• ELHU
    Äldre 28 Jan 18:58
    12201 visningar
    9 svar
    9
    12201

    Kan man ta bort tatuering??

    Jag har 2 tatueringar som jag gjorde för kanske  15 år sedan.
    En i svanken o en mellan skulderbladen..

    Jag ÅNGRAR dom såååå nu!!! Speciellt den mellan skulderbladen!!! De är inte fula eller så, men passar INTE mig som person..

    KAN man ta bort?? Hur? Vart? Pris?

  • Svar på tråden Kan man ta bort tatuering??
  • Petra1­23
    Äldre 28 Jan 19:00
    #1

    Med laser på klinik. Det brukar kosta mer att ta bort än att tatuera sig och göra oerhört ont och lämnar ärr. Jag hade nog föredragit att tatuera över mina ifall jag inte kände mig nöjd med dom.....Och gå till en riktigt duktig tatuerare.

  • Prince­ssOfIc­e
    Äldre 28 Jan 19:05
    #2

    Det går att ta bort en tatuering men vad jag har hört gör det ondare än att sätta dit en samt att det kan om man har otur bli fula fläckar där tatueringen satt..

    Detta hittade jag när jag googlade: "  Tatueringsborttagning

    Pigment- och tatueringslasern Fotona QX Max, som är utvecklad för att genom snabba högenergipulsar behandla en rad olika hudförändringar samt ta bort tatueringar.


     


    Tatueringar är vanliga, men ibland ångrar man sig, blir missnöjd och vill ta bort tatueringen. Med hudens åldrande förändras också en tatuering, vilket gör att färgerna och tatueringen förändras med åldrandet och kan göra så att man vill ta bort den. 


     


    På Akademikliniken har vi en laser med möjlighet att ta bort samtliga färger i en tatuering Fotona QX Max. 


     


    Det är viktigt att komma ihåg att det krävs ett flertal behandlingar för att ta bort en tatuering och ibland är det svårt att ta bort en tatuering helt. Vissa skuggor kan bli kvar. 


     


    Vissa nya färger som används vid tatueringar kan göra det extra svårt att bli av med tatueringen.


     


    Den traditionella blåsvarta är oftast den lättaste att ta bort. Oftast gör man en provbehandling för att se hur huden reagerar. Du bör inte vara solbränd inför behandlingen och den sker med 6 veckors mellanrum. "


     



  • Prince­ssOfIc­e
    Äldre 28 Jan 19:08
    #3
    PrincessOfIce skrev 2011-01-28 19:05:49 följande:
    Det går att ta bort en tatuering men vad jag har hört gör det ondare än att sätta dit en samt att det kan om man har otur bli fula fläckar där tatueringen satt..

    Detta hittade jag när jag googlade: "  Tatueringsborttagning

    Pigment- och tatueringslasern Fotona QX Max, som är utvecklad för att genom snabba högenergipulsar behandla en rad olika hudförändringar samt ta bort tatueringar.


     


    Tatueringar är vanliga, men ibland ångrar man sig, blir missnöjd och vill ta bort tatueringen. Med hudens åldrande förändras också en tatuering, vilket gör att färgerna och tatueringen förändras med åldrandet och kan göra så att man vill ta bort den. 


     


    På Akademikliniken har vi en laser med möjlighet att ta bort samtliga färger i en tatuering Fotona QX Max. 


     


    Det är viktigt att komma ihåg att det krävs ett flertal behandlingar för att ta bort en tatuering och ibland är det svårt att ta bort en tatuering helt. Vissa skuggor kan bli kvar. 


     


    Vissa nya färger som används vid tatueringar kan göra det extra svårt att bli av med tatueringen.


     


    Den traditionella blåsvarta är oftast den lättaste att ta bort. Oftast gör man en provbehandling för att se hur huden reagerar. Du bör inte vara solbränd inför behandlingen och den sker med 6 veckors mellanrum. "


     


    glömde klistra in källan: http://www.ak.se/1/stockholm/hudvard/tatueringsborttagning.php?gclid=CL-cr6i-3aYCFdsU3god_inn7w
  • ELHU
    Äldre 28 Jan 20:12
    #4
    PrincessOfIce skrev 2011-01-28 19:05:49 följande:
    Det går att ta bort en tatuering men vad jag har hört gör det ondare än att sätta dit en samt att det kan om man har otur bli fula fläckar där tatueringen satt..

    Detta hittade jag när jag googlade: "  Tatueringsborttagning

    Pigment- och tatueringslasern Fotona QX Max, som är utvecklad för att genom snabba högenergipulsar behandla en rad olika hudförändringar samt ta bort tatueringar.


     


    Tatueringar är vanliga, men ibland ångrar man sig, blir missnöjd och vill ta bort tatueringen. Med hudens åldrande förändras också en tatuering, vilket gör att färgerna och tatueringen förändras med åldrandet och kan göra så att man vill ta bort den. 


     


    På Akademikliniken har vi en laser med möjlighet att ta bort samtliga färger i en tatuering Fotona QX Max. 


     


    Det är viktigt att komma ihåg att det krävs ett flertal behandlingar för att ta bort en tatuering och ibland är det svårt att ta bort en tatuering helt. Vissa skuggor kan bli kvar. 


     


    Vissa nya färger som används vid tatueringar kan göra det extra svårt att bli av med tatueringen.


     


    Den traditionella blåsvarta är oftast den lättaste att ta bort. Oftast gör man en provbehandling för att se hur huden reagerar. Du bör inte vara solbränd inför behandlingen och den sker med 6 veckors mellanrum. "


     


    Tack! Ska kolla in sidan..
  • Carl-M­ikael A.
    Äldre 7 Feb 11:23
    #5

    Det finns bedövningskräm man kan använda. Det skall sättas på runt en timme innan och skyddas med plast över. Ta rikligt med kräm på. Det hjälper något enormt.
    Jag tar bort mina samt bleker en för cover-up hos Lightspot Laser i Västerås. Lätt den billigaste och mest kompetente behandlaren i Sverige.

  • intedi­nmamma
    Äldre 9 Feb 01:11
    #6

    Kommenterat i en annan tråd.. Men finns en jäkligt duktig kille på Barbarella i Göteborg. Hört att han skulle börja även i Linköping, dock inget jag är säker på!
    Som skrivits innan så är det inför cover-ups laserblekning verkar användas mest.

  • Äldre 31 Jul 08:22
    #7
  • Okänd
    Tue 2 May 2023 22:53
    #9
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Kan man ta bort tatuering??