• Äldre 22 Feb 19:40
    1579 visningar
    0 svar
    0
    1579

    Delade kostnader vid delat boende

    Vi har min mans barn boende här varannan vecka. Den lilla (12 år) har aldrig med sig något utan vi köper de kläder/skor och annat han behöver här och mamman gör lika hos sig. Den stora 15 år kommer släpande på sin väska varannan vecka. Vi har erbjudit henne samma upplägg men efterom hon vägrar sätta på sig något som kostar under tusenlappen och det kan inte vi erbjuda så ....  Mamman har ungängesbidrag eller vad det heter från försäkringskassan. Nu har hon flyttat til en annan komun. Min man har begärt attt de ska dela på  barnbidraget vilket hon lovat men inte hållt. i dag så kom hon på att vi ska vara med och betala för bussbiljetterna till skolan för barnen de veckor hon är hos mamman. Barnen går kvar i sina gamla skolor och pendlar de veckor de bor hos henne. ska vi betala bussbiljett när det är on som flyttat???? Hade förstått om de bytt skola och behövt pendla från oss. Då hade jag med glädje betalt för att de skulle komma till skolan. Vad ska man dela på vid växelvis boende?? Någon som vet.

Svar på tråden Delade kostnader vid delat boende