• Äldre 18 Jan 20:00
    26973 visningar
    12 svar
    12
    26973

    LCHF - Grädde??

    Kan någon duktig LCHF:are hjälpa mig med info om mängden grädde? Hur många dl grädde får man äta under en dag? Känner mig sååå förvirrad på hur detta fungerar..

    Om jag äter så här under en dag, följer jag LCHF?

    Frukost: äggröra på lök, feta (1 ägg) + en skvätt grädde 

    Lunch: Drygt en halv kycklingfilé  med sallad, broccoli och en rejäl klick beasås

    Middag: Broccoligratäng på ost och grädde och en äggula. Till det fläskfilé och creme freche med hackad lök i.

    + 2 st skrattande kon osten....

    Är detta ok?

    Tack för svar! 

  • Svar på tråden LCHF - Grädde??
  • Äldre 19 Jan 08:33
    #2

    Tack för svar! Är det ngn som kan förklara för oss hur mkt grädde vi får slänga i oss under en dag? :)

  • Äldre 19 Jan 12:50
    #5
    Styrkekram skrev 2011-01-19 09:16:47 följande:
    Och ja du följer lchf =) Väldigt bra dessutom!
    Oh, va bra! Vad glad jag blir! Tack för ditt svar!
  • Äldre 19 Jan 20:12
    #8
    yena89 skrev 2011-01-19 13:49:30 följande:
    Det är ju bara och kolla på baksida. mejeriprodukter innehåller oftast mellan 3-5g kolhydrater /100g. Så vill man få det ihop med andra kolhydrater från annan mat ska man hålla sig under 3-4dl grädde/creme fraiche/turkjoghurt iaf :) annars kan du mäta och väga på minmat.net sen kan du spara rätten och så behöver du inte räkna om hela tiden :) Sen så lär man sig efter ett tag. Kcal är inte helt oviktiga. Du bör försökahålla dig över 1800 och under 4500. Dock svårt att komma upp i den mängden för många :)

    Använder du mkt lök? det räcker med en halv, den innehåller en del kolhydrater :)
    Tack för ditt svar! Har sett dig på andra lchf - trådar, du verkar enormt insatt i ämnet! 

    Håller mig under 3-4 dl mjölkprodukter så då är jag på banan.. Skönt.
    Visste inte att lök innehåll många kolhydrater! Jag som äääälskar lök. Inte så uppskattat utav maken. ;o) 
Svar på tråden LCHF - Grädde??