• She is Me

    Vad har ni för arbetsnamn på bebisen?

    Är lite nyfiken på vad ni kallar bebisen i magen? Har ni något arbetsnamn, och varför har det blivit just det namnet?


    Google is my friend ♥
  • Svar på tråden Vad har ni för arbetsnamn på bebisen?
  • Kazeer

    Första barnet hette Bebisen under hela graviditeten.

    Andra barnet hette Bebisen fram till RUL. Därefter sade vi "han" eller Oskar.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Galatheaa

    Vi har några olika beroende på vem vi pratar med. Jag föredrar Pyret, sambons mamma säger Knodden. Jag har en kompis som säger "Skräpet", vilket känns lite taskigt mot den lill*, men det är menat med kärlek :) Hon kommer även bli Pyrets gudmor och älskar honom/henne nästan lika mycket som jag och min sambo gör :)

  • mia1980

    Sonen kallade jag för Plutt, när han var i magen. Han var en plutt och kallades det även när han väl var född.
    Nu kallar jag bebisen för just Bebis, mest för att det är enklast.

  • Blazie

    Han eller monster :) För det kan vara väldigt livat där inne och sambons favorit tecknade figur är Taz - The tazmanian devil, som är ett litet monster, fast väldigt söt som bebis.

  • Diablo

    Förra var en Nisse, men det blev en Ängla.
    Nu vet vi att det blir en Akilles, så vi kallar magen för Akillesen!


    Har man tur behöver man inget vett!
  • Xay1de

    Sonen kallades "Harry" när han låg i magen, och ut kom det en Harry. Den här gången säger vi bara "hon".

  • Amlin

    Våra heter Ettan och Tvåan. Det låter ju aningen trist men det är lättast att hålla redan på dem på så vis. Ettan ligger ju först på tur för att komma ut så att säga och tvåan ovanför... då vet man vem man partar om så att säga.

    Jag brukade kalla dem för pyret och plutten men av någon anledning har maken otroligt svårt för namnet pyret (pga en bok han läst) så det fastnade aldrig.

Svar på tråden Vad har ni för arbetsnamn på bebisen?