• Mattan­ten
    Äldre 16 Dec 15:46
    4156 visningar
    29 svar
    29
    4156

    Sänka sina matkostnader

    Har idag skrivit ett recept i bloggen om kokt överbliven potatis, imorgon kommer ett till. Jag kommer att spinna lite på den tråden om vad man gör med sina rester.

    För den som vill läsa i bloggen är adressen dit:  www.matsmartare.se/blogg 

  • Mattan­ten
    Äldre 19 Dec 14:52
    #12

    Tack till alla som har svarat.
    Det där med att laga mycket mat på söndagen som man kan äta under veckan är ingen dum idé om man jobbar mycket, men tänk på hållbarheten. Mat som ska ätas Mån, Tis och Onsdag behöver inte frysas men torsdag och fredagsmaten skulle jag frysa. Jag ska ta upp detta i bloggen med lite förslag på maträtter. 
    Ang. soppor sä är jag ingen hejare på soppor för det är en maträtt som inte serveras särskilt ofta varken på restaurang eller hemma hos oss, men några bra förslag har jag.  

  • Mattan­ten
    Äldre 22 Dec 11:05
    #18

    Jag har uppdaterat bloggen med ett jättegott recept på köttfärssoppa och ett vansinnigt lätt recept på limpa.

    Köttfärssoppan går utmärkt att göra storkok av för att sedan frysa.

    www.matsmartare.se/blogg 

  • Mattan­ten
    Äldre 27 Dec 11:33
    #23

    God fortsättning

    Mitt kylskåp består nu bara av tråkiga rester efter julen:(

    men jag vet vad jag ska göra utav mina rester, vill du få lite tips på "nya rätter" av julens rester så ta en titt på bloggen. www.matsmarttare.se/blogg 

  • Mattan­ten
    Äldre 27 Dec 11:36
    #24
    matsmartare skrev 2010-12-27 11:33:11 följande:
    God fortsättning

    Mitt kylskåp består nu bara av tråkiga rester efter julen:(

    men jag vet vad jag ska göra utav mina rester, vill du få lite tips på "nya rätter" av julens rester så ta en titt på bloggen. www.matsmarttare.se/blogg 
    Felstavat på länken

    www.matsmartare.se/blogg  ska det vara förstås
  • Mattan­ten
    Äldre 29 Dec 12:04
    #25
    matsmartare skrev 2010-12-15 12:49:11 följande:
    Hej
    Jag har precis startat en blogg om matkostnader, det hela började med att en god vän som behövde hjälp, dom åt upp nästan en hel lön i deras familj. Jag började med att göra varierade matlistor och inköpslista och skrev enkla recept som start i deras arbete till lägre matkostnader. Eftersom jag har jobbar med mat och även varit en låginkomsttagare med 4 barn så har jag fått lära mej en del tips och tricks för att få det att gå runt. Jag har förstått att det är många som skulle behöva lite hjälp så därför har jag startat den här bloggen. 

    Men nu vill jag gärna få lite åsikter av er som behöver hjälp, vad är det som ni skulle vilja läsa om? Lite tips och goda råd? Eller mer billiga recept? Ge mej förslag!

     För oss med 2 vuxna i familjen äter vi middag + lunchlåda för 750-1000:-/ månaden, och vi äter bra och varierat, korv, köttfärs, fisk, kyckling etc.

    Om du vill läsa det som har varit i bloggen, så är adressen dit:  www.matsmartare.se/blogg  Jag håller den uppdaterad nästan dagligen.

    Tacksam för förslag 
    jag fick en bok i julklapp som heter "Billiga veckan" därifrån har jag lagt ut 3 billiga recept i bloggen
  • Mattan­ten
    Äldre 7 Jan 11:40
    #26

    Hej på er

    Jag har fått lite förfrågningar om hur en vanlig veckas mat ser ut hemma hos oss och vad vi äter eftersom vi har så billigt matkonto.

    Jag håller på en veckas matsedel med recept och inköpslista som jag kommer att dela med mej av men för att veta vilka som är intresserade av detta så måste jag ha någon form av anmälan.
    Jag kommer att skicka ut detta veckopaket till alla som gillar matsmartare på Face Book så om du vill ta del av detta så går det bra att gå till:
     http://www.facebook.com/pages/Matsmartarese/175499799134478

    o
    ch tryck på " gilla" knappen.

  • Mattan­ten
    Äldre 14 Jan 14:22
    #27
    matsmartare skrev 2010-12-15 12:49:11 följande:
    Hej
    Jag har precis startat en blogg om matkostnader, det hela började med att en god vän som behövde hjälp, dom åt upp nästan en hel lön i deras familj. Jag började med att göra varierade matlistor och inköpslista och skrev enkla recept som start i deras arbete till lägre matkostnader. Eftersom jag har jobbar med mat och även varit en låginkomsttagare med 4 barn så har jag fått lära mej en del tips och tricks för att få det att gå runt. Jag har förstått att det är många som skulle behöva lite hjälp så därför har jag startat den här bloggen. 

    Men nu vill jag gärna få lite åsikter av er som behöver hjälp, vad är det som ni skulle vilja läsa om? Lite tips och goda råd? Eller mer billiga recept? Ge mej förslag!

     För oss med 2 vuxna i familjen äter vi middag + lunchlåda för 750-1000:-/ månaden, och vi äter bra och varierat, korv, köttfärs, fisk, kyckling etc.

    Om du vill läsa det som har varit i bloggen, så är adressen dit:  www.matsmartare.se/blogg  Jag håller den uppdaterad nästan dagligen.

    Tacksam för förslag 
    För er som ville ha en veckas matsedel med inköpslista och recept finns det nu på bloggen!
Svar på tråden Sänka sina matkostnader