Inlägg från: Anonym (svarta petra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?

    Nej. Det funkar inte så.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns tyvärr ingenting som hjälper mot magsjukeviruset, inget man kan ta för att slippa undan och inget man kan göra för att får bort det om man blivit smittad.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Viruset dör inte av whiskey, då har man haft turen att inte blivit smittad, viruset dör inte ens av handsprit. Det enda som tar kol på det är klorin. Det ska du definitivt inte dricka.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har viruset väl hamnat i din kropp kan du inte skålla bort det för virus angriper och tar sig in i dina celler

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tygtiiger skrev 2011-02-05 15:06:16 följande:
    Enligt giftinformationscentralen kan man faktiskt dricka upp till en halv dl klorin... men det är nog inte att rekommendera!
    Lord have mercy! Ge dem inga idéer nu
  • Anonym (Kaffedraken)
    IsadoraW skrev 2011-02-05 19:38:11 följande:
    Varför är det så många som har sån skräck för magsjuka? Kanske borde söka KBT istället för att dricka kokhett vatten eller andra farliga substanser.
    För att det är fruktansvärt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tygtiiger skrev 2011-02-05 22:43:52 följande:
    Tja, min man tyckte att jag skulle rekommendera att man dricker rejält med sprit, spyr, dricker rejält med sprit igen, spyr igen, och sedan tar man klorinet. Och rejält med sprit. Och försöker undvika att spy.

    Då bör man ju ha sköljt igenom systemet så mycket det går och sedan desinficerat det, eller hur?
    Hah! Problem solved!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2011-02-05 21:16:57 följande:
    Jag kan lätt komma på ungefär 300 saker som är värre, farligare, otrevligare och mer fruktansvärda än magsjuka.
    Jag med men bara för att jag kan det så betyder det inte att jag med lätt och positivt hjärta ligger och spyr tills jag får kramp i magen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2011-02-06 12:04:57 följande:
    Jag har aldrig ätit vitpepparkorn (och har aldrig ägt en flaska klorin) och senaste gången jag var magsjuk var typ 1996. Innan dess var jag magsjuk en gång 1987.
    You lucky, lucky bastard.
  • Anonym (Kaffedraken)
    CoolJen skrev 2011-02-06 12:18:59 följande:
    Jag glömde ju klorinet i min studie...självklart har jag druckit en skvätt klorin varje dag istället...utblandat förstås!
    Aaaah, så en burk vitpepparkorn och en shot klorin, utspädd, varje morgon is da shit! Kanske komplettera med lite avloppsrensare och curry emellanåt också?
  • Anonym (Kaffedraken)
    CoolJen skrev 2011-02-06 14:43:37 följande:
    Har du en sån där propp som man löser avloppet med så är ju saken biff...bara att trycka mot truten och vips så följer alla bakterier och virus med upp...fast först kan det vara bra att gurgla kokande vatten i nån minut och sen svälja så bakterierna dör också.

    Jag är inte så säker på att man vill lukta curry dagligen, däremot så luktar ju klorin ganska fräscht
    Men om man tar curryn först och sedan gurglar med klorin - outspädd - för att leva lite farligt, därefter tar en tratt och häller kokande vatten direkt ned i strupen och avslutar med ett halvt glas Ajax?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tygtiiger skrev 2011-02-06 17:48:09 följande:
    Hm. Jag tror att du ska ta vitlök - nypressad - istället för curryn, eftersom den är bakteriedödande, och ajaxen skummar nog illa i magen så man kanske ska blanda den med minifom?
    För all del, Ajaxfisar är inte att leka med, men glöm inte att svälja en tuss svinto också för att vara extra förebyggande.
Svar på tråden dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?