• sanane

    Ip address och dom?

    Hej! Jag har ett stort problem. Jag registerade på flirtfair.se. 14 dagar gav de test. Men sedan glömde jag avregistera. 14 dagar sedan skickade de en e-mail och de säger det.
    "


    Käre flirtfair-kund,


    tack för din anmälan som premiummedlem hos flirtfair. Ditt abbonemang har nu automatiskt förlängts till ett nytt Basicpaket.


    Du blev registrerad och anmäld med följande uppgifter:


    Användarnamn:
    Email:
    IP Adress:


    Vi har gjort en dragning från ditt kreditkort på 957,00 SEK för abbonemangsavgiften. Tyvärr har ingen betalningstransaktion kunnat genomföras. Vi skulle därför vilja påminna dig om att fullgöra din betalning.


    Vi förbehåller oss rätten att ta ut lagstadgad dröjsmålsränta enligt Inkassolagen (1974:182). Undvik ytterligare kostnader genom att överföra beloppet till vårt europeiska huvudkontor. Överför 957,00 SEK innan den 1 mars 2011 till följande kontouppgifter:


    Betalningsmottagare: Jadorra S.à r.l.<br/> För banköverföring inom EU:<br/><br/> IBAN: DE64512308000000053497<br/> SWIFT Code: WIREDEMM<br/><br/> Betalningsuppgift: MjU3MjkxNQ==, flirtfair
    Belopp: 957,00 SEK


    Alternativt kan du fullfölja betalningen på vår sajt genom att köpa ett nytt Basicpaket. Skicka då ett e-mail till kundtjänsten och meddela din transaktion. Notera att du vid en sådan betalning slipper betala den lagstadgade påminnelseavgiften!


    Tyvärr måste vi spärra ditt användarkonto p.g.a den uteblivna betalningen. Så fort som betalningen har fullgjorts och registrerats så kommer det givetvis åter att aktiveras.


    Om du har frågor eller invändningar, ber vi dig ta kontakt med [email protected]


    Med vänlig hälsning,
    flirtfair Teamet


    Jadorra S.à r.l. 50 Esplanade L-9227 Diekirch Luxemburg


    RCS: RCS 155.683 VAT ID: LU 24244105 CEO: Jason Rea

    "

    Om jag betalar inte vad kan bli? och De skrev min ip address också! Jag skickade till dem jag vill inte betala men de säger du måste betala! jag säger jag vill ha avbryt min konto. Men de gör inte.

    Vad måste jag göra snälla hjälp! Jag gav inte mitt namn och efter namn, inte address och inte kredit kort. Jag betalade med spendon kort.

    Vad säger dom om ip address? Jag är inte terörist, jag dödade inte folk! Kan de få min address ?

    Jag sökte mycket på internet och de har gjort mycket problem till annan folk också. Tysklad, Frankrike, Italien och många många samma problem. Vad måste jag göra?

  • Svar på tråden Ip address och dom?
  • SmulanSmulan
    Hur gör man för att skydda våra IP-Nummer från oärliga och oseriösa människor från att tränga in på våra liv?
  • SmulanSmulan
    Hur gör man då om dom sitter på skydda IP-nummer som tex företag, bibblan, kommunen, sjukhus, myndigheter m.m. o,s.v
  • SmulanSmulan
    Vad man har har hört  på rykte vägen på ntätet. Så hinner inte polisen med saker och ting. Dom priotera andra saker i stället. Dom tar det som är ännu viktigare.
  • Auctoritas

    TS, be företaget att fara åt helvete! De kommer aldrig få ut dina personuppgifter än då. Simma lugnt, det är ett blufföretag hur som helst.


    In my speakers right now - Ithikon Akmeotaton
  • Ulf Harrys Farsa

    Ett företag kan ALDRIG få reda på vem du är via din ip, du har alltid fyllt i personnummer adress eller telefonummer någontans.

    Folk som påstår att dom inte skrivit in någonting sånt, ljuger.

  • Binary

    Självklart kan man få fram en del information av ett ipnummer, men personuppgifter.. icke! då behöver dom göra en polisanmälan till din leverantör för att få reda på vem som använde det begärda ipnumret vid en viss tid och leverantörer är oftast ganska motvilliga till det också med tanke på IPRED debatten som härjat.


    vuxna.skriker.nu - En sida för vuxna
  • Ulf Harrys Farsa
    Binary skrev 2011-03-07 08:49:07 följande:
    Självklart kan man få fram en del information av ett ipnummer, men personuppgifter.. icke! då behöver dom göra en polisanmälan till din leverantör för att få reda på vem som använde det begärda ipnumret vid en viss tid och leverantörer är oftast ganska motvilliga till det också med tanke på IPRED debatten som härjat.
    det krävs åklagare, och vissa leverantörer "sparar inte loggarna" och kan inte ens då lämna ut informationen (tack Tele2)
  • Binary
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-03-07 08:51:27 följande:
    det krävs åklagare, och vissa leverantörer "sparar inte loggarna" och kan inte ens då lämna ut informationen (tack Tele2)
    sant, fel formulering av mig.. skyller på kaffebrist :-P

    Finns även fler leverantörer som inte loggar, dock verkar ju datalagringsdirektivet snart ta död på det, så det blir väl att kryptera sin trafik tungt och sedan tunnla via Asien eller liknande.
    vuxna.skriker.nu - En sida för vuxna
  • sanane

     Igen skickade de meddelande till mig. De säger vi ger dig en sista chansen. Nu vet jag inte. Om jag måste le eller hur?

    "eftersom betalningen för ditt premiummedlemskap hos flirtfair inte har fullgjorts så uppgår ditt skuldkonto till 957,00 SEK. Ditt ärende har nu överlämnats till inkasso för indrivning.


    Den den 7 februari 2011 har du bevisligen registrerat ett premiummedlemskap hos singel-dejting med dina kontaktuppgifter och din IP-adress. Därmed har du accepterart våra kontraktsvillkor och förbundit dig att betala medlemsavgiften på 957,00 SEK för den beställda tjänsten. Detta har inte skett, trots flera påminnelser från vår sida. Vi har sparat följande uppgifter från dig:

    Användarnamn:
    E-mail:
    IP-Adress:


    Vi ger dig nu sista chansen att fullgöra betalningen. Sker inte detta så kommer ytterligare kostnader för ärendet att läggas till din skuld. Vänligen överför 957,00 SEK, samt en påminnelseavgift på 200,00 SEK till:


    Medlemsavgift: 957,00 SEK
    Påminnelseavgift: 200,00 SEK
    Totalsumma: 1157,00 SEK


    Betalningsmottagare: Jadorra S.à r.l.
    För banköverföring inom EU:


    Alternativt kan du fullfölja betalningen på vår sajt genom att köpa ett nytt Basicpaket. Skicka då ett e-mail till kundtjänsten och meddela din transaktion. Notera att du vid en sådan betalning slipper betala den lagstadgade påminnelseavgiften!


    Skulle din betalning komma in före den 19 mars 2011, så kommer vi avbryta inkassoförfarandet. Vid fullgjord betalning blir då tjänsten hos singel-dejting omedelbart åter tillgängligt.


    Att betala skulden är enda sättet att undvika nya besvär. När inkassobolaget övertar indrivning uppstår ytterligare kostnader och det kan ytterst resultera i en betalningsanmärkning hos Kronofogden om du inte betalar din skuld i rätt tid.


    Skulle du nyligen ha genomfört betalningen, ber vi dig bortse från denna påminnelse.


    They don't give up.

    Jag har Telia :S Då ska Telia säga om min personuppgifter?

  • EFI
    sanane skrev 2011-03-16 09:10:53 följande:

     Igen skickade de meddelande till mig. De säger vi ger dig en sista chansen. Nu vet jag inte. Om jag måste le eller hur?

    "eftersom betalningen för ditt premiummedlemskap hos flirtfair inte har fullgjorts så uppgår ditt skuldkonto till 957,00 SEK. Ditt ärende har nu överlämnats till inkasso för indrivning.


    Den den 7 februari 2011 har du bevisligen registrerat ett premiummedlemskap hos singel-dejting med dina kontaktuppgifter och din IP-adress. Därmed har du accepterart våra kontraktsvillkor och förbundit dig att betala medlemsavgiften på 957,00 SEK för den beställda tjänsten. Detta har inte skett, trots flera påminnelser från vår sida. Vi har sparat följande uppgifter från dig:

    Användarnamn:
    E-mail:
    IP-Adress:


    Vi ger dig nu sista chansen att fullgöra betalningen. Sker inte detta så kommer ytterligare kostnader för ärendet att läggas till din skuld. Vänligen överför 957,00 SEK, samt en påminnelseavgift på 200,00 SEK till:


    Medlemsavgift: 957,00 SEK
    Påminnelseavgift: 200,00 SEK
    Totalsumma: 1157,00 SEK


    Betalningsmottagare: Jadorra S.à r.l.
    För banköverföring inom EU:


    Alternativt kan du fullfölja betalningen på vår sajt genom att köpa ett nytt Basicpaket. Skicka då ett e-mail till kundtjänsten och meddela din transaktion. Notera att du vid en sådan betalning slipper betala den lagstadgade påminnelseavgiften!


    Skulle din betalning komma in före den 19 mars 2011, så kommer vi avbryta inkassoförfarandet. Vid fullgjord betalning blir då tjänsten hos singel-dejting omedelbart åter tillgängligt.


    Att betala skulden är enda sättet att undvika nya besvär. När inkassobolaget övertar indrivning uppstår ytterligare kostnader och det kan ytterst resultera i en betalningsanmärkning hos Kronofogden om du inte betalar din skuld i rätt tid.


    Skulle du nyligen ha genomfört betalningen, ber vi dig bortse från denna påminnelse.


    They don't give up.

    Jag har Telia :S Då ska Telia säga om min personuppgifter?


    Telia lär inte lämna ut några uppgifter!
    Apple user since 1987
Svar på tråden Ip address och dom?