• Näckrosen

    julklappstips för 10-årig pojke?

    Hej!

    Vad ger ni era 10-åringar (pojkar) i julklapp?

    Bonussonen önskar sig Nintendo DS, som är för dyrt tycker vi samt strumpor och kalsonger.

    Har ni några tips?
    Vad är "inne" just nu?

    Tacksam för tips.

  • Svar på tråden julklappstips för 10-årig pojke?
  • mrs holiday

    Vår 10-åring ska få två kapitelböcker av författare han gillar, mjukisbyxor, en pyamas och ett spel till x-box. Och kanske nåt mer, men längre än så här har vi inte kommit än!

  • Kinsale

    Till vår tioåring har vi bl a köpt följande: Starwarslego, faktaböcker/"deckar"böcker för barn, Converseskor och en - ficklampa!

  • Kinsale

    Men vad gillar han då? Har han några intressen?

    Kanske en tidningsprenumeration om han gillar nån särskild serietidning eller liknande. Gillar han klurigheter och pyssel kanske enxperimentlåda kan vara nåt - finns ju flera olika där man gör slime, för ta reda på mer om elektricitet osv, jag tycker de är rätt kul. Stjärnkikare har varit mycket uppskattat här - då kan man dessutom köpa en bok om universum och stjärnbilder till.
    Kanske nån film eller biobiljetter - kan vara mysigt att få ta med sig t ex en kompis och en förälder och gå på bio.

  • ShanghaiLily

    Något som är riktigt inne är dom här skrikiga armbandsuren som alla barn (och vuxna) har! Vet inte vad dom heter riktigt men på topstreetwear.se finns både en billigare och lite dyrare variant. Jag kan lova att ingen blir besviken av att få en sån, för det verkar vara en jättehype just i år.

    Min nioåring ska få en orange!

  • ShanghaiLily

    Grabbar i den åldern brukar även ha lite förpubertal humor så min son ska få två dvd-boxar med Hem till Midgård och Dr Mugg som han älskar! Även sällskapsreasan-boxen med 5 filmer är ett tips. Halva priset på cdon.com nu.

    Det blir även en innebandyklubba och så önskar han sig ett Ed  Hardy-bälte. Ska se om jag hittar nåt b

  • Näckrosen
    Kinsale skrev 2010-12-11 22:43:30 följande:
    Men vad gillar han då? Har han några intressen?

    Kanske en tidningsprenumeration om han gillar nån särskild serietidning eller liknande. Gillar han klurigheter och pyssel kanske enxperimentlåda kan vara nåt - finns ju flera olika där man gör slime, för ta reda på mer om elektricitet osv, jag tycker de är rätt kul. Stjärnkikare har varit mycket uppskattat här - då kan man dessutom köpa en bok om universum och stjärnbilder till.
    Kanske nån film eller biobiljetter - kan vara mysigt att få ta med sig t ex en kompis och en förälder och gå på bio.
    Han är jättesvår att hitta på något till. Han har inga speciella intressen mer än lego.
    Ibland tycker jag våran 6-åring är mognare.
  • Näckrosen

    Tack för alla era tips! Vi har funderat på en digitalkamera. Vad tror ni om det? Sen blir det kanske något mer av era tips.

  • Kinsale

    Digitalkamera kan ju bli jättekul! Gillar han lego kanske han skulle bli glad för ett legospel?

  • sweran

    mina bonus tvillingar som är 10 får
    halsband.
    t-shirt
    strumpor
    2 böcker var... ngn lassemaja o sen ngn som hette cirkusdeckarna tror jag...
    varsit spel till sina DS (de fyllde i november o då hade släkten gått ihop o köpt varsin DS åt dem)
    säkert ngn liten småsak jag glömt....

Svar på tråden julklappstips för 10-årig pojke?