• vickey

    Henny eller Liv?

    vad ska vår dotter heta ;D

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-09 10:40
    puffar efter kommentarer ...
    vad tycker du?

  • Svar på tråden Henny eller Liv?
  • Halkatla

    Jag tycker att båda är lika fina. Ta det som blir vackrast tillsammans med efternamnet.


    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • miraclee

    Hade ni inte bestämt er redan? ;) Av dom två tycker jag iallafall Liv..

  • Snooze

    Definitivt Liv, Henny får mej att tänka på en äggsjuk höna....sorry, men det var min spontana tanke Skäms

  • Ekorrfamiljen

    Liv! Henny tillhör inte mina favoriter, men det är nog mest för att jag tycker det ser ut som Henry.


    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Marängen86

    liv, eller varför inte Liva? Känner en tjej som heter liva, urgulligt. Men henny? Det låte som ett namn på en höna:)

  • mamzer

    Trodde det stod Liv eller Henry... Så på en flicka, Liv. Definitivt.


    A minority is always compelled to think. That is the blessing of being in the minority. (Leo Baeck)
  • ljuvliga

    Isf Liv. Inte Henny, men däremot Henna är fint tycker jag. Det heter vår äldsta dotter i andranamn efter min farmor!

  • Pennypenny

    Självklart Henny, super gulligt namn. Heter det själv och farmor hette det med. Får väldigt ofta komentare på vilket fint och annorlunda namn jag har ???? Liv då blir ungen mobbad för underliv i skolan sen.....

  • senalena

    Liv eller Olivia

    Henny låter som ett smeknamn och inte som ett riktigt namn

Svar på tråden Henny eller Liv?