• Skehamn2012

    Vad tycker du om hundar?

    Kände nu efter mina "hundtrådar" att det var dags för att kolla hur utbrett hundhatet i vårt avlånga land egentligen är. Samtidigt ser jag ju också hur många som faktiskt gillar hundar. Iallafall här på FL.

    Jag tycker otroligt mycket om hundar. Ett samhälle utan hundar skulle vara sååå tråkigt och tomt och dystert.
    Självklart har jag hund själv också. Det finns inget mysigare än en varm och gosig hund i sängen tycker både husse och matte Solig

    Mycket enkel fråga i rubriken. Vad tycker du om hundar? Om inget alternativ passar in på dig så kan du som vanligt välja "annat"

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om hundar?
  • Spexig

    Annat: Älskar hundar, men vill absolut inte ha en själv. (För mycket ansvar o dessutom luktar de illa, tycker jag)

    Sitter dock gärna hundvakt o gosar med andras.

    Dock vill jag tillägga att jag VERKLIGEN inte gillar alla hundägare. Till exempel inte; de som inte tar hand om sina hundar, de som tror de har koll på sina hundar, men inte har det, de som tar upp bajset i en påse o sen slänger påsen i närmaste buske (what's up with that?!?), de som låter hunden styra hushållet, de som står 50 meter bort o skriker "Hon är sååå snäll sååå" medan hunden hoppar omkring mig (spelar ingen roll hur snäll hon är, jag kan vara jättehundrädd/allergisk/osv, dessutom avskyr jag personligen att bli slickad i ansiktet)...
    Men, som sagt, det här är HUNDÄGARE, inte hundrana i sig! 

  • u77

    Vissa är underbara, jag älskar endel raser och andra raser gillar jag mindre men jag ska skaffa en när jag blir pensionärSolig

  • Leoella

    Annat: gillar hundar, skulle gärna ha själv, men det finns inte möjlighet tyvärr pga att vi båda jobbar heltid och dagtid= för mycket ensamtid för hunden.

  • Obsidiana

    Älskar hundar, men bara "bra" hundar. Känner vissa som inte är så trevliga och en hundägare som är helt pantad.

  • Oreos

    Jag är allergisk, men gillar hundar.
    Men skulle nog inte haft nån ändå. Tycker att de skitar ner och luktar illa. (De flesta hundar, men visst, det finns undantag)

    men jag gillar hundar, så länge jag slipper ha dom inne i min lägenhet. :)


  • Kya

    annat: jag gillar hundar, och gosar mer än gärna med syrrans hund, så är de dessutom superbra automatiska dammsugare när barnen kastar mat på golvet.

    men jag kommer inte skaffa en egen, när jag har småbarn. jag skulle ha svårt att ge hunden den tid och uppmärksamhet som krävs. kanske när barnen är äldre och jag vill slösa lite kärlek och tid på en med 4 ben.


    F och L, mina stjärnor :)
  • DenNamnbitne

    Hundar tillför ingenting i min värld. De hundar man känner kan ju vara trevliga men jag skulle inte sakna dem särkillt mycket om de inte fanns. Hade jag växt upp med hundar hade det säkert varit annorlunda. Jag tycker att de flesta hundar är ganska fula. Jag föredrar katter.

  • Jämthund

    Jag tycker jättemycket om hundar och särskilt min egen såklart. MEN, jag skulle inte ha en hund om det inte vore för att vi kan utvecklas tillsammans inom mitt största intresse. Hon är mitt hjälpmedel och vi arbetar tillsammans. Hade hon inte fungerat till det som jag önskade så hade jag självklart haft henne hos mig ändå men jag hade inte i dagsläget skaffat en hund för sällskapets skull.

  • fluu

    Jag gillar väldigt få hundar.
    Är inte direkt rädd för dem,men jag kan inte riktigt läsa av dem så jag tycker gott de kan hålla sig på sin kant ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Vad tycker du om hundar?