• Lee78

    Du som gick över - hur mycket vägde din bebis?

    Skriv även ett inlägg vilken dag din bebis föddes (tex 41+3) och vad han/hon vägde!

    Du får även gärna skriva om det var första, andra, tredje barnet osv och om förlossningen var svår pga storleken på barnet.

    Anledningen till denna tråd är att jag har 1 dag kvar till BF med andra barnet (första föddes 2 dagar innan BF) och jag är lite halvnojig att klämma ut en stor bebisObestämd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 21:33
    TACK för alla era svar....känns lugnande!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som gick över - hur mycket vägde din bebis?
  • JenJa

    Mitt första barn gick jag över en vecka med och hon  vägde 2840 gr och var 51 cm lång. Förlossningen gick bra så fort den bara satte igång.

  • wity

    BF+12: 3155 g och var 50 cm lång. (Hade svår havandeskapsförgiftning med henne)
    BF+12: 3480 g och var 50 cm lång. (Hade graviditetsdiabetes med honom)
    BF+19: 3880 g och var 52 cm lång.


    ♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Thez

    1:a 41+6 flicka 4820g (fastnade med axlarna o slutade med sugklocka)
    2:a 41+6 pojke 4530g (gick bra)
    3:e 41+0 flicka 4105g (gick ännu bättre, snabbt )


    Mina barn betyder ALLT........
  • sötsugen80

    Jag födde v40+6 Tjej, första barnet som vägde 4005g och var 51cm lång.
    Förlossningen var lång och ganska jobbig då hon envisades med att försöka komma med pannan före vilket gjorde att jag inte öppnade mig något på ca10 timmar.. men inte på grund av hennes storlek :)

    Har hört att vikten inte har så stor betydelse utan det är huvudomfånget som spelar roll.
    Kommer säkert att gå jättebra, ut kommer den ju vare sig man vill eller ej ;) Går själv i väntans tider med mitt andra barn, bf3/3

    Lycka till!

  • konkelbär

    Eftersom att det är omöjligt att veta exakt hur långt framskriden en graviditet är måste man ju också förstå att bf-datumet är ett antagande. Således har alltså vikten och bf-datum inget med varandra att göra. Bebisen kommer ut när den är redo, och. Stannar inte inne på pin kiv för att växa sig stor. En del får stora barn och andra för mindre barn - av genetiska orsaker, inte beroende av datum.

Svar på tråden Du som gick över - hur mycket vägde din bebis?