• rere88

    sanndrömmar?

    Jag är inte den som drömmer så ofta men har drömt ca 5-6 ggr hittills under graviditeten, har bf 27 april, och undrar om ni som drömt under graviditeten har haft sanna drömmar. Mina drömmar har handlat om knytet i magen men har aldrig sett ansiktet. Hittills har jag bara drömt om att barnet läggs mot mitt bröst, ett friskt normalstort barn och förlossningen har gått snabbt. Inatt drömde för första gången att jag fick en pojke (vi vet inte könet). Brukar drömmarna under graviditeten vara sanna? Nyfiken....

  • Svar på tråden sanndrömmar?
  • Moi Mokulat

    jag drömde när jag väntade min pojk att jag fick en pojk. Dock typ 3 år och indisk.
    Blev en pojk. Men jag vet inte.

    Nu har jag drömt en dröm om pojk och två om att de är en flicka och de såg fel på UL.

  • rere88

    Så då kanske jag väntar en liten pojke.. hade varit skoj. Har för mig jag läst någonstans att ens undermedvetna vet vad man väntar och det kan förmedlas via drömmen. Ska bli spännande o se om mina drömmar stämmer.

  • Mrs Moneybags

    Det finns nog ingen statistik på om man drömmer sanndrömmar oftare än annars när man är gravid

    Jag har bara drömt om en flicka...senast inatt.
    Vi får väl se vad det blir! Det är spännande i alla fall. 

  • JBx2

    Kul tråd! :) Jag har också drömt såna drömmar, eller ja iaf en dröm och då drömde jag att det var en flicka. Vi vet inte heller könet så det ska bli spännande och se om det är sant :) 

  • Lovely Miia

    När jag var gravid med min son 2007 drömde jag vid ett par tillfällen jag fick en son som fick namnet Julian

    På ul i vecka 31+6 visade bebisen upp sig o visst var de en kille, o han heter även Julian =)

    Är ni gravid med nummer 2, har BF 9 april o har drömt de e en flicka o på ul i vecka 32 kunde man inte se ngn snopp, så de e kanske en tjej i magen =)

    Ska på nytt ul nästa vecka o ska be BM kolla vad de blir =)


    Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • rere88

    Rätt häftigt att man kan "förutspå" barnets kön i drömmen. Längtar bara såå efter den Lill*. "bara" 8v kvar!

  • Flisan1

    Drömmar är önskedrömmar, de kan inte ge än svar.
    Men däremot kan man instinktivt känna på sig om det är en flicka eller pojke när man är gravid, och det har visat sig i en undersökning stämma till drygt 70 %.
    Så kanske har man känt på sig undermedvetet vad det är för kön, och så kommer det fram i drömmen :)

Svar på tråden sanndrömmar?