• Anonym (fundersam)

    min kille kallsvettas FLODER när han sover?

    Det här kanske inte låter som nåt vidare stort problem, men både jag och min kille är så fundersamma över vad detta kan vara. För någon månad sedan började han kallsvettas så fort han somnade. Det börjar direkt han somnar till och han är iskall och svettas floder verkligen, hela natten håller detta på. Täcket, kuddarna och madrassen är sjöblöt på morgonen.

    Vad kan detta bero på?

  • Svar på tråden min kille kallsvettas FLODER när han sover?
  • Amazina

    Starka svettattacker kallas hyperhidros och kan ha många olika orsaker. Det typiska för kvinnor är just hormonomslaget efter en förlossning eller vid klimakteriet. Män kan hockså ha hormonella orsaker, men jag vet inte exakt vilka som spelar in för män. Infektioner kan också orsaka nattliga svettattacker. Jag tänker främst på TBC, men det är ytterst ytterst ovanligt hos svenskar som bott i Sverige hela sitt liv.

  • Anonym

    en viss form av lymfkörtelcancer har som symtom nattliga svettningar. kolla upp detta........Lymfom,

  • Jisa

    Såna symptom skall tas på allvar och alltid kollas upp även pm chansen är liten att det är allvarligt

  • bettangirl

    Äter han protein eller kreatin eller annat liknande?

  • Anonym (orolig)

    Oj, nu blir jag jätteorolig. Min sambo svettas också jättemycket på natten. Hans sida av sängen är sjöblöt och jag har vaknat och behövt torka av honom på ryggen. Sen fryser han för det blir kallt i sängen. Det har dock pågått ett tag... Så det kan vara farligt alltså?

  • Anonym (fundersam)

    ja nu blir jag också jätteorolig. Nej han äter inga mediciner och är helt frisk för övrigt. Får helt klart kolla upp det!!

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-21 19:58:13 följande:
    en viss form av lymfkörtelcancer har som symtom nattliga svettningar. kolla upp detta........Lymfom,
    Vilken form är det?
  • Anonym (orolig)

    Min sambo äter inte heller några mediciner, har aldrig gjort.... Nån som vet något om det kan ha med diabetes att göra? Både hans farfar och pappa hade det.

  • Anonym (DSK)

    jo vid diabetes hör det också till att man svettas massor så gå till en läkare för att kolla upp...

Svar på tråden min kille kallsvettas FLODER när han sover?