• Anonym (analsex)

    Hemorrojder, operation, analsex

    Om ni alltid älskat analsex, (blivit gravida,) fått hemorrojder, fått såkallade portvaktare eller analflikar eller vad ni vill kalla dem, fått dem bortopererade:  hur funkar analsexet efter det? 

    Jag är asdeppig över att vi bara kan ha analsex ibland nu för tiden, när flikarna inte är svullna eller ömma på andra sätt, och efteråt blir de det definitivt! Så frågan är alltså hur analsexet fungerar efter att man fått dem bortopererade? För jag törs inte göra operationen innan jag vet att det kommer kunna bli bättre, för hellre lite ibland än inte alls.  

    Någon med någon slags erfarenhet?  

  • Svar på tråden Hemorrojder, operation, analsex
  • Anonym (Vickan)

    Ja det fungerar bättre nu, men läkaren som tog bort dom berkade snarast besvärad. Inget att gnälla över liksom. Klart jag inte sa att den främsta orsaken var att jag ville ha bort dom för att vi gillar analsex, men det fattade dom nog ändå.

  • Anonym (analsex)

    Åh vad skönt att höra. Och tråkigt med din dumma läkare. 

    ...gjorde det mycket ont efter operationen och hur lång tid tog det att läka? (Nu när jag ändå fått någon på tråden får jag ju passa på att fråga. :) ) 

  • Anonym

    Ja är oxå nyfiken! Har en stor analflik..de e så förbaskat irriterande å jobbit! Men hur e operationen??

  • Anonym (Vickan)

    Dom brände mina flikar med laser. Det som gjorde allra ondast var faktiskt att sätta bedövningen!!!

  • waekki

    Jag opererade mina för typ tre år sen. Fick mina bortskurna under narkos (för att bedövningen gör så ont, sade de) och har inte haft några problem sen dess. Var absolut värt det! Jag hade inte testat analsex innan dess, första gången för ett år sen ungefär, men njuter verkligen av det nu. Så om du bara låter det läka ordentligt så är det säkert inga problem!

  • Anonym (!)
    waekki skrev 2011-03-29 21:32:24 följande:
    Jag opererade mina för typ tre år sen. Fick mina bortskurna under narkos (för att bedövningen gör så ont, sade de) och har inte haft några problem sen dess. Var absolut värt det! Jag hade inte testat analsex innan dess, första gången för ett år sen ungefär, men njuter verkligen av det nu. Så om du bara låter det läka ordentligt så är det säkert inga problem!
    Får jag fråga, var gjorde du detta? Privat?
  • waekki

    Sökte på vårdcentralen (bodde i Malmö då) och de remitterade mig till en privat klinik som landstinget hade avtal med. Tror det var Ellenbogen, men kommer inte riktigt ihåg.

  • Anonym

    Låt bli analsex så slipper ni flikar och hemorojder och allt vad det heter. Det är ju självklart inte bra att hålla på med sex som ger sådana skador, och sen ska man gå till sjukvården och begära att bli opererad för att kunna fortsätta. Det år ju sjukt! Sen VET jag självklart att man kan få flikar och hemorojder av andra orsaker också

  • Anonym (analsex)
    Anonym skrev 2011-03-29 22:48:36 följande:
    Låt bli analsex så slipper ni flikar och hemorojder och allt vad det heter. Det är ju självklart inte bra att hålla på med sex som ger sådana skador, och sen ska man gå till sjukvården och begära att bli opererad för att kunna fortsätta. Det år ju sjukt! Sen VET jag självklart att man kan få flikar och hemorojder av andra orsaker också
    ...fast vi slipper ju inte flikar och hemorrojder av att inte ha analsex. Men flikarna hindrar mig från att ha analsex som aldrig gett mig några som helst problem eller skador innan jag fick hemorrojder sista veckan in i graviditeten (och nej, jag hade inte analsex en enda gång under graviditeten just för att jag inte ville riskera att få hemorrojder, men tji fick jag.) 
    Dåligt råd - sluta lägga dig i andras sexliv. 
  • Anonym (ska opereras!)

    Jag ska operas snart. äntligen. har väntat så länge, har ammat klart nu ... har haft flikarna i 8 år.

  • Anonym (bra)

    Detta är en gammal tråd, men jag väcker den till liv för jag har exakt samma fråga. Jag funderar på att söka för att få operera min hemorrojd eller flik eller vad det nu är som sticker ut ur analöppningen och ibland gör ont och alltid gör det svårt att torka ordentligt rent men jag är rädd att det ska omöjliggöra analsex. Under en läkperiod är ju såklart ingen fara, men jag vill hellre ha detta obehag och krångel än att riskera att inte kunna ha analsex alls av nån anledning... men egentligen borde det väl inte kunna påverka negativt, när det väl är läkt borde det vara läkt... eller?

    Om nån i tråden har uppdaterade erfarenheter, eller någon annan ser, berätta! 

Svar på tråden Hemorrojder, operation, analsex