• Agnes81

    Mormor och svagerska vill ta hand om babyn medan jag jobbar

    Ni som ar foraldrar och kanske sarskilt utomlands.. jag ar nyfiken pa om ni tror att det ar en dum ide att inte stanna hemma med babyn mer an sex manader efter forlossning? Vi bor i Asien. Min mans mamma och min svagerska ar bada hemmafruar och talar exalterat dagligen om hur garna de vill vara hemma och ta hand om var baby. Jag ar just pa vag att fa ett riktigt bra jobb och funderar pa hur jag ska lagga fram det dar med att jag ska vara mammaledig till den eventuella blivande arbetsgivaren..

    Tror ni foraldrar att det finns risk att var baby kommer bli mer van vid mormor och svagerska och inte riktigt se mig som sin mamma? Jag och min man kommer naturligtvis att spendera tiden efter vara jobb med vart barn..

    Hur har ni andra mammor gjort som haft liknande valmojligheter som jag?

  • Svar på tråden Mormor och svagerska vill ta hand om babyn medan jag jobbar
  • beccagranen

    Tycker absolut du ska ta den chansen, om det är rätt för dig. Vad det gäller mammaplatsen så finns det bara en, mamma. Jag är själv uppvuxen med mormor som barnvakt och även barnflicka. Och har alsrig set dom som min mamma dyl.

  • Snabeldrake
    aprilsill skrev 2011-03-06 19:28:16 följande:
    Jag tror att ditt barn får en tät relation med sin mormor och faster, men mamma är alltid mamma.
    Precis, barnet känner ju igen dig. Utseendet, talet och lukten. Mamma för ett barn är ju otrolig viktig person och henne glömmer nog inte bebisen hur som helst.
  • evaoregon

    Undersökningar här i USA (där små bebisar kan vara på dagis) visar att barnet alltid vet vem mamman är ändå.  Funkar det för dig så tycker jag det låter som en bra lösning!

Svar på tråden Mormor och svagerska vill ta hand om babyn medan jag jobbar