• Disco

    Tips på "lekar" på möhippa

    Skal ha möhippa för en kompis som skall gifta sig i sommar. Vi skall mestadels ha möhippan i en sommarstuga på västkusten och "bara vara" där, äta gott och så. men behöver lite tips på lekar eller likannde under kvällen som den blivande bruden skall göra/utsättas för. Inget springa på stan och sälja pussar eller så. Gärna något som får förknippas med henne brudgummen och bröllopet förstås. Lite lekar eller uppgifter hon skall klura på eller utföra under kvällen.
    Vore tacksam ör massa roliga svar och tips!

  • Svar på tråden Tips på "lekar" på möhippa
  • thebettygirl

    Några förslag:


    Måla tavla på den blivande maken som han sedan får under själva middagen. All material finns ofta relativt billigt på tex Claes Olsson. Bruden får måla glas som brudparet får använda till själva brudskålen Ställa en massa frågor till bruden om brudparets förhållande, var de träffades, hur de träffades, deras första date, vad det var som gjorde att hon föll för just honom osv sedan under själva festen så får brudgummen svara på samma frågor och han får gissa på vad hon har svarat Eller så jobbar ni vidare med svaren ni fått från henne, och om svensexegänget gör något liknande med brudgummen kan någon innan bröllopet försöka få ihop bilder och text om deras gemensamma liv fram tills nu (bilder på platsen där de träffades eller kanske från det tillfället som de träffades för första gången, bild på platsen där de hade sin första date, om det tex var hans ögon hon föll för så tar man en sådan bild och sätter in i boken med en text om det osv).
  • 071001

    Alla tar med sig en grej som bruden skall gissa vems som är vems
    Ställ frågor till brudgummen innan och sen ska bruden försöka lista ut vad han svarat på dessa

  • Näckrosen

    "snoka" runt lite och ta reda på lite detaljer om hennes blivande man och gör en frågesport som hon får svara på.
    Tex. vad har han för färg på tandborsten, vilka är hans favoritflingor, något roligt han gjorde i mellanstadiet/högstadiet etc. Kolla runt hemma hos dem, fråga hans mamma/syskon.

  • Kanskedinsyrra

    har hon inte barn å int ejobbar som barnskötare så låt henne sätta på en nalle en blöja d kan va trixit om man inte gjort det förut... det hade vi på en jag var på å med lite vin å så i sig är det ännu svårare :)

  • sheena08

    Jag hörde om en rolig sak en gång;
    Tjejgänget skulle hämta upp bruden för att åka iväg på aktiviteter. De lämnade en påse med en kokostym (kan väl vara typ vad som helst) utanför hennes dörr med en beskrivning om vart de skulle hämta upp henne (vid kvarterets ica butik). Hon tog på sig kostymen och gick mot butiken, när hon närmar sig får hon se en annan ko på andra sidan vägen och i samma ögonblick kommer en bil med några ur tjejgänget och spelar brudens favoritmusik högt, stannar och "kidnappar" den andra kon (som naturligtvis var en annan kompis). Bruden får panik och springer efter bilen och skriker NI HAR FEL KO!!!

    Är väl inte direkt en aktivitet, men roligt.


  • Näckrosen
    sheena08 skrev 2011-01-26 19:15:33 följande:
    Jag hörde om en rolig sak en gång;
    Tjejgänget skulle hämta upp bruden för att åka iväg på aktiviteter. De lämnade en påse med en kokostym (kan väl vara typ vad som helst) utanför hennes dörr med en beskrivning om vart de skulle hämta upp henne (vid kvarterets ica butik). Hon tog på sig kostymen och gick mot butiken, när hon närmar sig får hon se en annan ko på andra sidan vägen och i samma ögonblick kommer en bil med några ur tjejgänget och spelar brudens favoritmusik högt, stannar och "kidnappar" den andra kon (som naturligtvis var en annan kompis). Bruden får panik och springer efter bilen och skriker NI HAR FEL KO!!!

    Är väl inte direkt en aktivitet, men roligt.
    Den var kul!
  • Disco
    sheena08 skrev 2011-01-26 19:15:33 följande:
    Jag hörde om en rolig sak en gång;
    Tjejgänget skulle hämta upp bruden för att åka iväg på aktiviteter. De lämnade en påse med en kokostym (kan väl vara typ vad som helst) utanför hennes dörr med en beskrivning om vart de skulle hämta upp henne (vid kvarterets ica butik). Hon tog på sig kostymen och gick mot butiken, när hon närmar sig får hon se en annan ko på andra sidan vägen och i samma ögonblick kommer en bil med några ur tjejgänget och spelar brudens favoritmusik högt, stannar och "kidnappar" den andra kon (som naturligtvis var en annan kompis). Bruden får panik och springer efter bilen och skriker NI HAR FEL KO!!!

    Är väl inte direkt en aktivitet, men roligt.

    hahahah, den var ju hur bra som helst!!!!!!

  • MrsMommy
    071001 skrev 2011-01-22 21:30:47 följande:
    Alla tar med sig en grej som bruden skall gissa vems som är vems
    Ställ frågor till brudgummen innan och sen ska bruden försöka lista ut vad han svarat på dessa
    Den var med på min möhippa, det var en toppengrej att göra tidigt så att alla får en chans att lära känna varandra lite bättre.

    En klassiker i vårt gäng är att man tar med ett antal använda t-shirtar, varav en ska tillhöra brudgummen. Med ögonbindel ska då bruden lista ut vilken som tillhör hennes blivande make, alltså en litet lukttest. En kompis tog helt rätt, själv satt jag och sade att "så vidrigt skulle min man aaaaaldrig lukta, det här var det värsta jag varit med om" om just min makes tröja....

    En annan grej är att ta med olika "avledningsmanövrar". När vi var ute såg jag plötsligt att en kompis hade ett papper med en bild på: exakt den som jag hade tänkt tatuera in i tonåren men aldrig gjorde. De behövde inte säga något för att jag skulle vara vettskrämd i flera timmar, då jag trodde att de skulle ta med mig till en tatuerare.
Svar på tråden Tips på "lekar" på möhippa