• Äldre 22 Feb 11:37
    21371 visningar
    8 svar
    8
    21371

    Köpa cykel, Sjösala eller Biltema?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-22 11:39
    Jag var för snabb med att klicka...

    Jag ska köpa cykel och väljer mellan två stycken. De jag väljer mellan är en rosa från Sjösala och en silvrig från Biltema. Denna: www.teamsportia.se/produkter/cyklar/classic-dam/sjosala/sjosala-amanda
    eller
    Denna: biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Dam/Briceburg-282/

    Någon som har någon erfarenhet om någon av cyklarna eller kan hjälpa mig att bestämma vilken som är bäst?

  • Svar på tråden Köpa cykel, Sjösala eller Biltema?
  • Äldre 22 Feb 12:26
    #1

    *Puff*

  • Äldre 22 Feb 12:30
    #3
    Crea Diem skrev 2011-02-22 12:28:05 följande:
    Kan bara uttala mig om biltemas. Köpte en sådan briceburg med sju växlar till min mamma för fyra-fem år sedan. Mamma är supernöjd med den, har inte haft några problem/fel på den. Mamma cyklar ganska mycket, ca 5-10 mil/vecka under vår-sommar-höst!

    Har även haft biltemacyklar till barnen när de var små och har aldrig haft några problem med dessa heller. De har alltid varit mycket över förväntan med tanke på priset!!!!
    Vad bra! Jag har också bara hört bra om cyklarna från biltema... Dock är ju den rosa lite roligare men om man får en bättre cykel från biltema för mindre pengar så känns ju det mer lockande.
  • Äldre 22 Feb 18:02
    #4

    Någon som har åsikter? Om det så bara är om färgen så behöver jag hjälp, har jättebeslutsångest nu. Pappa har varit och tittat på den rosa och den verkade vara en bra, stabil cykel. Min bror och syster som jobbat på Biltema säger att den silvriga är en bra cykel.

    Samma saker ingår på båda cyklarna utom att lås ingår i den rosa men inte i den silvriga från Biltema.

    Hjälp tack!

  • Äldre 22 Feb 18:12
    #6
    Cornellia skrev 2011-02-22 18:04:48 följande:
    Jag tycker om min Briceburg. Har inte haft några problem med den, den var enkel att skuva ihop och skön att cykla på.

    Hur är styret på den? På bilderna ser själva handdagen ut att vara vinklade lite uppåt... Stämmer det eller kan man rikta in dom själv?


    Den rosa har ju handtagen lite mer nedåt, någon som vet om det är bättre eller sämre? Har inte möjlighet att provcykla den själv då den inte finns kvar i staden jag bor i...

Svar på tråden Köpa cykel, Sjösala eller Biltema?