• Korp

    Modifast(are)

    Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

    Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

    Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

    Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

    (Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

  • Svar på tråden Modifast(are)
  • Manixa

    Jag kommer att börja på fredag, så jag är gärna med o delar med mig , puschar och stöttar.

  • Ragdoll81

    Jag hoppar in här med er :D Är inne på dag 4 med modifast. Jag ska köra hel kur i 6 veckor då jag ska göra en Gastric bypass den 14 februari.

    Jag ska gå ner minst 5 kg, hoppas ju dock på mer i och med att jag ska äta så länge.
    Jag äter choklad, vanilj, jordgubbe, banan, iskaffe, chokladpudding och vaniljpudding. Jordgubb, banan och iskaffe är helt klart mina favoritsmaker men alla går ner! 

    Jag har hitills känt mig yr, frusen, trött och min mage är i totalt kaos, men dom säger ju att det går över efter 1 veckan så jag kämpar på! Huvudvärk har jag med som kommer och går, den är ju nästan värst.

    Min startvikt är 106 kg till 168 cm :S

    Hur går det för er? 

  • Korp
    Manixa skrev 2011-01-05 22:46:02 följande:
    Jag kommer att börja på fredag, så jag är gärna med o delar med mig , puschar och stöttar.
    Välkommen! hur länge ska du köra? =)
    Ragdoll81 skrev 2011-01-06 00:37:02 följande:
    Jag hoppar in här med er :D Är inne på dag 4 med modifast. Jag ska köra hel kur i 6 veckor då jag ska göra en Gastric bypass den 14 februari.

    Jag ska gå ner minst 5 kg, hoppas ju dock på mer i och med att jag ska äta så länge.
    Jag äter choklad, vanilj, jordgubbe, banan, iskaffe, chokladpudding och vaniljpudding. Jordgubb, banan och iskaffe är helt klart mina favoritsmaker men alla går ner! 

    Jag har hitills känt mig yr, frusen, trött och min mage är i totalt kaos, men dom säger ju att det går över efter 1 veckan så jag kämpar på! Huvudvärk har jag med som kommer och går, den är ju nästan värst.

    Min startvikt är 106 kg till 168 cm :S

    Hur går det för er? 
    Välkommen!
    Jag är på dag tre nu, folk påstår att det är värsta dagen men jag känner ingenting speciellt förutom lite huvudvärk.. kanske beror på att jag inte har druckit vatten idag. Jag tycker dag 2 var värst för då ville jag verkligen tugga på någonting, var nära att fuska och smaska i mig knäckebröd men lät bli. Mina favoritsmaker är helt klart jordgubb, banan och potatis-purjolökssoppa.

    Min startvikt var 95,5 (170 lång) och idag fuskade jag och vägde mig, den stod på 92,2.. jäkla massa vätska som måste ha försvunnit redan, haha.

    Hoppas det dåliga försvinner fort för dig, kan inte vara så kul att känna sig frusen och yr :(
  • Immy

    hej! här är en till som kör med det!
    började nu den 1jan! 103kg (167cm).. har dock inte vägt mig än utan tänkte göra det efter 1vecka!
    behöver gå ner 20kg iaf.. men mitt första mål är 10kg:)

    favorit är chokladpuddingen o jordgubb.. men alla är okej! har lite svårt för pot,purjosoppan!
    tänkte åka till något apotek imon för o se om dem fått in dem nya små mealen med pasta! hoppas på att hitta;)


    lite tjock i huvudet o lite frusen.. men inget annars.. fast sitter jag länge på golv o så somnar mina ben o fötter lätt.. även händerna om jag har dem konstigt.. vet inte om det är på grund av modifasten eller va det är.. men har inte haft drt så innan iaf!:/

    är väldigt dålig på att få i mig den mängden vatten man ska få i sig!:/

  • Korp
    Immy skrev 2011-01-06 21:24:02 följande:

    hej! här är en till som kör med det!
    började nu den 1jan! 103kg (167cm).. har dock inte vägt mig än utan tänkte göra det efter 1vecka!
    behöver gå ner 20kg iaf.. men mitt första mål är 10kg:)

    favorit är chokladpuddingen o jordgubb.. men alla är okej! har lite svårt för pot,purjosoppan!
    tänkte åka till något apotek imon för o se om dem fått in dem nya små mealen med pasta! hoppas på att hitta;)


    lite tjock i huvudet o lite frusen.. men inget annars.. fast sitter jag länge på golv o så somnar mina ben o fötter lätt.. även händerna om jag har dem konstigt.. vet inte om det är på grund av modifasten eller va det är.. men har inte haft drt så innan iaf!:/

    är väldigt dålig på att få i mig den mängden vatten man ska få i sig!:/


    Hej och välkommen! =D
    Jag testade nyss chokladpuddingen som kvällsmål och den var riktigt smarrig, smakade precis som vanlig pudding fast mindre söt tycker jag. Oooh, pasta?! Det har jag inte hört talas om, måste kolla upp det =)

    Samma här! Jag får också problem med att benen somnar, aldrig haft så förut. Jag är också dålig på att dricka vatten.. tror det är en orsak till min huvudvärk som inte ens försvinner med värktabletter =(

    Konstigt att folk verkar känna sig frusna, jag är överhettad och varm vilket jag inte var innan jag började med VLCD. Har inte ansträngt mig fysiskt idag och är inte påväg att bli sjuk heller =S
  • Immy

    1veckan slutade -4kg!


    hoppas på att det försätter så här!
    försöker kämpa vidare 1vecka till med bara pulvret!
    hur går det för er andra?!

  • Korp
    Grattis till viktnedgången Immy!

    För mig går det bra, är inne på femte dagen idag och begäret efter att få tugga är borta nu. Har inte fuskvägt mig nått mer nu, tänkte börja väga mig varje måndag istället så nu ska jag överleva helgen innan jag får se resultatet på vågen =)
  • Manixa

    Första dagen, känns jätte bra förutom att jag vaknade med huvudvärk i morse och den har inte givit med sig.
    Skall väga mig i morgon (måste köpa nya batterier till vågen) så jag får en någorlunda start vikt.
    Jag hade tänkt att köra endast pulver i 4 v. Men jag skall på kurs med jobbet i 4 dagar med start den 17/1 och då kommer jag att äta lunch med de andra deltagarna dessa dagar.
     Sen får jag se hur det går, möjligt att jag fortsätter efter de 4 veckorna om jag känner att jag behöver gå ner mer i vikt. 

    Men det är jätte kul om vi kan sporra varandra när det är motigt och att vi glädjas åt varandras framgångar ( får vi väl hoppas).
     

Svar på tråden Modifast(are)