• Fru H

    Erfarenhet av äggallergi som växt bort?

    För de allra flesta barn med äggallergi brukar äggallergin växa bort, och jag har hört att den ofta gör det runt fem års ålder. Min son är 6½ och hans allergi mot ägg har enligt senaste pricktestet inte minskat alls.

    Än har vi såklart inte tappat hoppet. Nu undrar jag vad andra har för erfarenheter av detta.

    När försvann ditt barns allergi mot ägg?


    Det är roligare att skratta
  • Svar på tråden Erfarenhet av äggallergi som växt bort?
  • Dr Mupp

    Hon var 4 när hennes äggallergi växte bort. Tyvärr har hon fått andra allergier istället.


    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Bustrollen

    Min lillasyster hade ägg- och mjölkallergi som liten. Jag kommer inte ihåg exakt när det försvann men det var innan skolan började i alla fall.

  • Yosa

    Elin blir 6 år i mars (född mars 2005) och hon har fortfarande hög allergi mot äggprotein

  • Tesssy

    Jag växte ifrån min vid 6-7 års åldern tror jag. Kommer ihåg att jag fick annan mat i förskolan. Så det finns nog hopp kvar Glad

  • Yosa
    Tesssy skrev 2010-12-22 18:50:28 följande:
    Jag växte ifrån min vid 6-7 års åldern tror jag. Kommer ihåg att jag fick annan mat i förskolan. Så det finns nog hopp kvar Glad
    Roligt att läsa! Tack för att du delgav oss
  • Tanja f

    Min äggallergi växte bort gradvis och var helt borta först i sena tonåren. På min 6-åring har det växt bort snabbare,kanske vid 4 år (?) men han kan inte äta rent ägg ännu. Min 3-åring tror jag inte att det har börjat växa bort ännu. Hon är också mjölkallergisk, vilket 6-åringen inte varit.

  • mammaknasen

    Min äggallergi växte bort innan skolåldern, min sons allergi visar fortfarande inga tecken på att minska. Dessutom har han blivit allergisk mot nötter oxå... Trist. Förresten, är det nån mer med allergiskt barn som skulle vilja hänga på i en ny allergitråd? Jag har försökt starta en innan men fick inte några svar...

Svar på tråden Erfarenhet av äggallergi som växt bort?