• Milleman

    Hjälp med tips på julklapp till 12 årig tjej

    Vi ska fira jul med sambons familj och de har en dotter som fyller 12 i januari.

    Kan någon med dotter i samma ålder ge tips på vad man kan ge i julklapp? Vi tycker det är jättesvårt då hon verkligen är mittemellan lekstadiet och vuxenstadiet. Leksaker är uteslutet med andra ord. Men hon är för liten för att få flytta-hemifrån-grejor och sånt...

    Vi har ca 400:- att röra oss med så förslag i den prisklassen eller under (så att hon får 2 julklappar) tas tacksamt emot...

    Det enda vi har hittat är en planch på Justin Bieber.

  • Svar på tråden Hjälp med tips på julklapp till 12 årig tjej
  • carbe

    Kläder, neccesär med lite smått o gott i, benvärmare,

  • Mumselumsan

    Böcker, min 11-åriga tjej älskar att läsa (så även 9-åriga killen). Kläder, armbandsklocka (finns ju många modeklockor i olika färger i plast/silikon till billig peng som är mycket poppis nu), presentkort ifall de tycker om att shoppa själva , nagellack, örhängen/halsband/armband,  krustång/locktång, sällskapsspel, pyssel typ scrapbooking.

    juwilo.blogg.se

  • Milleman
    Mumselumsan skrev 2010-12-08 21:28:31 följande:
    Böcker, min 11-åriga tjej älskar att läsa (så även 9-åriga killen). Kläder, armbandsklocka (finns ju många modeklockor i olika färger i plast/silikon till billig peng som är mycket poppis nu), presentkort ifall de tycker om att shoppa själva , nagellack, örhängen/halsband/armband,  krustång/locktång, sällskapsspel, pyssel typ scrapbooking.

    juwilo.blogg.se
    Får jag fråga vad de är för böcker din 11-åring läser just nu? tjejen vi ska ge julklapp till är ingen hästtjej medan vår tjej här hemma är det så vi har mest koll på alla hästserier :P

    presentkort låter bra... då får hon välja själv... dock tyckte jag platta kuvert var sååå tråkigt i den åldern... kläder har vi också funderat på, hon får tyvärr inte mycket nya kläder av sina föräldrar och har blivit jättestolt över de kläder vi gett henne förr...
  • Mumselumsan
    Milleman skrev 2010-12-08 21:47:45 följande:
    Får jag fråga vad de är för böcker din 11-åring läser just nu? tjejen vi ska ge julklapp till är ingen hästtjej medan vår tjej här hemma är det så vi har mest koll på alla hästserier :P

    presentkort låter bra... då får hon välja själv... dock tyckte jag platta kuvert var sååå tråkigt i den åldern... kläder har vi också funderat på, hon får tyvärr inte mycket nya kläder av sina föräldrar och har blivit jättestolt över de kläder vi gett henne förr...
    Kläder är en favorit för vår tjej här med nu så det är säkert uppskattat. Äventyrsböcker är vår tjej insnöad på för tillfället Finns många bokserier i bokhandeln med fristående böcker, så gå till närmaste bokhandel och be dom visa vad som är poppis. Så gjorde jag för något år sen och fick tips om Dalslands deckarna och hon fullkomligen plöjde igenom dessa böcker. Nu är hon inne på något annat som jag inte minns vad de heter.
  • Tilcha

    Puffar lite eftersom jag oxå ska köpa julklapp till en tolvårig tjej (sambons kusin). Hon var iaf tidigare väldigt flickig. Gillade rosa, glitter, barbie osv. Nu har jag ingen aning eftersom vi bara träffas ett par gånger per år. Ingen aning om vad hon har för klädstil plus att hon e allergisk mot det mesta så jag vågar inte köpa nån parfym och kanske inte smycken heller. Verkligen skitsvårt.

  • Milleman

    Vi har köpt en Justin Bieber-plansch samt örhängen. ska hitta nått litet till...
    Vi tänkte köpa platt/lock-tång men detta hade hon redan...

    Det bästa är arr fråga föräldrarna vad barnen har för intresse... Men i detta fall visste inte föräldrarna alls...

  • Anonymasten

    Jag är tolv och önskar mig allt möjligt, böcker, dataspel, godis!, någon kul upplevelse och kanske lite kläder, alla har olika stil och det gäller även barn, du kanske kan be hennes föräldrar att fråga henne vad hon vill ha? Alla tolvåringar gillar inte bara smink och kläder. Lycka till! :)

  • Anonymasten

    PS:jag vet att det är lite sent nu, men för fortsättningen

  • Alva000000

    Jag är dottern och är 12 år jag gillar presentkort, pengar, resturang med min mamma ensamma,

    Jag gillar att pyssla så kanske en pyssellåda, saxar, pennor,

    Om hon har en hund som jag kanske hundben, leksaker

    Jag gillar också lysande kuddar m.m

Svar på tråden Hjälp med tips på julklapp till 12 årig tjej