• adoptIndien

    Hjälp med att söka min biologiska familj i Indien

    Hej!
    Jag är ny här och ny på detta med forum, men försöker Glad
    Jag startade detta för att försöka få lite tips, råd, kontakt med/från någon som är i liknande situation eller som varit med om det.
    Jag vet helt enkelt inte var jag skall börja någonstans.

    Jag är 24 år och är adopterad från Indien. Jag blev bortadopterad redan som ca 1 åring.
    Jag vet ingenting om min biologiska familj. Jag har ju fått alla dokument och allting från mina adoptiv föräldrar och i papperna, så vägrade mamman att lämna namn eller någon uppgift som helst som henne.
    Det enda jag vet är vilket barnhem jag bodde på, och att mamman var ogift och ville inte bli kontaktad, och det var ingen som hälsade på mig på barnhemmet.
    Jag kontaktade barnhemmet via brev och fick inget svar och sedan har jag provat att ringa men de talade ingen bra engelska och sedan uppfattade vi det som att det stället inte var något barnhem längre.

    Jag är bered att göra vad som krävs för att lyckas med detta, men jag behöver lite hjälp på vägen, råd och tips när man fastnar och inte vet var man skall fortsätta. Det är väldigt jobbigt.
    Alla råd och tips uppskattas, så please somebody?

  • Svar på tråden Hjälp med att söka min biologiska familj i Indien
  • Namaste72

    Vilken organisation var det genom?


    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Namaste72

    Börja med att ringa dem i så fall och förklara att du behöver hjälp
    De har tel 0300-331 31.

    Var barnhemmets namn Nava Jeevan?


    { Mamma till världens finaste dotter }
  • adoptIndien

    Ja jag har mailat dom Dom frågade efter mina föräldrars namn nu i första hand, så jag gav dem det, får se vad dom svarar nu efter det.

    Nej barnhemmet hette "St Joseph's home and nursery"

  • adoptIndien

    Ja jag har funderat på det, men vet inte om det kommer fungera när man inte har namn eller någon uppgift som helst. Jag skall nog skriva till dem i allafall och se vad jag får för svar.

  • 1814
    adoptIndien skrev 2011-01-13 15:21:18 följande:
    Ja jag har mailat dom Dom frågade efter mina föräldrars namn nu i första hand, så jag gav dem det, får se vad dom svarar nu efter det.

    Nej barnhemmet hette "St Joseph's home and nursery"
    Har du provat att ringa barnhemmet? Gissar att det är detta? Såg att det är många (från hela världen) som letar efter biologiska föräldrar där.

    ST. JOSEPH'S HOME AND NURSERY   Dr. Mrs. Leela Melville Marg,   Behind YMCA Hospital, Byculla   Mumbai 400 008   NA   Day creche for poor and court committed children as also for children and single parent girls.   Telephone - 23088123
    Tror att landskoden är 0091 om du vill ringa.
  • Namaste72
    adoptIndien skrev 2011-01-13 15:21:18 följande:
    Ja jag har mailat dom Dom frågade efter mina föräldrars namn nu i första hand, så jag gav dem det, får se vad dom svarar nu efter det.

    Nej barnhemmet hette "St Joseph's home and nursery"
    Namnet St Josephs är ganska vanligt såg jag, hittade " St Josephs home and nursery" i Mumbai bland annat.

    Frågan är vad kontaktpersonen/advokaten/organisationen hette i Indien. Har du de uppgifterna så kan du kanske söka vidare på nätet till att börja med.
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • VNmamma

    Jag tycker du ska söka dig till andra adopterade med samma bakgrund som du. Det finns en del Facebook-grupper för Birth mother search men de är ofta inriktade på nationella adoptioner i USA.

    Kolla i stället Yahoo-grupperna, där finns mycket matnyttigt:

    groups.yahoo.com/search&sort=relevance

    I-child är en annan bra yahoo-grupp. Mest adoptivföräldrar men flera av dem har lite äldre barn och erfarenhet av birth mother searching. Du kan säkert få en del hjälp därifrån. Till exempel att komma i kontakt med någon professionell "searcher". Med hjälp av de uppgifter du trots allt har kan du kanske komma fram till något. 

    Lycka till! 

  • adoptIndien
    1814 skrev 2011-01-13 19:25:29 följande:
    Har du provat att ringa barnhemmet? Gissar att det är detta? Såg att det är många (från hela världen) som letar efter biologiska föräldrar där.

    ST. JOSEPH'S HOME AND NURSERY   Dr. Mrs. Leela Melville Marg,   Behind YMCA Hospital, Byculla   Mumbai 400 008   NA   Day creche for poor and court committed children as also for children and single parent girls.   Telephone - 23088123
    Tror att landskoden är 0091 om du vill ringa.
    Jag har skickat brev till barnhemmet, men inte fått något svar.
    Sedan provade vi att ringa dit, men de kunde ingen bra engelska och sedan slängde de på luren.
    Men skall skriva ihop ett nytt brev och skicka igen, och prova att ringa igen.
Svar på tråden Hjälp med att söka min biologiska familj i Indien