• minimuschki

    Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

    Börjar bli lite trött o vara med i andra bim trådar där alla är inne på sitt 1:a eller 3:e eller max 7:e försök. Själv är vi inne på vårat 19:e efter vårt MA i juni 2009. Skulle va "trevligt" att få följas åt med någon/några som vet hur det är att ha försökt i månader utan att lyckas. Alla får såklart va med. Själv ger jag inte upp o nu inväntar vi bim som kommer vara runt den 23 januari. Gick på utredning i våras 2010 o fick då veta att jag har en cysta på ena äggstocken samt att jag måste äta Levaxin (mina värden är nu bra sen ett halvår). Vore kul om nån ville joina i kampen mot vårt efterlängtade plus. Så kan vi utbyta tankar o funderingar tillsammans! Ni behöver inte ha cysta eller nått såklart för o joina...tvärtom alla är välkomna så kan vi längta ihop. Kram på er alla kämpar därute!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-25 01:00
    Tjoho..nu har tråden fått sitt första plus. Grattis Frida!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:34
    Härligt plus nr 2 i tråden!! Grattis Annalotta!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:36
    Själv ber jag just nu om ett mirakel med tanke på mitt besked jag fick av läkaren igår.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 14:52
    Så tråkigt att våra första plus i tråden inte höll hela vägen ut. Lider med er tjejer o ni få kämpa på o försöka ta nya tag. Nu får vi däremot hoppas på Liza o säga grattis. Hoppas att vi andra snart följer efter!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 11:44
    Usch nu har tråden för mycket otur. Så ledsen för Liza o Leaevas skull. Dock får vi gratulera Längtan o Lavendia!!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:19
    Nu har jag skapat en systertråd för oss som hängt ihop här o nu fått vårt efterlängtade plus...kom dit ni fina som plussat så väntar vi där på resten av gänget, samtidigt som vi självklart är inne här o stöttar. Vi är ju inte så många som plussat ännu, men några iallafall o det vore roligt att få följas åt tillsammans o snart kommer säkert flera efter.

    Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:39
    Glömde ju att självklart får ni som fortfarande kämpar titta in också om ni vill o jag kommer inte lämna er här. Tack för allt stöd o för att i finns!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:19
    Uppdaterar länken till systertråden (den gamla verkar inte fungera för vissa). Hoppas det fungerar med denna: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

  • Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?
  • minimuschki

    Vill tillägga att jag inte på någotvis tycker illa om någon annan tråd som jag är med i...det är bara det att man kan känna sig lite hopplös i trådar där folk plussar snabbt. Unnar dem all glädje, men lite trött på o inte lyckas själv liksom. Jag drar typ ner dem trådarna känns det som. Är gärna involverad i flera trådar, men tänkte att denna kunde vara för oss som försökt lite längre bara. Puffar lite...

  • nilla87

    Hej!!
    Jag hänger gärna på, mf sommare 2007 och fick MA(v 19 barnet hade dött i v 18) november 2008 och har efter det kämpat med att få ett plus, men icke det.
    Började en utredning i våras men avslutade den eftersom det då tog slut mellan mig o min dåvarande sambo/pojkvän. Har nu hittat en ny och han är världens finaste o underbaraste människa.
    Vi har börjat försöka men de blir inge plus :(

  • Jordgubbstårtan

    Hej :) Vi har försökt i 25månader, aldrig fått något plus. Den 15:e får vi skicka in anmälan till utredning, varit i kontakt med dem för 6månader sedan och om det fortfarande inte hade blivit något skulle vi skicka ansökan om utredning.

    Tyckte nog den jobbigaste tiden var fram till 1år, nu är det mer som en vana att mensen alltid kommer. Men trotts det så är man peppad inför varje nytt försök!

  • minimuschki

    Hej tjejer...vad roligt att ni skrev ....trist bara att vi alla är i en situation då vi inte riktigt lyckas bli gravida så snabbt som vi själva önskar. Nilla87: Ledsen att höra om dina mf...jag vet (även fast jag bara var i v 11 när jag fick mitt MA) hur oerhört tungt o ledsamt det är. Trodde aldrig att det skulle ta så här lång tid att bli gravid igen, men tji fick jag. Jordgubbstårtan: Ledsen att höra att ni försökt så länge utan ett plus. Konstigt att ni inte fått gå på utredning tidigare tycker jag. Vi fick börja ca 10 månader efter mitt MA. Då upptäckte dem min cysta och att jag har hypoteryos...så då förstod vi varför vi inte lyckats sen missfallet. Nu är dock mina värden bra sen i juni, men nått plus har ändå inte dykt upp. Suck! Stå på er o be om utredning...det kan ju bara vara nått litet som måste justeras för att ert plus ska dyka upp. Om det är nått större så är det ju också bra om ni får reda på det o kan få hjälp med det isåfall. Hur har ni det med era cykler? Mina är tack o lov ganska regelbundna o jag har ÄL (prover har bevisat det samt att vi kör med ÄL-stickor) så vi kämpar på månad efter månad. När har ni BIM nästa gång? Hade ÄL i lördags o BIM borde bli 23/1. Tror dock inte på denna månad heller...min magkänsla säger att vi inte lyckades helt enkelt... trots att vi hade sex både innan under o efter. Fast o andra sidan har jag verkligen trott (o då syftar jag inte på ev tidiga symtom) att den här gången...ja nu jäklar tog det, men ändock haft så fel. Skengravid med massa olika symtom har jag varit vissa månader, men det är bara min jäkla kropp som spelat mig ett spratt. Försöker alltid att inte känna efter för mycket, men så närmar sig BIM o tankarna börjar återigen snurra runt. Oj vad långt detta blev ...skriver från min Iphone o kan därför inte heller dela upp texten i stycken tyvärr. Kram på er mina medkämpar!!

  • Frida 1980

    Hejsan,

    jag tror jag slänger mig in i denna tråden också.

    Kort om mig/oss:
    Vi har försökt sen april 2009 med ett visat MF och så två misstänka MF. Vi har precis börjat en utredning och min mans spermier är okej och på tisdag ska vi kolla äggledare och sånt på mig.

    Är lite ny med forumet men en ordlista på förkortningar kanske finns någonstans men det jag undrar över är:
    MF = Missfall
    MA = ?
    ÄL = Ägglossning
    BIM = Beräknad icke mensdag

    Finns det några fler förkortningar som är bra att kunna?

    Hälsningar
    Frida 

  • mumwannaB

    Hej minimuschki!
    Fick ditt meddelande och hoppar in här :) Hej på er andra oxå naturligtvis! Presenterar mig:

    Är 30, sambon 31 och vi är på försök nr 21. Har testat i princip alla mirakelpiller och metoder som diskuteras här inne på FL. Vi startade vår utredning i maj och var färdiga i slutet av september. Inga fel hittades på någon av oss. Remiss skulle skickas för IVF. Efter massa strul med gyn som inte haft någon läkarsekreterare under hösten och därför tydligen inte kan skriva remiss *ironiskt*, har de lovat att skicka remissen denna veckan. Turen har inte varit på vår sida det senaste året. Det har varit mycket frustration med bebisverkstaden som uppenbarligen inte fungerar plus att vi har påbörjat en husbyggeprocess där bygglovet har krånglat i flera månader.

    Nu har jag bestämt mig för att dra lite i tyglarna när det gäller mina förväntningar. Absolut INTE för att jag tror att jag ska bli gravid om jag slutar tänka på det. Men jag tror att jag skulle må lite psykiskt bättre av en inställning där det inte MÅSTE bli plus just exakt nu. (Bara det blir inom en snar framtid Flört). Har gått på akupunktur snart två månader och hon säger att mina utgifter är större än mina inkomster, energimässigt. Så nu är det ordentlig mat, motion och ladda batterierna som gäller.

    Frida - Du har förstått förkortningarna rätt. MA står för Missed Abortion och är ett missfall där fostret inte stöts ut av kroppen direkt. I menyn till vänster under forum => info & regler finns en rubrik förkortningar. Där hittar du alla förkortningar.

  • minimuschki

    Va glad jag blir med lite fler tjejer...välkomna!! Frida: Jag kunde inte heller alla förkortningar innan jag blev medlem här...o det är inget måste heller, men man lär sig med tiden o man kan alltid fråga om det är nått man inte vet. Det är ju så man lär sig. MumwannaB: Skönt ändå o veta att inget är knas med er...då gäller det väl bara att orka fortsätta så kommer förhoppningsvis det där plusset inom en snar framtid!

  • Minnie69
    Frida 1980 skrev 2011-01-12 12:53:55 följande:
    Är lite ny med forumet men en ordlista på förkortningar kanske finns någonstans men det jag undrar över är:
    MF = Missfall
    MA = ?
    ÄL = Ägglossning
    BIM = Beräknad icke mensdag

    Finns det några fler förkortningar som är bra att kunna?
    www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php

    Det varierar vad man behöver kunna, den lista som finns här (länken ovan) bör täcka det mesta
Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?