• Anonym (på jobbet)

    Avundsjuka på jobbet?

    Relationsproblem och relationsproblem, nja kanske inte riktigt rätt, men relationsfråga i vart fall;

    Jag har varit på samma arbetsplats under lång tid, och för ungefär 3 år sedan bytte jag tjänst internt och i samband med det fick jag en ny chef som då var ny på jobbet.

    Jag har under åren som gått gjort ett bra jobb, är bland de yngsta på företaget och är av naturen nyfiken och positiv och väldigt "på" när det gäller nya saker.

    Just "nya saker" är min chefs uppgift att skaffa till företaget, vilket har lett till att jag assisterar honom i detta och jag har blivit ledet till övriga medarbetare att implementera det nya. De andra medarbetarna är inte sällan väldigt negativa till allt nytt och därmed oxå till chefen.

    Hur som helst...

    Under senare tid har jag börjat känna av en stämning på jobbet i stil med att "jag smörar för chefen". Nu har jag börjat fundera på varför, och det jag kan se är väl att jag just är mer positiv till det han "hittar på" än alla andra.
    Under senaste halvåret har jag fått bestämma väldigt mycket själv över min arbetssituation, chefen har godkänt friskvård på arbetstid och att jag kan hämta och lämna barnen och jobba in tiden på egen hand.

    Det viktiga är inte när jag utför mitt jobb, utan att jag gör ett bra jobb när jag väl gör det. Jag är inte dummare än att ta mig dessa friheter när jag behöver, även om jag tar ut komp ibland vid dessa tillfällen för att det ska kännas rätt. Annan personal tittar snett mer och mer i alla fall, för e ser ju inte min tidrapport.

    Från och med årsskiftet har chefen gett mig en ganska betydande löneökning (och då fick jag, enligt mig, en bra höjning redan ett halvår tidigare), givetvis med ökat ansvar, men han har fortsatt att göra de saker som jag egentligen ska göra enligt vår ö.k - han gör mitt jobb, och jag som har fullt upp i alla fall har inte hindrat honom. Samtidigt har han börjat vara väldigt trevlig mot mig, lånar ut böcker, ger mig komplimanger, vill ha med mig på fler möten. Jag har sett det som att chefen tycker jag gör ett bra jobb och vill ge mig ökat ansvar framöver, men ju mer jag tänker på det känner jag mi bortskämd av honom. För han vill väl inget mer!?

    Min fråga, bortsett från den förra, Hur ska jag hantera medarbetarna???

  • Svar på tråden Avundsjuka på jobbet?
  • Anonym (Avundsjuka)

    De är avundsjuka.. Bry dig inte, gör ditt jobb.

  • Anonym (vuxen_man)

    Man står sig själv (och sin familj) närmast. Skit i vad de andra på jobbet tycker!

Svar på tråden Avundsjuka på jobbet?