• Anonym (Kaffedraken)

    Ok att blanda alkohol med DICLOFENAC?

    Personligen tycker jag att det är så att så länge man inte sväljer tabletten med alkohol så är det okej. Jag kan ta alvedon t ex och sedan ett par timmar senare dricka alkohol utan problem.

    Dock tycker jag inte man ska festa på men råkar en trevlig middag när man vill ta ett glas vin komma emellan så brukar jag i alla fall unna mig det. Men jag bokar inte in en massa när jag vet att jag måste/tar medicin.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min man tog en sån tablett en gång och drack sedan alkohol. Han blev mer lättpåverkad och onykter än vanligt, fast då blir det ju billigt o bra Skrattande Hans chef upplevde samma sak när han "blandade" han oxå.

  • Anonym (Kaffedraken)

    lugnt,kör på. ingen som helst fara så länge du inte har någon form av blödarsjuka.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du är ju inne på rätt spår. Ta inte tabletterna dygnet innan och se till att ät ordentligt så att du har mat i magen när du dricker. Sup dig inte full ta ett par drinkar så kan jag inte tänka mig att det är någon fara.

  • Anonym (Kaffedraken)
    crossfit skrev 2011-01-22 10:43:25 följande:
    Mycket farligare att äta Alvedon och alkohol än diklofenac och alkohol. Man får en blödande magsår för att man blandar en gång.
    Var nog det det dummaste jag läst på länge.
    Finns massa meningslösa myter kring paracetamols användning.

    Mycket få mediciner som interagerar med alkohol.
    Sen kan man ju fundera på om man är "sjuk" om man verkligen ska dricka alkohol, men såklart det är en helt annan diskussion.
  • Anonym (Kaffedraken)
    crossfit skrev 2011-01-22 17:16:59 följande:
    Paracetamol och alkohol kan ge livshotande leverskador som kräver transplantation.
    Finns flera exempel när även låga doser paracetamol i kombination med alkohol gett letala skador.
    Nej, det är helt felaktigt om vi nu pratar om att man tar alvedon inom dos rekommendationen.
    Så kan du supa dig redlös med dessa 1000g och inte riska nått med din hälsa, och då menar jag i kombinationen.
    Alkohol och överbruk av alvedon vet vi redan om faror med.

    Blir så löjligt när du kommer med såna här påståenden som att alla i princip får svåra leverskador genom att intar alvedon och alkohol samtidigt.
    Sen om man dricker mycket alkohol och konstant äter alvedon(inom dos rekommendationerna), så får man en tyngre belastning på levern.
    Som i ett långt perspektiv kan ge dig skador som inte går att häva.

    Men kommer INTE i närheten av ditt påstående.

    Och har du problem med mitt påstående?
    Så läs fass, så kommer du snabbt inse att det inte finns nämnt alkohol och alvedon i något sätt som visar att det är en farlig kombination.
  • Anonym (Kaffedraken)
    crossfit skrev 2011-01-22 17:25:14 följande:
    Men alla vet inte att de har nedsatt funktion från början.
    Vill också tillägga att flera smärtstillande och ångestdämpande mediciner visst interagerar med alkohol. Ex benso och morfinpreparat.
    Inte alla benzo och morfinpreparat.
    Men nu diskuteras inte dessa, så kom inte dragandes med andra mediciner som har problem att samverka med alkohol.
    I syftet att att dölja din okunskap.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Stackars alla er som måste ha alkohol hela tiden och inte kan ta ett uppehåll när ni äter medicin.

    En pillertrillares roligaste diskutionsämne verkar vara tabletter och vad man kan och inte kan göra med dem.

    Svara på TS fråga istället efter er erfarenhet eller hänvisa till något vettigt.

    Inlägg nr 11 var väl ett bra svar. Dilofenak är inte farligt med alkohol men de är ju aldrig dumt att faktiskt  ta de säkra före de osäkra och vara måttlig.
    Dessutom brukar alkohol ibland ha den effekten att det motverkar syftet med viss medicin inte så de blir farligt men de gör medicinen mer eller mindre verkningslös. 

    Ha en trevlig fest TS drick med måtta och välj bort tabletterna just den dagen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Starta en ny tråd om tabletter eller svara på TS ursprungliga fråga eller iaf någonstans i närheten av denna. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    grustag skrev 2011-01-22 23:07:17 följande:
    TS, fråga har blivit svarad på, så jag undrar vad du menar?

    För att förtydliga för dig, NEJ det är ingen fara med att ta denna medicin med alkohol.
    Denna medicin kan inte interagera med alkohol och skapa ett problem med att dricka alkohol och äta denna medicin som TS frågar efter.
    Sen har alkohol och denna medicin sina egna problem, och uppstår dessa.
    Så ska man varken dricka alkohol eller äta denna medicin.
    Men såklart detta säger sig självt.
    Jag menar bara att tråden handlade om Diklofenak och alkohol och om detta gick ihop. Som sagt TS har fått svar på detta så vill ni diskutera tabletter gör det i en ny tråd.

    Rör det hur receptfria läkemedel går att använda tillsammans med en öl på fredagskvällen skriv en ny tråd under "hälsa" istället detta är väl en missbrukstråd. Rör det missbruk starta en ny tråd. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    grustag skrev 2011-01-23 08:56:23 följande:
    Verkar som du inte ens läst trådstarten, för hade du gjort det så hade du även insett att denna tråd handlar inte om missbruk alls.
    Läs igenom trådstarten igen läs sedan igenom min kommentar igen så får du se (o:
    (Diklofenak alkohol inte massa annat)

    Om tråden inte handlar om missbruk vad gör den på missbruksforumet? 
Svar på tråden Ok att blanda alkohol med DICLOFENAC?