• Kicki86girl

    Något jäkla 0025-nummer ringer hela tiden

    Sen en vecka tillbaka har jag blivit telefonterrad av något 0025-nummer vilket har blivit väldigt irriterande. De ringer ca 3-5 gånger om dagen från olika nummer, de första siffrorna är likadana men de 4 sista är olika.

    Någon annan som har varit med om det? Slutade det efter ett tag?

  • Svar på tråden Något jäkla 0025-nummer ringer hela tiden
  • Sixth of june

    Så med andra ord skall du absolut inte ringa upp numret. kan du inte spärra det i telefonen?

  • Kicki86girl

    Nej jag känner ingen i Rwanda eller i andra delar av afrika heller. Vet inte om jag kan spärra numret eftersom de hela tiden ändrar de sista siffrorna lite.

  • Jenci

    Hesan! Jag har också blivit uppringd några gånger av det här 0025 ---- nummret, senast inatt 01,20. Vad är det för landsnummer? Det är rent av för dj....

  • Covenant

    00257 är landsnummer för Burundi. Svara ej och spärra det. Annars lär det kosta dig mycket pengar. Kännt lurendrejeri där någon i landet har ett "avtal" med någon på deras telebolag att ta multum betalt av den som svarar.

  • Chianti
    Covenant skrev 2015-09-13 10:33:57 följande:

    00257 är landsnummer för Burundi. Svara ej och spärra det. Annars lär det kosta dig mycket pengar. Kännt lurendrejeri där någon i landet har ett "avtal" med någon på deras telebolag att ta multum betalt av den som svarar.


    Nej så är det inte, det finns ingen möjlighet för telefonbolaget att debitera nån som svarar.
  • Daro

    Hej jag heter Daro och är 12 år jag har läst mer om personen som börjar med 0025 han är från Afrika och svara inte dom lurar personer i Sverige så fort man har svarat så dras 360 kronor från ditt konto så svara aldrig.


    0025 idioten
  • Kapitalismen
    Chianti skrev 2015-09-13 10:36:18 följande:
    Nej så är det inte, det finns ingen möjlighet för telefonbolaget att debitera nån som svarar.
    Sånt där har ju cirkulerat mycket på Facebook också. "Svara inte när X ringer för då debiteras du 2000 direkt". Trams.
  • Kapitalismen
    Daro skrev 2015-09-20 18:26:20 följande:

    Hej jag heter Daro och är 12 år jag har läst mer om personen som börjar med 0025 han är från Afrika och svara inte dom lurar personer i Sverige så fort man har svarat så dras 360 kronor från ditt konto så svara aldrig.


    Nej, det är helt fel. Det går inte att debitera någon för att bara svara i telefonen.
  • flygrl

    Jag blir också uppringd av dom där numren. Störigt som fan. :(

    Att svara är ingen fara men man ska inte ringa tillbaka.

  • Spaceman

    det går ju faktiskt att bli debiterad genom att bara svara i telefonen. befinner du dig utomlands så måste ju du betala för samtalet utanför Sverige. så tekniken och möjligheten finns. för att du ska bli debiterad inom Sverige så måste det sitta nån på telia/Telenor/Tre o.s.v. som samarbetar med bedragarna. Men att svara inom Sverige bedömer jag som väldigt liten risk.

  • flygrl
    Spaceman skrev 2015-10-04 08:22:48 följande:

    det går ju faktiskt att bli debiterad genom att bara svara i telefonen. befinner du dig utomlands så måste ju du betala för samtalet utanför Sverige. så tekniken och möjligheten finns. för att du ska bli debiterad inom Sverige så måste det sitta nån på telia/Telenor/Tre o.s.v. som samarbetar med bedragarna. Men att svara inom Sverige bedömer jag som väldigt liten risk.


    Både jag och mina syskon har svarat på såna spam samtal men inget har dragits. Kanske bara haft tur då.

    Önskar fan jag kunde debitera spammarna i stället.
Svar på tråden Något jäkla 0025-nummer ringer hela tiden