• KRSn

    Ni vars barn heter Alfred...

    Eller ni som känner en Alfred.

    Hur gammal är han?
    och
    Vad kallas han?

  • Svar på tråden Ni vars barn heter Alfred...
  • Februariflickan

    Mitt kusinbarn heter Alfred, han är 1 månad och han kallas än så länge bara för Alfred

  • blåbär02

    Finns en på skolan jag jobbar, han är 6 år =)

    Får jag och sambon en son ska han heta det i mellannamn efter sambons döda morfar
    som han beundrade så mycket =)
    Gulligt namn tycker jag.

  • KRSn
    blåbär02 skrev 2011-02-14 22:22:42 följande:
    Finns en på skolan jag jobbar, han är 6 år =)

    Får jag och sambon en son ska han heta det i mellannamn efter sambons döda morfar
    som han beundrade så mycket =)
    Gulligt namn tycker jag.
    Vad kallas sexåringen av sina vänner? :)
    Jag älskar Alfred som namn,men vill inte att han ska bli kallad Affe i framtiden..
  • blåbär02
    KRSn skrev 2011-02-14 22:31:47 följande:
    Vad kallas sexåringen av sina vänner? :)
    Jag älskar Alfred som namn,men vill inte att han ska bli kallad Affe i framtiden..
    Alfred kallas han.
  • 08a10a

    Känner två barn med namnet Alfred. Den ena är 3 år och kallas bara för Alfred, den andra är 4 år och kallas för Alfie.

  • KRSn
    08a10a skrev 2011-02-14 22:40:14 följande:
    Känner två barn med namnet Alfred. Den ena är 3 år och kallas bara för Alfred, den andra är 4 år och kallas för Alfie.
    Alfie, åh vad gulligt! Vilka kallar honom för det? Släkt eller vänner?
  • jennifer88

    Känner två stycken. En som är vuxen, 34 år, kallas Alf av de flesta. Har även en Alfred på skolan där jag brukar jobba, han är 11 år och kallas för Alfred av alla lärare men alla kompisar kallar honom Freddi..

  • 08a10a

    De flesta kallar honom för Alfie. Föräldrarna började kalla honom det redan som baby.

  • Riuna
    KRSn skrev 2011-02-14 22:31:47 följande:
    Vad kallas sexåringen av sina vänner? :)
    Jag älskar Alfred som namn,men vill inte att han ska bli kallad Affe i framtiden..
    Smeknamn kan det bli hur du än försöker. Alla min sons kompisar har smeknamn gjorda av sina namn, ibland ganska långsökta. Tex: Oliver - Olle, fast uttalas som Ålle, Jonathan - Jonne, Sebastian - Sebbe, Melker - Melle, Villiam -Ville, Liam - Limme osv. 

    Det är som en grej mellan dem. Jag kallar aldrig min son för hans kompis-smeknamn men det är ju hans val vad han vill bli kallad.
  • Kantorskan

    Min son heter Alfred och är 8 år. Han kallas i allmänhet Alfred och har alltid gjort - dock är de två Alfred i klassen så de har sedan dagis kallats för efternamn. Fast de som inte gick på deras dagis går på skolfrökens linje och kallar dem Alfred N och motsvarande.

Svar på tråden Ni vars barn heter Alfred...