• brallison

    Tips på leksaker/underhålling för 3-mån

    Hej!
    Jag har en tjej på 3 månader och under dagarna har hon följande för underhållning;
    - sitta och leka i babysitter
    - ligga i sin säng och titta på mobilen
    - leka i sin babygym
    - ligga på soffa och titta på några leksaker
    - gå på en promenad
    (allting med eller utan min deltagande förutom promenad )
    Men nu vill jag ha nåt mer för att växla emellan, mest för att ta bort nåt och införa nåt nytt och sedan varje vecka byta ut en grej mot en annan, så att tjejen inte blir uttråkad att göra/titta på samma saker hela tiden.
    Har ni några tips för det?
    /brallison

  • Svar på tråden Tips på leksaker/underhålling för 3-mån
  • Alexi

    titta i spegeln ihop är kul, det gör jag med min 3månaders. annars har han knappt börjat intressera sig för leksaker ännu, han vill vara nära mig så är han nöjd.

  • brallison
    Alexi skrev 2011-02-12 16:29:17 följande:
    titta i spegeln ihop är kul, det gör jag med min 3månaders. annars har han knappt börjat intressera sig för leksaker ännu, han vill vara nära mig så är han nöjd.
    Det gör vi varje mogron efter vi bytt blöja och tvättat ansikte - då tittar vi på hur vackra vi är ) Bara att vara nära mig duger inte längre, hon vill ha underhållning, tyvärr
  • MammaTillV

    Babymassage e himla mysigt i den åldern, hjälper även mot magbesvär.


    Sjunga sånger för de brukar uppskattas, gärna samma sång varje dag som dom känner igen och gärna med rörelser som de så småningom kan försöka härma.


    Du kan läsa en bok för henne, hon fattar ju inte vad den handlar om eller så men har men det e ju mysigt att höra mammas röst och titta på massa bilder.

  • MammatillEdvin

    Min tjej tycker allra bäst om att lyssna på sånger och att "prata". Färgglada tyger/mönster är också spännande.

    Annars tycker jag inte man ska förringa vardagens spännande värld. Att vara med mamma när hon diskar, dammsuger, bäddar sängar, lagar mat osv är häftiga grejer när man är ny i världen. Och ska ju ändå göras, eller hur? ;)

  • Prodin

    Hänga i en sjal på din eller pappas mage är nog svårslaget, då får hon ju vara med på allt!

Svar på tråden Tips på leksaker/underhålling för 3-mån