• Anonym (Arg och besvik­en)
    Äldre 11 Feb 22:22
    619479 visningar
    299 svar
    +4
    299
    619479

    Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!

    Min sambo och jag har varit ett par i snart 6 år, har 2 barn ihop. Han har tidigare berättat att han åt akvariefiskar hos kompisar när dom hade fest när han var yngre och jag har väl mest sett det som en galen fyllegrej... eller trott att det var så iaf. För ca 1 år sedan skaffade vi ett akvarium och jag köpte massa fina malawiciklider som jag fyllde detta med, har även fått många yngel. På senaste tid har jag märkt att det försvunnit ungfiskar fast inte reflekterat så mycket över det då jag trott att dom blivit uppätna/dödade av dom större fiskarna. Igårkväll gick jag o la mig och min sambo satt uppe o spelade på sitt playstation. Efter någon timme vaknade jag och skulle gå upp för att dricka lite och då står min sambo över akvariet med håven i näven och äter ur den... Jag blev helt ställt o fick först bara ur mig ett: Vad fan gör du?? Först så försökte han prata bort det och menade att han skulle titta på fiskarna för att han trodde dom fått vitapricksjukan... hur dum tror han att jag är... åh, jag blev så arg... såg ju att han åt en fisk ju!!! Sen vägrade han prata om det och hela dagen idag så har han låtsas som inget hänt och så fort jag tar upp det så påstår han att jag måste ha drömt. Vad fan gör han så för?? Vem fan äter levande fisk... mina fina dyra fiskar också . Vet inte vad jag ska göra??? Går inte o prata med han .

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 09:21
    Vi hade ett långt samtal inatt. Jag krävde att få veta sanningen och han erkände tillslut att han äter av mina fiskar ibland. Han säger att han känner ett stort behov av att äta levande fisk och har svårt att motstå. Han vet inte varför men vi har iaf kommit överens om att han idag ska åka och köpa egna fiskar han kan äta av. Jag föreslog guppy för dom brukar ju föröka sig snabbt. Då kan han ha en egen odling som han kan äta av. Tycker fortfarande detta är äckligt men tänker inte lämna honom, älskar honom för mycket för det... då får han hellre äta lite fisk, bara han ger fan i mina fina fiskar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 17:45
    Idag har vi fått igång hans nya akvarium. Guppys och neontetror köpte han men tror ni inte den jävel varit och nallat av mina fiskar iaf... räknade ju fiskarna igårkväll och upptäckte nyss att det saknas en fisk, och inte vilken fisk som helst utan Bruno, min finaste mal!!! . Vad fan ska jag göra nu??? Han förnekar igen och jag bara gråter... Min älskade Bruno

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 23:50
    Sambon har flippat totalt och nu ätit upp alla mina fiskar + sina egna nyinköpta och stuckit härifrån... han yrade nåt om att akvarievattnet var fräschare på andra sidan o tog sin vespa och stack...

  • Svar på tråden Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!
  • Anonym (Arg och besvik­en) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 23:19
    #51


    Någon ville se bild men eftersom jag inte hann eller hade en tanke på att ta kort när det hände så har jag gjort en rekonstruktion av händelsen... här kan ni se ungefär hur det gick till...
  • Koloni­a
    Äldre 11 Feb 23:20
    #52
    Anonym (Arg och besviken) skrev 2011-02-11 23:19:10 följande:

     


    Någon ville se bild men eftersom jag inte hann eller hade en tanke på att ta kort när det hände så har jag gjort en rekonstruktion av händelsen... här kan ni se ungefär hur det gick till...
    HAHAHAHASkrattande
  • Anonym
    Äldre 11 Feb 23:23
    #53

    hahahahahahahhaaaaaaaaaaaaaaa.............jag dör,är detta sant?

  • nika
    Äldre 11 Feb 23:26
    #54

    Kanske kan du kontra med att tugga i dig de löstagbara delarna på hans playstation?

  • Äldre 11 Feb 23:27
    #55

    blä vilket äckel, vad är det för fel på karln?

  • nika
    Äldre 11 Feb 23:27
    #56

    Här är en bild på vad som blir kvar:

    *burp*

  • Kitsun­e
    Äldre 11 Feb 23:28
    #57
    Anonym (Arg och besviken) skrev 2011-02-11 23:19:10 följande:

     


    Någon ville se bild men eftersom jag inte hann eller hade en tanke på att ta kort när det hände så har jag gjort en rekonstruktion av händelsen... här kan ni se ungefär hur det gick till...
    LOL

    Va' fint det blev.
  • Surfar­e
    Äldre 11 Feb 23:39
    #58
    Anonym (Arg och besviken) skrev 2011-02-11 23:19:10 följande:


    Någon ville se bild men eftersom jag inte hann eller hade en tanke på att ta kort när det hände så har jag gjort en rekonstruktion av händelsen... här kan ni se ungefär hur det gick till...
    Han var ju inte ens snygg. Tycker du ska dumpa honom.
  • Anonym
    Äldre 11 Feb 23:42
    #59

    Hahahaha herregud!! Något är ju helt klart fel på Karl. Och om inte så finns det ju en överhängande risk att han blir riktigt sjuk. Det är ju mängder av bakterier i akvarievatten!! Han kan bli väldigt dålig. Men tack ändå för kvällens garv :D

  • Äldre 11 Feb 23:45
    #60

    Åh, hjälp, jag skrattar så jag får astma.... Tack för goaste skrattsalvan ikväll!


    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
Svar på tråden Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!