• MJ70
    Äldre 2 Feb 16:02
    14838 visningar
    29 svar
    29
    14838

    Starkt plus men inget syns på Ultraljudet!!!!

    Jag testade start plus för några veckor sedan. Var hos läkaren igår skulle då var 7+4, han gjorde ett ultraljud men kunde inte se något alls inte ens en hinnsäck.

    Har alla gravid symptom fortfarande, illamående, super ömma bröst och konstant springande på toaletten.
    Har inte haft någon blödning heller.

    Fattar verkligen ingenting. Någon som varit med om någon liknande?

  • Svar på tråden Starkt plus men inget syns på Ultraljudet!!!!
  • Anna4
    Äldre 2 Feb 16:03
    #1

    Var det ett ul eller vul?

  • MJ70
    Äldre 2 Feb 16:11
    #2

    Det var ett Vul. 

  • Glassp­litter
    Äldre 2 Feb 18:12
    #3

    Låter onekligen väldigt konstigt...ska du dit igen?

  • J W
    Äldre 2 Feb 18:18
    #4

    Gjorde du nå gravtest eller tog nåt hcg?
    Första testet kan ju visat fel...

  • MJ70
    Äldre 2 Feb 20:24
    #5

    Jag ska på nytt ultraljud på måndag.

    Har inte gjort fler gravtester och de tog inget hcg.

    Har inte haft någon blödning alls sen sista mensen 14 december. Och jag har super regelbunden mens och ägglossning.

  • MiniJi
    Äldre 2 Feb 21:17
    #6

    Var gjorde du vul, på sjukhus eller vårdcentral/privat mottagning?

  • MJ70
    Äldre 2 Feb 21:31
    #7

    Jag var hos en läkare på kvinnokliniken. Han sa att maskinen var dålig, men att man ändå borde sett något om tiden stämmer.

    Jag hade ÄL den 28/12, Har läst att det kan ta upp till 10 dagar innan det sätter sig, men visst borde det synts även om det var 6+1?

    Kan verkligen en graviditet bara försvinna utan blödning?

  • MiniJi
    Äldre 2 Feb 21:41
    #8

    Jag gjorde vul i början av min förra graviditet pga blödning, var då i 6+någonting. Läkaren på mottagningen såg ingenting och sa att jag har antingen fått missfall eller har utomkveds.

    Hans sköterska såg dock till att jag fick åka till gynakuten istället och där på en modernare apparat såg de ett litet embryo!
    Fick en flicka 8 månader senare :)

    Eftersom du inte har fått någon blödning så måste det ju finnas en liten i din mage! Den kan ju inte bara försvinna!

    För du har inte haft smärtor heller?

    Dåligt av dem att inte ta hcg! Ska du till samma läkare på måndag?

  • MJ70
    Äldre 2 Feb 22:35
    #9

    Gud vad skönt att höra. Allt känns som en riktig graviditet, ingen smärta inga blödningar. Så det verkar så märkligt om det inte finns något därinne.

    Jag ska till "blödnings mottagningen" på måndag, vilken jag tar som att läkarn tror det är mf, men jag har ju inte blött!!

    Man blir verkligrn förtvivlad.

  • Maya82
    Äldre 2 Feb 22:48
    #10

    Jag har själv haft ett utomkvedshavandeskap och då syns inget på ultraljud. Däremot tog dom ett hcg på mig för att följa och se om den sjunker lr stiger. Just för att kunna se om det kan vara ett utomkveds.


    Måste säga att jag tycker det var riktigt dåligt av dom att inte ta ett sådant prov på dig.


    Hoppas verkligen för din skull att det är maskinen det var fel på.


    Inte för att skrämma dig lr så. Men om du får ont nertill i magen så kan det vara en idé att iaf ringa in och rådfråga. Min äggledare sprack timmar innan operation, men eftersom min smärttröskel verkar vara ovanligt hög så kände jag aldrig av smärtan.


    Hoppas verkligen det går bra för dig!


    Lycka till!

Svar på tråden Starkt plus men inget syns på Ultraljudet!!!!