typ varje dag o fick inga bristningar på magen, dock lite på ryggen o låren.

    Med tvåan smörjde jag sporadiskt med magolja o fick två diskreta bristningar på magen, inget nån annanstans.

    Tror inte det hjälper, det är ju hormonellt betingat, däremot tror jag det hjälper husen att återgå till sin normala form efteråt, jag tänker att ju med välfuktad huden är, desto mer elastisk. 

  • yellow88

    Jag använde weledas havandeskapsolja varje kväll, började få lite bristningar i vecka 36.. Blev inte sådär jättemycket, och nu efter 8 månader så syns det inte mycket alls..

  • Nallie

    Hej. Jag smörjde in mig 2 gånger varje dag från första veckN jag fick reda att jag var gravid. Har provat allt o annat weleda, kokosfett, bodybutter, kokosolja, mm från det dyra till det billiga. tyckte inte att det spelade någon roll vad man använde gick lika bra med de billiga kokosfett.

    Men i v 36 fick jAg endå lite små bristningar under magen i valkarna fast inget märkvärdigt tack o lov.

  • ebbebulan

    använder bodyshops bodybutter, ungefär varannan dag. är i vecka 31 nu o än så länge har jag inte fått några bristningar. under sonens graviditet gjorde jag lika o fick inte en enda bristning.


    ♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • jinxy

    Har smörjt mig två gånger varje dag med kakaobodybutter från bodyshop... är i vecka 37 och inte en bristning på magen. Men på höfterna har det blivit några av viktuppgången.

  • Lisa1976

    första barnet hade jag bodyshops butter, inga märken
    Nu är jag i v 35 och använder apotekets mandelolja, inga märken
    hurra!

  • molly 81

    Sen är bristiningar hormonellt betingat. Alltså inget en kräm i världen kan göra något åt.

    MEN. Det är skönt att smörja magen då det kliar när huden töjs!

  • Mabaja

    Jag fick mina bristningar i v 30. Då hade jag gått upp 2.5 kg... Nu ser jag ut som en zebra då bristningarna på magen växte och sen även fått efter förlossningen... Jag smorde med olja dagligen!


    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Använder/har du använt olja mot hudbristningar och har det hjälpt dig?