Bättre:en elak eller ingen pappa?
Mitt barns pappa bryr sig knappt alls i vår dotter och det gör mig så lessen. Jag sköter allt med henne och snart är min mammaledighet slut och jag bävar för hur det blir när jag ska jobba också. Jag lever som om jag var ensamstående fast pappan bor med oss. Vi har många gånger även före hon föddes för snart två år sen varit på väg att gå skilda vägar och det känns som det snart är slut för gott. Men det är så svårt att fatta ett beslut. Som det är nu har hon sin pappa i alla fall här, även om han inte ägnar mycket tid åt henne och mest blir irriterad på henne om hon alls är missnöjd. Lämna hemmet utan henne kan jag inte för då kommer jag hem till en lessen skrikande unge och en sur karl. Men om vi gör slut säger han att han inte vill ha mer med henne att göra, jag får vårdnaden och underhåll men där slutar hans engagemang då säger han. Hur ska man kunna välja mellan två dåliga alternativ? Han dricker ibland och det har förekommit våld vid några tillfällen, och även dottern har sett detta. Han är ingen bra pappa som jag ser det men är det bättre att vara helt utan pappa? Hur skulle ni se på saken?