Forum Dator & Teknik - Fritid & hobby
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Ip address och dom?

    Mån 28 feb 2011 10:18 Läst 22957 gånger Totalt 47 svar
    Mån 28 feb 2011 10:18

    Hej! Jag har ett stort problem. Jag registerade på flirtfair.se. 14 dagar gav de test. Men sedan glömde jag avregistera. 14 dagar sedan skickade de en e-mail och de säger det.
    "


    Käre flirtfair-kund,


    tack för din anmälan som premiummedlem hos flirtfair. Ditt abbonemang har nu automatiskt förlängts till ett nytt Basicpaket.


    Du blev registrerad och anmäld med följande uppgifter:


    Användarnamn:
    Email:
    IP Adress:


    Vi har gjort en dragning från ditt kreditkort på 957,00 SEK för abbonemangsavgiften. Tyvärr har ingen betalningstransaktion kunnat genomföras. Vi skulle därför vilja påminna dig om att fullgöra din betalning.


    Vi förbehåller oss rätten att ta ut lagstadgad dröjsmålsränta enligt Inkassolagen (1974:182). Undvik ytterligare kostnader genom att överföra beloppet till vårt europeiska huvudkontor. Överför 957,00 SEK innan den 1 mars 2011 till följande kontouppgifter:


    Betalningsmottagare: Jadorra S.à r.l.<br/> För banköverföring inom EU:<br/><br/> IBAN: DE64512308000000053497<br/> SWIFT Code: WIREDEMM<br/><br/> Betalningsuppgift: MjU3MjkxNQ==, flirtfair
    Belopp: 957,00 SEK


    Alternativt kan du fullfölja betalningen på vår sajt genom att köpa ett nytt Basicpaket. Skicka då ett e-mail till kundtjänsten och meddela din transaktion. Notera att du vid en sådan betalning slipper betala den lagstadgade påminnelseavgiften!


    Tyvärr måste vi spärra ditt användarkonto p.g.a den uteblivna betalningen. Så fort som betalningen har fullgjorts och registrerats så kommer det givetvis åter att aktiveras.


    Om du har frågor eller invändningar, ber vi dig ta kontakt med support-sverige@billja.com


    Med vänlig hälsning,
    flirtfair Teamet


    Jadorra S.à r.l. 50 Esplanade L-9227 Diekirch Luxemburg


    RCS: RCS 155.683 VAT ID: LU 24244105 CEO: Jason Rea

    "

    Om jag betalar inte vad kan bli? och De skrev min ip address också! Jag skickade till dem jag vill inte betala men de säger du måste betala! jag säger jag vill ha avbryt min konto. Men de gör inte.

    Vad måste jag göra snälla hjälp! Jag gav inte mitt namn och efter namn, inte address och inte kredit kort. Jag betalade med spendon kort.

    Vad säger dom om ip address? Jag är inte terörist, jag dödade inte folk! Kan de få min address ?

    Jag sökte mycket på internet och de har gjort mycket problem till annan folk också. Tysklad, Frankrike, Italien och många många samma problem. Vad måste jag göra?

    Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Ons 11 maj 2011 12:47 #31
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-05-11 09:22:35 följande:
    Jo fast är det en brottsrubricering som kan ge fängelse så är det bara för åklagare att begära ut uppgifterna från internetleverantören (om dom nu har sparat loggar, vilket dom inte behöver)
    Då är man rökt.
    Tänk: skicka hot mail från din yahoomail till Rikspolischefen t.ex, ajabaja!
    och i detta fall bedrägeri, men jag tror också TS kan vara lugn, fast han/hon beställt en tjänst och tänker skita i att betala.
    Detta är inte ett "brott" som kan ge minst två års fängelse, alltså kommer det inte hända något vidare i TS ärende.
    Apple user since 1987
  • Ons 11 maj 2011 13:53 #32

    Jag kommer inte ens in på sidan längre, det blir felmeddelande:
    Fatal error: Undefined class constant 'OEM_UK' in /data/www/dating/www/classes/pages.class.php on line 4782

    Måste försöka komma åt mina personuppgifter för att se vad jag skrivit in...
    Undrar hur det gick med den andra personen som hade exakt samma problem som mig?

    Jag har krävt att få namn och telefonnummer och epost adress till en person som jag kan kontakta om jag kallar in media i detta. Men dom har ännu inte gett mig några uppgifter.

    Jag vill få fram deras policy/villkor och se om det står något om det där...annars är dom väl skyldiga att ge ut en presstalesman för denna organisationen/sajten?

    tacksam för mer hjälp :S

  • Ons 11 maj 2011 13:56 #33

    Hittade lite fakta om billja...dom som äger singel-sajten
    whois.domaintools.com/billja.com

  • bjorn@­kjells­persie­nn.se
    Visa endast
    Lör 11 jun 2011 06:46 #34

    sanane
    Hej! Hur gick det, var du tvungen att betala?

    Såg att någon skrev att man var säker om de bara hade ip-adressen, men vad om de har namn & postnummer i tillägg till visakortsuppgifterna som de antagligen har? 

  • Sockel­n
    Visa endast
    Mån 1 aug 2011 15:43 #35

    Hallå!

    Jag har exakt samma problem och det känns tryggt att läsa alla inlägg här om att företaget förmodligen är bluffmakare. Enligt deras automatutsckickade mail så kommer de att skicka mitt ärende till inkasso inom en vecka. Har redan från början intalat mig själv att inte göra de.

    Uppgifterna de har från mig är IP:nummer, e-post och förmodligen namn ifrån mailkonversationen jag haft med de. Jag har bett om råd i andra forum, bland annat flashback om ärendet och de tycker att jag ska se mailen som skräppost. 

  • Lör 6 aug 2011 17:32 #36
    Pappa G skrev 2011-03-17 09:45:29 följande:
    Har du inte angivit ditt namn, adress eller personnummer kan du vara helt lugn.
    De har inte en chans att göra något. Det de skriver är bara falska hotelser.

    I såväl Sverige som de flesta andra EU-länder finns regler kring det här med distansförsäljning.
    Se mer på Konumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-dist.../

    Dock har han ju betalat med sitt visa/mastercard och där igenom givit dem sina kontouppgifter. Det är bara för dem att ta kontakt med banken så har dom all uppgifter som behövs, om inte annat så får inkassobolagen enkelt tag i personinfo genom bankuppgifter.
  • Lör 6 aug 2011 17:33 #37
    Pappa G skrev 2011-03-17 09:45:29 följande:
    Har du inte angivit ditt namn, adress eller personnummer kan du vara helt lugn.
    De har inte en chans att göra något. Det de skriver är bara falska hotelser.

    I såväl Sverige som de flesta andra EU-länder finns regler kring det här med distansförsäljning.
    Se mer på Konumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-dist.../
    Dock har han ju betalat med sitt visa/mastercard och där igenom givit dem sina kontouppgifter. Det är bara för dem att ta kontak
  • Lör 6 aug 2011 17:43 #38
    Sockeln skrev 2011-08-01 15:43:36 följande:
    Hallå!

    Jag har exakt samma problem och det känns tryggt att läsa alla inlägg här om att företaget förmodligen är bluffmakare. Enligt deras automatutsckickade mail så kommer de att skicka mitt ärende till inkasso inom en vecka. Har redan från början intalat mig själv att inte göra de.

    Uppgifterna de har från mig är IP:nummer, e-post och förmodligen namn ifrån mailkonversationen jag haft med de. Jag har bett om råd i andra forum, bland annat flashback om ärendet och de tycker att jag ska se mailen som skräppost. 
    Känner folk som varit med om samma. Dom är ett riktigt företag och betalar du inte så kommer ärendet att gå till inkasso. Dom har dina kontouppgifter eftersom du betalade med ditt kort så det är bara för inkassobolaget att rådfråga din bank vart dom ska skicka kravet. Är det inte skönare att betala och be dom ta bort ditt konto bara? Det är ju trots allt väldigt billigt ni kommer undan.
  • Mån 19 sep 2011 22:38 #39

    TS, hur gick det för dig??? Jag har liknande problem med samma sida, fast än fräckare! Såg snabbt att det var en bluffsida, avslutade mitt testkonto (14-dagars) samma dag! Ändå påstår de att uppsägningstiden gått ut och att jag ska betala för 3-månader = ). Ja herregud..

    Sagt upp det via e-mail också till dem, tvekar på att de kommer svara...

    Efter att ha läst andra inlägg om flirfair spärrade jag givetvis mitt bankkort, kommer aldrig ge mig.

    De har mitt namn, spärrade kortnummer, och ip och mail då I guess..Tvekar ju på att de går via min bank för att få min hemadress och att det ska dimpa ner ett inkasso i min brevlåda..

    Jag har mail från dem idag då mitt konto blev reggat och kan ju också bevisa att jag skickat mail samma datum om uppsägning (i min utkorg).

    Fråga: De kan väl inte kräva mig på pengar utan att jag får Inkassobrev i min brevlåda? Samt, de kan väl aldrig få rätt i det här om det skulle dimpa ner ett inkassobrev i min brevlåda.. Jag sa upp det ett par timmar efter jag skapat det.

    och, NO WAY IN HELL, jag ger mig om det kommer inkassobrev.

  • Korsri­ddaren
    Visa endast
    Tor 22 sep 2011 00:48 #40
    rutrut skrev 2011-09-19 22:38:25 följande:
    TS, hur gick det för dig??? Jag har liknande problem med samma sida, fast än fräckare! Såg snabbt att det var en bluffsida, avslutade mitt testkonto (14-dagars) samma dag! Ändå påstår de att uppsägningstiden gått ut och att jag ska betala för 3-månader = ). Ja herregud..

    Sagt upp det via e-mail också till dem, tvekar på att de kommer svara...

    Efter att ha läst andra inlägg om flirfair spärrade jag givetvis mitt bankkort, kommer aldrig ge mig.

    De har mitt namn, spärrade kortnummer, och ip och mail då I guess..Tvekar ju på att de går via min bank för att få min hemadress och att det ska dimpa ner ett inkasso i min brevlåda..

    Jag har mail från dem idag då mitt konto blev reggat och kan ju också bevisa att jag skickat mail samma datum om uppsägning (i min utkorg).

    Fråga: De kan väl inte kräva mig på pengar utan att jag får Inkassobrev i min brevlåda? Samt, de kan väl aldrig få rätt i det här om det skulle dimpa ner ett inkassobrev i min brevlåda.. Jag sa upp det ett par timmar efter jag skapat det.

    och, NO WAY IN HELL, jag ger mig om det kommer inkassobrev.
    Om de har dina personuppgifter så kan de förmodligen kräva dig ja.
  • Tor 22 sep 2011 14:37 #41
    rutrut skrev 2011-09-19 22:38:25 följande:
    TS, hur gick det för dig??? Jag har liknande problem med samma sida, fast än fräckare! Såg snabbt att det var en bluffsida, avslutade mitt testkonto (14-dagars) samma dag! Ändå påstår de att uppsägningstiden gått ut och att jag ska betala för 3-månader = ). Ja herregud..

    Sagt upp det via e-mail också till dem, tvekar på att de kommer svara...

    Efter att ha läst andra inlägg om flirfair spärrade jag givetvis mitt bankkort, kommer aldrig ge mig.

    De har mitt namn, spärrade kortnummer, och ip och mail då I guess..Tvekar ju på att de går via min bank för att få min hemadress och att det ska dimpa ner ett inkasso i min brevlåda..

    Jag har mail från dem idag då mitt konto blev reggat och kan ju också bevisa att jag skickat mail samma datum om uppsägning (i min utkorg).

    Fråga: De kan väl inte kräva mig på pengar utan att jag får Inkassobrev i min brevlåda? Samt, de kan väl aldrig få rätt i det här om det skulle dimpa ner ett inkassobrev i min brevlåda.. Jag sa upp det ett par timmar efter jag skapat det.

    och, NO WAY IN HELL, jag ger mig om det kommer inkassobrev.
    Varför spärrade du ditt kortnummer? Om du har spärrat det så måste du ju ha angett det till dom?!
  • Tor 3 maj 2012 16:08 #42

    samma sak har nu hänt för mig.. dom tog 738 kr ifrån mitt konto och vägrar stänga det, jag vet inte vad jag ska göra. det resulterar till att jag inte ens kan gå på min studentskiva nu i helgen för att jag inte har några pengar.. :(

  • Ons 5 dec 2012 21:22 #43

    Det här svaret fick jag från konsument i min kommun. Fundera även på att använda flashback och familjeliv om jag skall polisanmäla flirtfair. Kan det hålla juridisk att företag dra olika belopp från olika människor? Om man nu har en tjänst som är en dejtingsida, borde inte den tjänsten kosta lika mycket för alla individ er som är med på tjänsten? Hur kan det komma sig att visa skall betala mer och vissa mindre?

    Hej

    Det är inte tillåtet för företag att ha olika formkrav för uppsägning av avtal med konsumenter. Det innebär att även om Flirtfair hänvisar dig till något särskilt formulär på deras hemsida så ska du kunna säga upp avtalet på det sätt som du anser är lämpligt. Men eftersom det krånglar i detta läge rekommenderar jag dig att höra av dig till Flirtfair skriftligen, via e-post (service@support-flirtfair.se ) eller brev. Ange i brevet att du vill säga upp både din avgiftsfria profil och dina avgiftsbelagda tjänster. Ange också användarnamn och din e-postadress.

    Det här skulle räcka för att mitt konto skulle bli uppsagt. Tänker även polisanmäla företaget för oskäliga villkor. prissättning.

    Om du har godkänt att din prövotid skulle gå över i en avtalstid med högre taxa är du skyldig att betala den högre taxan under uppsägningstiden. När sedan uppsägningstiden gått ut kan du ta kontakt med din bank och stoppa autogiro eller det kort som Flirtfair drar pengar från. För du fortsatta betalkrav efter uppsägnignstidens utgång kan du bestrida dessa. Hur du bestrider en faktura kan du läsa mer om på Konsumentverkets hemsida.

    http://www.konsumentverket.se/Lagar-...inte-bestallt/

    Håller även på att pratar med någon snubbe på polisen om jag skall anmäla skiten för bedrägeri? Kommer använda trådarna här på flashback, familjeliv och en norsk sida för att bevisa det.

    Har även skrivit till konsumentverket och anmält företaget för oskäliga avtalsvillkor, samt prisinformation. Hoppas fler gör det. Jardorra S.ar.l är i mina ögon ett skojföretag. Det säger väl allt att det finns i Luxenburg.

  • Tor 7 mar 2013 22:28 #44

    Hej nu sitter jag i samma båt betala med Swedbank e-kort.
    Fick ett mail nu av dom att dom vill ha 738kr av mig nu.
    Bör jag va orolig eller är bara betala och se glad ut ?
    Kan företaget få fram uppgifter om mig via mitt e-kort?
    För jag har inte lämnat ut nå andra personuppgifter.
    Om jag skiter i att betala hamnar jag hos kronofogden då eller?

  • Tis 12 nov 2013 18:25 #45

    jadorra är ett bara bedragare

    mitt kort blev kopierat och ska ha köpt en tele tjänst dom jag inte har gort

    betala dom inte utan spärra kort eller byt konto nummer 

    gör polis anmälan
    jadorra är kända hos konsument värket och konsument värket i europa
    har försökt få tag i dom och dom säger att det inte är säkert att företaget
    alls finns      

         

  • Fre 21 feb 11:00 #46

    Sitter i samma båt. Har betalat 738 SEK till

    Betalningsmottagare: Jadorra S.A  r.l.
    Kontonummer 53497
    Clearing-nummer 51230800
    Bank Wirecard Bank
    För bankverfiering inom EU:

    IBAN: DE64512308000000053497
    SWIFT Code: WIREDEMMXXX

    men har fått en andra påminnelse om att de inte fått betalningen!!!!
    Om några dagar skickar de vidare till Inkasso.

    Några tips hade verkligen uppskattats.

  • Fre 21 feb 14:04 #47
    Chris003 skrev 2014-02-21 11:00:19 följande:
    Sitter i samma båt. Har betalat 738 SEK till

    Betalningsmottagare: Jadorra S.A  r.l.
    Kontonummer 53497
    Clearing-nummer 51230800
    Bank Wirecard Bank
    För bankverfiering inom EU:

    IBAN: DE64512308000000053497
    SWIFT Code: WIREDEMMXXX

    men har fått en andra påminnelse om att de inte fått betalningen!!!!
    Om några dagar skickar de vidare till Inkasso.

    Några tips hade verkligen uppskattats.
    Det du måste göra är att bestrida fakturorna och inte bara strunta i dem. Får du brev från Inkasso så ska du bestrida det också.