• Nöjder
    Äldre 9 Jan 18:32
    7388 visningar
    53 svar
    53
    7388

    Ryssland

    Vi har blivit tilldelade en liten flicka från Ryssland. Någon annan som är på gång? Det är ju mycket byråkrati, och det känns lite tråkigt att månaderna bara går. Hoppas det händer något snart!

  • Svar på tråden Ryssland
  • Äldre 9 Jan 21:58
    #1

    GRATTIS!!!!
    Jag vet inte så mycket om Ryssland, själv väntar jag på att få hämta min son i Kina. Kan du berätta lite mer om byrokrati och väntan i Ryssland före och efter barnbesked? hur gammal är hon?

    Lyckönskningar från
    Fabbemam

  • Nöjder
    Äldre 11 Jan 19:13
    #2

    Tack! Ja, det är en mycket speciell period när ett barn redan utsetts, men man ännu inte får åka och hämta.
    Man reser 2 gånger till Ryssland, första resan är för att "formellt" tacka ja till barnet. 2a gången är det läkarundersökningar på plats, domstolsförhandlingar mm. Vi känner nästan att vi skulle behöva få ett nytt foto nu, eftersom hon ju kommer ha förändrats en hel del under de månader vi fått vänta - har börjat få konstiga drömmar att jag träffar en massa rysska barn och inte känner igjen henne. Det är 3 etapper och massa papper som ska samlas till varje etapp. Vissa dagar pirrar det i hela kroppen av förväntan, andra dagar är det som att man håller det ifrån sig, eftersom vi fortfarande inte fått avresedatum och det känns overkligt. Vår flicka var 2 år när bilden togs, men nu är hon 2.5.
    Stort grattis till sonen!!! Vet du när du ska åka ungefär? Hur gammal är plutten?

  • Ålen return­s
    Äldre 11 Jan 20:40
    #3

    Stort grattis till er tjej!!!!

  • Äldre 11 Jan 21:48
    #4

    GRATTISGlad

  • Äldre 11 Jan 21:49
    #5
    Nöjder skrev 2011-01-11 19:13:34 följande:
    Tack! Ja, det är en mycket speciell period när ett barn redan utsetts, men man ännu inte får åka och hämta.
    Man reser 2 gånger till Ryssland, första resan är för att "formellt" tacka ja till barnet. 2a gången är det läkarundersökningar på plats, domstolsförhandlingar mm. Vi känner nästan att vi skulle behöva få ett nytt foto nu, eftersom hon ju kommer ha förändrats en hel del under de månader vi fått vänta - har börjat få konstiga drömmar att jag träffar en massa rysska barn och inte känner igjen henne. Det är 3 etapper och massa papper som ska samlas till varje etapp. Vissa dagar pirrar det i hela kroppen av förväntan, andra dagar är det som att man håller det ifrån sig, eftersom vi fortfarande inte fått avresedatum och det känns overkligt. Vår flicka var 2 år när bilden togs, men nu är hon 2.5.
    Stort grattis till sonen!!! Vet du när du ska åka ungefär? Hur gammal är plutten?
    Oj jag som tycker vår väntan är jobbig och vi åke bara en gång och mellan BB och resa kommer det att vara 4 mån. Vi åker den 13/2, den lyckliga dagen när vi får träffa vår son är den 21/2, vi får honom med oss direkt och har en "prövoperiod" på ca ett dygn innan vi skriver på papperna. Om allt går som det ska så är han vår son juridiskt den 22/2 och vi åker hem från Kina den 2/3.

    Hoppas att även ni får resbesked snart och lite nya bilder!
    Fabbemam
  • Selma1­966
    Äldre 12 Jan 21:59
    #6

    Grattis. Vi hämtade hem vår son från Moskva i maj förra året. Det var mycket byråkrati och läkarundersökningar men det var det värt. Tolken från adoptionsbyrån lotsade oss rätt genom alla vindlande svårigheter. Numera kommer kanske de flesta från Sankt Petersburg men har du några frågor är det bara att höra av dig.
    Lycka till!

  • Nöjder
    Äldre 1 Feb 18:25
    #7

    Tack!

  • Ålen return­s
    Äldre 2 Feb 09:00
    #8
    Nöjder skrev 2011-02-01 18:25:01 följande:
    Tack!
    Har ni inget mer fått veta? Förstår att tiden går långsamt.....
  • Nöjder
    Äldre 21 Feb 16:40
    #9

    Vi har tyvärr fått besked att flickan  inte har alla nödvändiga papper, och väntar på en domstolsförhandling som rean skjutits upp två gånger. Väldigt frustrerande alltihop! Vi håller tummarna att allt ska lösa sig, men det ser inte så bra ut :(

  • Namast­e72
    Äldre 21 Feb 18:53
    #10
    Nöjder skrev 2011-02-21 16:40:48 följande:
    Vi har tyvärr fått besked att flickan  inte har alla nödvändiga papper, och väntar på en domstolsförhandling som rean skjutits upp två gånger. Väldigt frustrerande alltihop! Vi håller tummarna att allt ska lösa sig, men det ser inte så bra ut :(
    Nämen...usch vad jobbigt
    { Mamma till världens finaste dotter } { vecka 5 av 52-78}
Svar på tråden Ryssland