• Äldre 17 Jan 20:53
    6459 visningar
    9 svar
    9
    6459

    Någon som sålt minibuss till företaget som exporterar till Afrika?

    Vi fick en reklamlapp från dem före jul, och erbjudandet lät intressant. Jag ringde, pratade med en man där, och vi gjorde upp om att han skulle komma och titta på bussen - och ev köpa den. Dagen kom och gick, och ingen dök upp. Nu har det gått 4 veckor, och vi funderar på om vi ska göra ett försök till eller om företaget helt enkelt är ett oseriöst skitföretag. Någon som gjort affärer med dem och kan ge råd?

  • Svar på tråden Någon som sålt minibuss till företaget som exporterar till Afrika?
  • Äldre 17 Jan 21:07
    #1

    Vad hette företaget? Googla runt lite och se vad du hittar om dem kan kanske ge en fingervisning

  • Äldre 17 Jan 21:28
    #2
    Pixboy skrev 2011-01-17 21:07:56 följande:
    Vad hette företaget? Googla runt lite och se vad du hittar om dem kan kanske ge en fingervisning
    Bilköpare i Sverige HB. Jag har googlat som sjutton men inte hittat mycket info alls tyvärr ...
  • Äldre 18 Jan 10:14
    #3

    Under en minut med Google och jag har grävt fram lite som du kan fortsätta Googla på.

    Jag tror du fiskar efter "Awade bilar" (a.k.a "Awada-Export") samt "Wahabs bil"

    Bl.a här finns lite läsning:
    https://www.flashback.org/t853821

    En sak är ju säker, jag skulle BARA acceptera cash som betalning.

    /Puppa

  • idiblo­n yes
    Äldre 18 Jan 10:16
    #4

    Nej, de ringer och tjatar om en bil vi har, men vi är inte intresserade. Tror att bilen vore perfekt för krigsföring, och jag är inte intresserad av ekonomisk vinning för att de ska kunna åka runt och skjuta folk med den.

    Tungan ute


    FL är guld.
  • Äldre 19 Jan 23:48
    #5
    Rabarbapuppa skrev 2011-01-18 10:14:05 följande:
    Under en minut med Google och jag har grävt fram lite som du kan fortsätta Googla på.

    Jag tror du fiskar efter "Awade bilar" (a.k.a "Awada-Export") samt "Wahabs bil"

    Bl.a här finns lite läsning:
    www.flashback.org/t853821

    En sak är ju säker, jag skulle BARA acceptera cash som betalning.

    /Puppa
    Stort tack! Där fanns mycket intressant att läsa ...
  • Äldre 27 Feb 21:32
    #6

    Kan meddela att efter drygt 2 månaders krånglande, så dök de plötsligt upp med bara ett par timmars förvarning. Lagom sur lade jag på en tusenlapp på den summa vi tänkt begära, och gubbarna från företaget ville förstås pruta. Jag vann, minibussen såldes och jag fick pengarna kontant i handen. Skönt att bli av med bilskrället!

  • Äldre 28 Feb 08:47
    #7

    Sedär ja! Dröjer bara ett timmar innan rutorna är utslagna så man kan skjuta kulspruta lite lättare genom fönstren.

    Men grattis ändå! På nåt sätt.

    /Puppa

  • Argo
    Äldre 28 Feb 08:53
    #8
    lövet2 skrev 2011-02-27 21:32:28 följande:
    Kan meddela att efter drygt 2 månaders krånglande, så dök de plötsligt upp med bara ett par timmars förvarning. Lagom sur lade jag på en tusenlapp på den summa vi tänkt begära, och gubbarna från företaget ville förstås pruta. Jag vann, minibussen såldes och jag fick pengarna kontant i handen. Skönt att bli av med bilskrället!
    Och du är helt säker på att det registrerade ägarbytet av bilen går igenom!? Fick du hans signatur på pappret? Kollade ni leg?

    Med lite lagom oflyt så har ni missat den detaljen och sedan är det fritt fram för Mr Awade (eller vad han nu heter) att använda bilen som han vill och du tar alla böter.

    Till att börja med.
  • Äldre 28 Feb 09:04
    #9
    Argo skrev 2011-02-28 08:53:52 följande:
    Och du är helt säker på att det registrerade ägarbytet av bilen går igenom!? Fick du hans signatur på pappret? Kollade ni leg?

    Med lite lagom oflyt så har ni missat den detaljen och sedan är det fritt fram för Mr Awade (eller vad han nu heter) att använda bilen som han vill och du tar alla böter.

    Till att börja med.
    Jag höll hans körkort i handen, dubbelkollade att han skrivit på allt, fick pengarna i handen och har postat papperet om ägarbyte.
Svar på tråden Någon som sålt minibuss till företaget som exporterar till Afrika?