• Anonym (???)
    Äldre 16 Feb 08:08
    8780 visningar
    8 svar
    8
    8780

    Beroende av energidryck..

    Hejsan!

    Är det någon mer där ute som är beroende av energidryck?
    Jag har blivit detta och det kostar mig en förmögenhet som jag inte har.
    Jag har verkligen försökt att sluta men det går inte. Får sådana abstinesbesvär som heter duga..

    Är det farligt att dricka energidryck i längden? För mig känns det lite som att vara beroende av kaffe vilket många är. Innan var jag beroende av treo men lyckades ta mig ur det, Men då gick jag över till energidryck istället.

    Nån mer? Eller nån med tips och råd?

  • Svar på tråden Beroende av energidryck..
  • Äldre 16 Feb 08:34
    #1

    Jag är också beroende av energidrycker. Slutade när jag blev gravid men började igen när hon föddes. Brukar säga att energidrycken är mitt kaffe då jag inte dricker kaffe. Skulle också vilja sluta.

  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 08:41
    #2
    Linda Fritzh skrev 2011-02-16 08:34:21 följande:
    Jag är också beroende av energidrycker. Slutade när jag blev gravid men började igen när hon föddes. Brukar säga att energidrycken är mitt kaffe då jag inte dricker kaffe. Skulle också vilja sluta.
    Ah men precis så är det för mig med. Folk säger åt mig att det är så farligt, men jag har svårt att se det på det sättet då folk dricker hur mycket kaffe som helst. Jag dricker kanske en halvliter per dag, ibland mer och ibland mindre. Det värsta för mig är att det är så jäävla dyrt..
  • Äldre 16 Feb 09:01
    #3

    Visst är det dyrt? Jag köper euro shoppers energidryck, en platta i veckan. Det värsta är att jag jobbar på Ica så det är otroligt lätt att gå o köpa ett gäng.

  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 09:24
    #4
    Linda Fritzh skrev 2011-02-16 09:01:54 följande:
    Visst är det dyrt? Jag köper euro shoppers energidryck, en platta i veckan. Det värsta är att jag jobbar på Ica så det är otroligt lätt att gå o köpa ett gäng.
    Ja dom har jag sett och har förut köpt, lär bli det idag också. Men är det farligt med att dricka dessa drycker?
    Mer än vad kaffe är?
  • Äldre 16 Feb 09:42
    #5

    Det är ju inte bra för kroppen, ganska logiskt. Men vad det gör mot kroppen har jag ingen aning. Man kanske skulle ta och trappa ner lite,..fast det är ju förbannat gott.

  • Äldre 23 Aug 20:47
    #6

    Skaffa en Sodastream och inhandla lämplig energidryck till den. En flaska kostar cirkus 45 spänn och räcker till 12 liter. Klart mer prisvärt och bekvämt än de ockervarianter som säljs färdiga i affären. 

  • Anonym (..)
    Äldre 23 Aug 20:52
    #7

    Är beroende också. Lyckas typ ta mig ur de ibland men är lika fort där igen.

    Anledningen till att det är mycket värre en kaffe är att det är massor med socker i (om man inte dricker light såklart) samt att de är taurin i, som man inte egentligen vet vad de gör med kroppen eller vart det lagras.

    Och så är det högre koffeinhalt, om jag inte minns helt fel.

  • Äldre 23 Aug 20:54
    #8

    Jag har också varit beroende o drack två om dagen annars fick jag våldsam huvudvärk och blev svin trött o mådde kass. Sen blev jag sjuk i feber o förkylning o drack inte på flera dagar och efter de bestämde jag mej för att aldrig mer ramla dit igen. Jag har ersatt lite av koffeinet med te. Dricker två till tre koppar te varje dag ist. De ger en lite uppiggande effekt men jag mår hundra gånger bättre samt att jag kan hoppa te en dag utan att ha piss ont i huvudet.

    När jag drack energidryck trodde jag att jag inte klarade mej utan. Att jag skulle vara helt slut o inte orka om jag inte fick i mig den men nu när jag väl har slutat så mår jag ju bättre och är piggare än någonsin.

    Ta tjuren vid hornen och sluta helt enkelt. Du kommer inte ångra dej och även om du mår kass ett par dagar kommer du bara må bättre när abstinensen släpper.

Svar på tråden Beroende av energidryck..