• HardrockGoddess

    "Opåverkbart script" - vad är detta?

    Hej!

    Min dator har sedan en tid tillbaka krånglat. När jag använt den på ett tag och återkommer till den, möts jag av en ruta där det står ”Opåverkbart script”. Sedan får man valmöjligheten att antingen låta scriptet fortsätta eller avbryta det.

    Jag har testat att både låta det köra vidare och att avbryta det. Jag inte märker någon skillnad vare sig jag väljer att låta scriptet fortsätta eller avbryta det; datorn är/förblir lika slö vad jag än väljer.

    Som jag skrev ovan brukar det här inträffa när datorn har stått på ett tag, men nu för en stund sedan kom den där rutan om ”Opåverkbart script) upp igen strax efter jag startat om datorn. Blir ju lite orolig; tänk om datorn håller på att krascha!

    Någon som vet vad detta är och hur man blir av med det? Tacksam för svar!

    (Använder Firefox som webbläsare )

  • Svar på tråden "Opåverkbart script" - vad är detta?
  • patrikiden

    Du måste förklara mer. Är det i firefox som detta händer? (testa med en annan webbläsare) Är det någon specifik webbsida som du har öppet när detta händer? 

    Det behöver inte vara att datorn håller på att krasha, låter mer som om det är ett dåligt skrift i en webbsida eller program som körs.

    Det kan ju också vara något maleware som försöker köra ett skript? (har du anti-virus/brandvägg)

    Detta är väl vad jag kan komma på just nu.

    // Patrik

  • fucktard

    Jag får upp samma sak ofta. Mest står det någonting om chrome (stavas det så?), men även jag använder firefox och har inte ens chrome. Brukar inte hjälpa att trycka på "Gör samma sak i framtiden" heller.

  • Topdog

    Hej!
    Jag har samma problem. Datorn blir långsammare och långsammare och när jag avslutar Firefox får jag upp det här:

    Varning: Opåverkbart skript
    Ett skript på den här sidan kan vara upptaget, eller ha slutat att svara. Du kan stoppa skriptet nu, eller så kan du fortsätta för att se om skriptet slutförs.

    Skript: resource:///components/nsSessionStore.js:477

    Vad är detta? Hur slipper man skiten?

Svar på tråden "Opåverkbart script" - vad är detta?