• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp mig! Vilka är de bästa konsertplatserna? (Globen)

    Jag och min syrra har tänkt gå på konsert i Globen och ska till att boka biljetter.

    Det finns parkettplatser kvar, ganska långt bak. Är det bättre än läktarplatser? Gällande läktarplatser, är det bäst att ha långt bak i mitten eller är det bättre på sidorna?

    Jag har noll aning om vad som är bra platser.

    Har lagt in en bild över hur konsertplatserna är under den konserten vi ska gå.

    Det finns alltså platser på bakersta parkett, samt vid A17 och så även på A-läktare på kanterna så att säga.


  • Svar på tråden Hjälp mig! Vilka är de bästa konsertplatserna? (Globen)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har suttit på Parket och i A- och B-sektion. (och på C på hockey).
    Just i A-sektionen satt på 16, och man såg väldigt bra, förutom att scenen var väldigt långt bort. Då jag satt på B-sektionen satt jag runt B24 och då såg man också bra men det var nästan för högt. Ett mellanting av dessa vore ju bäst (A-sektion och 24/25 eller 7/8). Kantplats tror jag inte är en nackdel man kommer ändå upp en bit från marken om man sitter på kanten.
    Jag hade nog valt att sitta på A-läktare istället för långt bak på parkett i numerade fall (är det onumrerad parkett finns ju chansen att komma långt fram i sektionen).

    Vad är det du ska se?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det blir nog jättebra platser!
    Hoppas du får det trevligt på konserten med Dolly.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej, jag ska sitta på sektion b12 rad 5 plats 70 i Globen Och undrar ifall jag kommer se något?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kommer förmodligen inte se så mycket av artisten i sig (iaf inte om scenen är längst fram, är den i mitten som Justin T hade så borde du ju kunna se) men därimot så brukar de ju ha bildskärmar som du ser tydligt på.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej

    Jag undrar om man gå påmusikal på Globe ifall man måste sitta huvudet vridet om man har platserna på A-sektionen eller om man har parkett måste man ha huvudet bakåt då( hakan up) för att se?  Vilket är det bekvämaste och bästa alterbativet på Globen? JAg märkte också attt man får inte lov att välja rad och sittplats utan man bara får dom. Det gillar jag inte. Hur skallman göra för att få bra platser så att man inte få ont i huvudet?

Svar på tråden Hjälp mig! Vilka är de bästa konsertplatserna? (Globen)