• Äldre 9 Mar 10:46
    50402 visningar
    54 svar
    54
    50402

    Du som är adopterad; vad jobbar du med?

    Vore roligt att se hur vi "adoptivbarn" har hamnat här i livet!

    Så helt enkelt;
    1) Hur gammal är du?
    2) Var är du född?
    3) Vad jobbar du med?

    Jag börjar;
    42 år
    Seoul, Korea
    Säljkoordinator

  • Svar på tråden Du som är adopterad; vad jobbar du med?
  • annabr­aun
    Äldre 17 Nov 23:36
    #11

    37 år
    Seoul
    Redaktör på Metro Bostad

  • Äldre 26 Sep 09:51
    #12

    32 år
    seoul, korea
    lärare 

  • Äldre 26 Sep 09:57
    #13

    nu generaliser jag väldigt, men ofta är det så att föräldrar som adopterat har högre inkomst än medel = oftast väl utbildade. Och jag tror detta smittar av sig ganska starkt på barnen och därför blir barnen nästan alltid framgångsrika, antingen med hög akademisk utbildning eller att dom "jobbat sig upp" till ett fint jobb. 

    Ångrar sååå att min familj inte sätter speciellt högt värde på utbildning, nu har jag gymnasieutbildning + korta kurser på universitet och högskola. Har dock ett hyffsat jobb, men hade kunnat få 30-50% mer i lön bara jag hade rätt utbildning 

  • Äldre 26 Sep 10:27
    #14

    Jag kommer från arbetarklass rakt igenom. Min mamma är husmor och min pappa arbetade på televerket som det då hette. Jag har själv studerat 5 år på universitetet. Idag har jag två små barn, jobbar heltid och läser in en masterexamen så det är långt ifran mina föräldrars sociala kontext.

  • Äldre 12 Oct 16:01
    #15

    26 år
    Colombia
    Socionom  

  • Äldre 12 Oct 16:13
    #16

    jag är 29 år och är född i Peru
    och jobbar som hotellstädare


  • Äldre 16 Oct 21:15
    #17

    29 år

    Sri Lanka

    Butiksägare

  • Äldre 18 Oct 20:55
    #18

    37 år Sydkorea Forskare

  • Äldre 22 Oct 14:20
    #19

    Jag är 33 årCool

    ArbetslösRynkar på näsan

    Gravid SoligGravid

    Mamma till en 2-åringSolig

    Jobb får vänta till den lilla/lille börjat förskola.
    Har en kandidatexamen i Textil Konst!!

  • BTD
    Äldre 25 Oct 19:19
    #20
    Vit Lilja skrev 2012-09-26 09:57:18 följande:
    nu generaliser jag väldigt, men ofta är det så att föräldrar som adopterat har högre inkomst än medel = oftast väl utbildade. Och jag tror detta smittar av sig ganska starkt på barnen och därför blir barnen nästan alltid framgångsrika, antingen med hög akademisk utbildning eller att dom "jobbat sig upp" till ett fint jobb. 

    Ångrar sååå att min familj inte sätter speciellt högt värde på utbildning, nu har jag gymnasieutbildning + korta kurser på universitet och högskola. Har dock ett hyffsat jobb, men hade kunnat få 30-50% mer i lön bara jag hade rätt utbildning 
    Lite generellt, men på mig stämmer det in.

    Båda mina föräldrar och mina syskon, som också är adopterade har akademisk examen.

    Mina föräldrar lovade mig en fin student present efter att jag var klar med en universitetsexamen, och de betalade av alla studielån samma dag som jag fick mitt examensbevis.
     
Svar på tråden Du som är adopterad; vad jobbar du med?